דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גזים אצל תינוקות - טיפים מעשיים 

מאת    [ 15/06/2009 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 15498 פעמים ]

גזים אצל תינוקות

המלצות להקלה - בנוסף לטיפול הומיאופתי

תופעת הגזים הנפוצה והמוכרת (colic ) גורמת לא מעט סבל לתינוקות ולהוריהם, בעיקר בשלושת החודשים הראשונים לחיי התינוק. הסיבות להופעת הגזים לא ברורות דיין שכן יש תינוקות שאינם סובלים מהם כלל ומתוך אלו שכן סובלים העוצמה משתנה. ההסבר המקובל הוא כי הכאב נגרם כתוצאה מהתכווצויות חזקות של המעיים והתנפחות עקב גזים.

עוויתות אלו מופיעות מפני שמערכת העיכול עדיין לא הבשילה . וכמובן, כמויות עודפות של אוויר שנבלע ומשבש את פעילות המעיים. ישנה סברה שאומרת כי הכאבים נגרמים מרגישות יתר של מערכת העצבים המרכזית, שלא השלימה את התפתחותה (כידוע, בבטן יש מרכז עצבי גדול , מעין "מוח" קטן). ניסיונם של מטפלים רבים מעיד כי הורים "טריים" או כאלה הנתונים במתח , ילדיהם סובלים יותר מהתופעה . המתח עובר מן ההורה לתינוק והתינוק מגיב בבכי. נשיאת התינוק בידיים יכולה להרגיע הן אותו והן את ההורה גם יחד. על פי מחקר שנעשה בארה"ב תינוקות שנישאים בידיים מעל שלוש שעות ביום בוכים פחות מתינוקות אחרים.

כמה "טיפים" העשויים לעזור לעבור את התקופה הזו:

נשיאת התינוק- לאחר ההאכלה מוטב לשאת את התינוק זמן ארוך מן הרגיל. הנשיאה מרגיעה את התינוק ומאפשרת לו להיפטר מעודפי האוויר שבלע בזמן האכילה ומצמצמת את כמות הגזים המערכת העיכול.

תזונת האם- הדעות חלוקות בעניין טיב השפעת תזונת האם על כאבי הבטן של התינוק. מחקרים רבים מצאו כי אך ורק מוצרי חלב למיניהם עלולים להחמיר את התופעה אך בפועל יעידו אימהות רבות כי לאחר שהורידו מזונות כמו פירות הדר, ביצים, סויה , לחם,שוקולד ותבלינים חריפים חל שיפור משמעותי במצב.

עיסוי הבטן - מסייע מאוד בהרגעה התינוק. יש להשתמש בשמן בסיס כמו שמן שקדים, נבט חיטה, ואפילו שמן זית מחומם מעט. להוסיף 2 טיפות שמן אתרי שומר או קמומיל ולעסות בתנועות סיבוביות עם כיוון השעון מהטבור החוצה לפחות 5 דקות. עיסוי זה נועד לעזור למערכת העיכול להוציא החוצה גזים וצואה ומאוד מרגיע את התינוק כשהוא בהתקפת בכי. (באם אין בנמצא שמנים אתריים ניתן גם בלי- עצם המגע והתנועה באזור עשויה להקל)

אופניים- הרמת הרגליים לכיוון החזה בתנועה של אופניים, טובה לשחרור גזים.

הנקה- אם התינוק מתפתל מכאבים בייחוד אחרי הארוחה , ייתכן ומדובר בבעיה הקשורה לתנוחת ההנקה, או לכמות החלב אותה צורך. יכול להיות שצורך יותר מדי חלב. במקרה זה ניתן לראות עלייה גדולה במשקל, מלאות תמידית של השד וטפטופים, צואה בצבע ירוק בתכיפות גבוהה ולעיתים עולה חשד לריפלוקס. זוהי בעיה נפוצה שבטעות מתייחסים אליה כcolic והפתרון יהיה שינוי דפוסי יניקה בסיוע מקצועי של יועצת הנקה.

רמדיס הומיאופתיות: יש כמה רמדיס הומיאופתיות שיכולות להקל על כאבי הבטן. במידה ואין הקלה לאחר 3-4 פעמים , יש לפנות להומיאופת מקצועי.

 Cham- הילד עצבן ונרגן, רוצה תמיד להיות על הידיים, אבל הנשיאה אינה מרגיעה אותו. בכי מתמיד (כאילו מתוך רצון לשתות, אבל זורק מיד את הבקבוק. (רמדי מועילה מאוד במצבי הוצאת שיניים)

 Coloc - התקפי כאבים שיכולים להיגרם גם מהתרגזות או תסכול. סימן אופייני מאוד לרמדי זו זה הטבה כשמופעל לחץ חזק על הבטן (כשההורה שם את ידו על בטן התינוק ולוחץ) . התינוק יקפל רגליים בזמן התקף.

 Puls- יחד עם התקפי הגזים יהיו רצון לתשומת לב, בכי שקט וממושך, שנושאים את התינוק על הידיים הבכי נפסק.

 Mag-p - ישנה הטבה של הכאבים מחום, לחץ עדין על הבטן (בניגוד ללחץ חזק של ה- coloc ) . אם הכאבים קשים אפשר להשתמש ברמדי פעם בחצי שעה או שעה .

אם אין שיפור לאחר כמה פעמים, כאמור, מומלץ לפנות להתאמת רמדי ע"י הומאופת מקצועי.

בהצלחה!

ענת קאופמן RChom
הומאופתיה קלאסית
פגישת ייעוץ חינם
054-5999353



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב