דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בריכות - עולים באיכות החיים 

מאת    [ 16/06/2009 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 3265 פעמים ]

באקלים הישראלי החמים במרבית ימות השנה בריכות שחייה פרטיות בחצר הבית יכולות להיות פינוק של ממש. בריכות שחייה משמשות הן כפריט עיצוב דומיננטי בשל גודלן, הן כמתקן המאפשר לנו פעילות ספורטיבית בריאה והן מקור התמודדות עם ימי שמש חמים. מה שפעם היה סמל סטאטוס של העשירון העליון נכנס היום ליותר ויותר חצרות פרטיות בשל העלייה החדה ברמת החיים ב-15 השנים האחרונות במקביל להתפתחותן של טכנולוגיות בנייה שהפכו התקנת בריכה ותחזוקה לפעולות לא מסובכות כבעבר.
השוק מציע היום בריכות מבטון או פיברגלס, בריכות מתועשות ובריכות עילית. לכל אחת איכויות שונות, אפשרויות שונות ומחירים שונים.
תכנון הצבת בריכה בחצר דורש תכנון מקדים, עבודה מול מספר רב של אנשי מקצוע ותחזוקה שוטפת. במאמר זה נעסוק בכל הצדדים הללו אשר נוגעים לבריכות בטון.

שלבים ראשונים בבניית בריכות

בריכות בטון הן היוקרתיות ביותר ונחשבות ל-"דבר האמיתי". התכנון שלהן הוא המורכב ביותר מבין סוגי הבריכות הקיימים היום בשוק ולכן יש מספר שלבים שעליכם לנקוט על מנת להוציאה מן הכוח אל הפועל.
בשלב הראשון עליכם לכנס ישיבת תכנון של כל אנשי המקצוע הרלוונטיים (אדריכל, יועץ קרקע, קונסטרוקטור) על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר בהתאם לנתונים העומדים לרשותנו. כל איש מקצוע יעלה את ההשגות שלו וההצעות שלו, כך גם תשיגו תאום הכרחי בינהם.
בשלב השני של תכנון בריכות בטון מתחילים בשלבי הביצוע אשר מתחילים בבדיקת הקרקע ומסתיימים בתכנון הקונסטרוקטיבי.

בריכות - ממשיכים לבנות

השלב השלישי בתהליך תכנון בריכות תקין הוא התקנת שלד הבריכה הכרוך בחפירות וביציקת ריצפת וקירות הבריכה. כל אלו נעשים בהתאם לתכנית שהוציא הקונסטרוקטור מראש תוך שמירה על כלל מאוד חשוב - על יציקת הבריכה להתבצע במקשה אחת וללא הפסקות, ריצפה + קירות.
בשלב הרביעי מפרקים אנשי המקצוע את הטפסנות ומבצעים מקצה שיפורים על קירות הבריכה הכוללים בין היתר סגירת כיסי אוויר, חיתוך או קשירה של חוטי ברזל והסרת בליטות בטון.
בשלב החמישי מתבצעת בדיקת איטום ראשונית על ידי אנשי איטום מקצועיים. השלב השישי והאחרון בתכנון בריכות בטון הוא שלב הגימורים הכולל ביצוע טייח אוטם מיישר על מנת שתתקבל מישוריות מקסימאלית של רצפת וקירות הבריכה.

בריכות - השקעה ששווה הנאה

בסיום תהליך זה של תכנון בריכות בטון אשר נעשה בקפידה על ידי אנשי מקצוע כל שנותר הוא להתקין את האביזרים הנלווים כמו מערכות הסינון או התאורה ולמלא את הבריכה. כל שלב בשלבים המתוארים במאמר זה הוא קריטי לקבלת התוצאה הרצויה ומשפיע על השלבים הבאים אחריו. לכן כבר מהרגע בו החלטתם לבנות בריכה בחצר ביתכם עליכם להיות יסודיים במיוחד בכל הקשור לבחירת אנשי המקצוע, לתיאומים ביניהם ולפיקוח מתמיד על ביצוע השלבים בצורה המקצועית ביותר. כל תקלה קטנה או טעות יכולה להעיב על ההנאה הגדולה מהבריכה לה ציפיתם כל כך הרבה.
מי שיהיה יסודי ויפעל לפי ספר החוקים של תכנון בריכות, יוכל ליהנות בסופו של יום מהפינוק הגדול שבריכה פרטית תעניק לו. אין ספק כי מדובר בשדרוג של ממש באיכות החיים.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב