דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת פורקס שבועית 

מאת    [ 15/06/2009 ]

מילים במאמר: 936   [ נצפה 2561 פעמים ]

דולר-שקל: הצמד עדיין ממשיך עם מעיין דשדוש במקום. השער שוב נמצא במצב של "נוגע לא נוגע" בגבולות מיצויו המלא של התיקון הטכני. האינדיקאציות לטווח הארוך בשלב זה סותרות ואינן חד משמעיות, אך עם בכל זאת עדות לנטייה קלה לפעילות בכיוון מטה. אולם גם בשלב זה בכל זאת לא מומלץ לקחת סיכונים באחת מכיווני הפוזיציות. גם עתה מומלץ לסוחרים לטווח ארוך לבחון כניסה לשורט רק בפריצה מטה של שער 3.7900. לעומת זאת לגבי אפשרות לעסקה שורית – אפשרית בפריצת השיא האחרון, אם כי במסחר שבתוך גבולות תעלת הדשדוש.

יורו-דולר: כפי שהובא בסקירה הקודמת – האופציה שהייתה מאוד סבירה באשר להתחזקות מה של הדולר אכן התממשה. לפי הסימנים גם במהלך יום או שני ימי המסחר הראשונים של תחילת שבוע המסחר הנוכחי אנו עשויים להיות עדים לירידות המטבע האירופאי והתחזקותו של הדולר. אולם בכל זאת עדיין במבט רחב וכולל נשארת תמונת המצב כפי שהייתה, קרי "עצבנות" הסוחרים על הצמד וחוסר הוודאות שמאפיינת את השוק בשלב זה. האמון שרוכשים עדיין הסוחרים למטבע האירופאי מלווה בהיסוס ונותן את אותותיו באינדיקאציות שמדברות ב"שתי קולות". כך שבשורה התחתונה עדיין ישנו צפי להמשך עליות בגרף בטווח היותר רחוק, אולם ימי המסחר הקרובים בהחלט יכולים לספק לנו כיוון יותר ברור.

סטרלינג-דולר: לאחר התמקמות השער על גבול קו הדשדוש עלתה השערה שהשער ימשיך לרדת מתחת לקו הדשדוש בטרם יחזור למעלה, אולם בפועל החזרה מעלה הייתה מיידית וללא עיכובים. יחד עם זאת, כבר עתה עולים סימנים המצביעים על כך שסביר בהחלט שהשער בימי המסחר הראשונים של השבוע יהיה עם הפנים למטה. מה גם שהשער הגיע למיצוי מלא של התיקון הטכני של גל הירידות הקודם. הוא אמנם כבר החל בכך ביום המסחר האחרון של השבוע החולף, אך ניראה שמגמה דובית מינורית זו טרם הסתיימה. לעומת זאת – ניכר שאין לראות בכך בשלב זה שינוי מהותי במגמה, שכן עדיין צפויה התחדשותן של עליות השערים. לכן מומלץ בשלב זה לפתוח פוזיציות שורט במנות קטנות, תוך בחינה מדוקדקת של הגרף מעת לעת ולהיות כל הזמן עם "היד על הדופק". מאידך – למעדיפים להמתין להזדמנות לכניסה לעסקה שורית מומלץ להמתין לשבירת השיא האחרון, שיציין גם את שבירת קו ההתנגדות של "פיבונאצ'י" שכולל גם חריגה שמעבר למיצוי מלא של התיקון הטכני שצוין לעיל. כל זאת, יחד עם חיווי הולם של האינדיקאטורים, עשוי בהחלט להוביל למהלך דומיננטי של עליות שיעידו על התחזקותו של המטבע הבריטי.

דולר-יין: כפי שנמסר בסקירה הקודמת הצמד התכנס וצפוי להמשיך להתכנס כפי שאכן קרה בפועל. גם מי שנזהר על פי ההמלצה שהובאה בסקירה מהמשך פוזיציות שוריות – הרוויח. אבל, כמו אז גם עתה, הסימנים מצביעים שלמרות ההתכנסות הכיוון של הצמד עם פניו יותר ויותר כלפי מעלה. למרות אפשרות שמגמת ההתכנסות תימשך עוד זמן מה הרי שבסה"כ ניכרת המשך יציאה מתיקון טכני, בעוד שפריצת קו התבנית כלפי מעלה, ובעיקר אזור ההתנגדות שבין 99.20-99.70 בהחלט יכולה להוות אסמכתא יותר ברורה לפוזיציות לונג.

דולר-קנדי: הכיוון הכללי עם הפנים למטה. מה גם שנמשכה פריצת תעלת הדשדוש שאף השלימה את מתח הרווחים הצפוי מפריצתה. יחד עם זאת השער הגיע לקו תמיכה, הכולל גם "משחק" על קו מגמה עולה ישן, בעוד המומנטום מצביע על משיכה של סוחרים להעלות את מחיר הדולר בטווח הקרוב. כמו-כן ניתן לצפות בפריצת תבנית "ראש כתפיים" שגם היא מסמלת את הכיוון השורי האפשרי בטווח הקרוב. לכן בהחלט אנו עשויים להיות עדים בימי המסחר הראשונים של השבוע הקרוב דווקא לעליות שערים, לפי מה שניראה לעת עתה – כשלב ביניים עד להתחדשות מגמת הירידות ארוכת הזמן.

אוסטרלי-דולר: המגמה הראשית – עולה. במבט רחב המטבע האוסטרלי ממשיך לדהור כלפי מעלה עם מומנטום חזק. עם זאת הוא נמצא בשלב זה על גבול התיקון הטכני המלא. עצם עובדה זו, יחד עם סימנים המצביעים על התמתנות לעת עתה של גל העליות הבאה לידי ביטוי גם במומנטום, גם במחזורי המסחר וגם בשאר האינדיקציות – מצביעים על כך שאנו עומדים בפני אפשרות בהחלט צפויה של גל מימושים ותיקון – עם בכל זאת מה שניראה עדיין בשלב זה כשלב ביניים עד להמשך מגמת העלייה. כמובן ששבירת קו ההתנגדות הקרוב שממשיך לעמוד על סביבות השער 0.8550 יכול לסמל על המשך העליות האמורות ביתר שאת.

דולר-פרנק: אין הרבה מה לחדש מהסקריה מהשבוע שעבר שהייתה נכונה בשבוע המסחר החולף ועדיין תקיפה לשבוע המסחר הקרוב. במילים אחרות – ההאטה הצפויה בירידות אכן באה לידי ביטוי בעליות שערים של הדולר, שוב ירידות ושוב עליות. באופן כללי אנו נמצאים במגמה ראשית יורדת שממשיכה מגמה דובית ארוכת טווח לאחר תיקון שהתבטא בגל עליות קודם בגרף. בכל זאת אנו נמצאים בנקודת ציון קריטית שיש לנקוט כלפיה במשנה זהירות והתנהלות מבוקרת, שכן הכיוון הכללי הינו אכן דובי, אולם בד בבד אנו נמצאים על קו בלימה של ירידות – המתבטא בקו המגמה העולה, שגם נפרץ כלפי מטה, פריצה שהיוותה גם את פריצתה של ההמשך הדובית. לכן, כפי שכבר נמסר בסקירה הקודמת – היה סביר שסוחרי התעלות יפתחו פוזיציות שוריות על בסיס מסחר תוך תעלתי. ואלה מביניהם שכך נהגו – הרוויחו. לעומתם הסוחרים היותר "ביטחוניסטים" קרוב לוודאי שהעדיפו, ואף גם כעת ימשיכו להעדיף, להמתין ולבחון לאן נושבת הרוח. אם זו תהיה בגבם של הדובים הם יבחרו לפתוח עסקאות שורט בפריצת קו המגמה ונקודת השפל האחרונה.

למידע נוסף ניתן לפנות ליומן אורעים כלכלי מבית פורקס פרוז

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי", נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.
אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.

הסקירה מבית פורקס פרוז
http://www.forexpros.co.il

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" http://www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.
אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב