דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ומה הצבע שלך? טיפים להתאמת צבעים באיפור 

מאת    [ 15/06/2009 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 5490 פעמים ]

האם את מבחינה בצבעים המקיפים אותנו? הם הרי נמצאים בכל מקום. בשמש הנשקפת מהחלון בבוקר, בבגדים שאנו בוחרות, בכוס הקפה, אפילו במצב הרוח. הצבעוניות הזו באה לידי ביטוי במיוחד עכשיו, בתקופת האביב, בפריחה ובטבע שמתעורר לחיים. אני פשוט מתמוגגת מהמראות האלה ומנסה לשאוב מהם השראה.

צבעים נמצאים בכל דבר. כבר לפני 300 שנים הרכיב אייזיק ניוטון את מה שנקרא היום "גלגל הצבעים". גלגל הצבעים מורכב מצבעי היסוד צהוב, כחול ואדום. עם שלושת הצבעים ניתן להרכיב את שלל הגוונים האחרים, ביניהם ירוק, כתום, סגול ועוד רבים.

"איזה צבע מתאים לי?". אני בטוחה שתהיתן בשאלה הזו מתישהו. בתור מאפרת, שמעתי אותה מספר רב של פעמים. אין תשובה החלטית לכך. איפור זה לא מדע מדויק, אלא אמנות. לפחות מבחינתי. יחד עם זאת, יש דברים שנרצה לטשטש בפנים בעזרת הצבעים ויש שנרצה להבליט ולהדגיש, כמו צבע עיניים, למשל.

צבע העיניים שלי, למשל, הוא חום כהה, כמעט שחור. תמיד הרגשתי שאין דרך שבה אוכל להבליט את צבען. חשבתי שהדבר היחיד שהרגשתי שאני יכולה לעשות, זה לפקוח אותן בשמש לרווחה ולהראות לבעלי שהן בעצם חומות.

הייתי מדגישה רק את השפתיים, כדי להפנות את תשומת הלב מעיניי, שגם ככה הסתתרו תחת מעטה משקפיים.
היום אני מבינה שזו טעות. לכל אחת יתאים שילוב צבעים שיבליט את צבע עיניה בצורה הטובה ביותר.
לבעלות עיניים חומות וכהות, כמוני, צללית בצבע סגול לילך תעשה את העבודה. כדי לתת הדגשה ברורה יותר למבנה העין, יש להניח בעדינות צללית חומה בשקע העין ועיפרון כחול במעקה העין.

מסקרה תיתן את המסגרת הסופית. היום נפוצות יותר מסקרות בצבעים וסגול חציל תהיה הבחירה האידיאלית. מניסיוני, לנשים בעלות עור כהה תתאים קומבינציה דומה גם עם צללית טורקיז או תכלת, במקום סגול לילך.

לאלה מכן עם עיניים בצבע חום בהיר עד דבש, תתאים צללית ורדרדה. הדגשת מבנה העין בצורה דומה עם צללית חומה, הנחת עפרון שחור ומסקרה שחורה.

צללית בצבע שמנת על עצם הגבה, תקפיץ את המראה והנוכחות של העין.

לבעלות עיניים ירוקות שבניכן - סגול חציל ידגיש בצורה הטובה ביותר את עיניכן. אם גוון העין הוא בין ירוק לכחול, צבע הצללית שתבחרי ישפיע על מראה צבע העיניים, כך שזה נתון להחלטתך.

להדגשת מבנה העין ונוכחות המתאימה לערב יש להניח צללית בצבע ירוק-אפור בשקע העין. ניתן להניח בעדינות מעל אפילו נגיעה של צללית ירקרקה בהירה, אך לא להפריז. הרמיזה הקטנה הזו תספיק כדי לתת למראה העין גוון ירוק יותר. עפרון בצבע סגול כהה או שחור ישלים את המראה.

לבעלות עיניים כחולות - הצבעים המבליטים הם משפחת החומים, כתומים ואפרסקיים. מבחינת עפרון עיניים ניתן לבחור בין חום למראה יום-יומי, או כחול על מנת לתת עומק לגוון העיניים. אם משתמשים בכחול מניחים אותו רק במעקה העין ולא מתחת לקו הריסים. מסקרה שחורה או כחולה כהה תשלים את המראה.

כמובן שכל מה שנאמר עד כה מתאר רק אפשרות אחת מבין רבות לבחור את הצבעים לאיפור העיניים. לא תמיד צריך להבליט בצורה המקסימאלית את צבען. היום, הרבה יותר מבעבר, קיימות מגמות אופנתיות שונות המשפיעות על חיינו, החל מתוכניות טלוויזיה, ביגוד, עיצוב השיער, סטיילינג וכן גם מבחינת צבעי האיפור הפופולאריים בכל עונה.

אני תמיד נוהגת להתעדכן בקווים המובילים בעונה הנוכחית. בחורף היה זה הצבע הסגול ששלט ברוב במגמות האופנתיות. לעומת זאת, האביב שבפתח מביא איתו שלל צבעים פסטלים וצבעוניות האופיינית לפריחה והתחדשות. לא צריך להתאמץ כדי לגלות מה אופנתי מבחינת מוצרי האיפור. תוכלי לגלות זאת בעצמך, בסיבוב אחד בין דוכני האיפור בפארמים השונים או עיון במגזינים שונים. רוב חברות האיפור מובילות קווים דומים מבחינת צבעוניות המוצרים ויהיה קל לזהות אותם.

תמיד כיף לשלב בין מה שאופנתי לבין מצב הרוח שאיתו התעוררת בבוקר. אני מבטיחה לך, שאם לא תחששי לנסות, תגלי שקצת צבע בחיים יכול להוסיף המון.
עדימס - "כשאיפור ואמנות נפגשים"
http://www.adimas.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב