דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרך הלוחמים 

מאת    [ 15/06/2009 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2484 פעמים ]

אנחנו נולדים לתוך מציאות קיימת, מלאה בחוקים ובהסכמים שמחייבים אותנו, ללא שבחרנו בהם כלל. אנחנו מתוכנתים, מאולפים ומוכנסים לתבניות המאפשרות לנו לפעול בצורה נוחה בתוך חברה, שאף היא כולה מורכבת מאנשים כאלה.

אנחנו חווים סבל רב תוך כדי החיים שלנו מכיוון שאנחנו לא חיים את עצמנו אלא איזשהי תבנית, אמנם מורכבת, אבל תבנית, של חשיבה, הרגשה, פעולה. תבנית שהיא כל כך מוגדרת ומוכתבת מראש שהיא הופכת אותנו לצפויים ברמה של דיוק מדהים, עד כדי רגע המוות שלנו.

אנחנו למעשה לא חיים בצורה הזאת, אנחנו מתקיימים, פשוט מונעים אוטומטית ע"י כוחות הפועלים עלינו והמשמרים אותנו בתוך אותה התבנית, אותה ההמשכיות. אנחנו פועלים, מרגישים, חושבים, בצורה מעגלית, החוזרת על עצמה, המחזקת את עצמה, עד שחלק כלשהו בנו קורס ואנחנו מתים.

במהלך הדרך הזאת מופיעים סימנים חלשים וחזקים הבאים להעיר אותנו משנתנו, להפיח רוח רעננה בתוכינו, רוח של עצמאות ויציאה לחופש של הוויה, יצירה וקיום שהוא מעבר לאוטומט. הסימנים הם שונים ומגוונים ויכולים להיות מחלות קשות, סכנות מוות, חוויות מוזרות שאנשים עוברים, אהבה גדולה, או כל דבר אחר שהוא חד פעמי וקשה, נפלא או מתמשך אך מיוחד במינו. בכל מקרה, חלק ניכר מהסימנים הללו אינם משנים כלל במרקם העניינים. הם אפילו אולי מחזקים את ההמשכיות ומוכיחים לנו את צדקת דרכנו. במקרים אחרים, האדם מתעורר לכמה זמן ואז חוזר לתרדמתו. במקרים נדירים, האדם קם לחיים.

באותו רגע, הוא מצטרף לדרך הלוחמים. הוא שואף לחופש ושחרור ממגבלותיו שאינן שלו למעשה. הוא שואף להתאחד עם עצמו ועם העולם ולהפוך לכלי של העוצמה שהוא. באותו רגע, לא ניתן למעשה לחזור לאחור והשיכחה היא כמעט בלתי אפשרית.

ההליכה בדרך הלוחמים הינה עניין של הכרח וחוסר ברירה עבור אותם אנשים הרואים, החשים, המתבוננים. אותם אנשים שחווים את האשליה ואת השקר שבתפיסת המציאות המקובלת ואינם מסכימים לקבלה עוד.

להולכים בדרך זו דרכים רבות ומגוונות לבחור את דרכם, כל אחד מהם למעשה יוצר את דרכו תוך כדי המסע והדרך אינה אחת, היא כמספר האנשים ההולכים בה. כל אדם נוסף שהולך בה, אבל, מהווה למעשה עוד גל של עוצמה הבא לקדם את היקום כולו לעבר החופש והאהבה.

סיומו של המסע אינו ברור כלל, כמו גם התוואי שיתפוש בדרכו. ההולך בדרך הלוחמים משתמש במוות שלו כמדריך ומאפשר לו להוביל אותו בשבילים המתפתלים והלא מוכרים של הדרך הנוצרת עם ההליכה בה. ההולך בדרך הלוחמים מכיר במוות שלו ומקבל אותו. מכאן, הדרך פתוחה לחתירה בלתי נלאית לעבר השחרור גם ממנו. השאיפה והמטרה קיימת. ההתנהלות היא ללא רבב, העבודה על המידה היא מתמשכת. הנקיון, האהבה.

יש מידה של בדידות להולכים בדרך, אולם היא אינה נתפסת כך. ברור להולך בה כי דרכו היא פרטית וכי רק הוא יכול להלך בה. אולם, ההולכים בדרך יכולים ונעזרים בלוחמים נוספים, כדי להיטיב ולשפר את האופן שבו צועדים כולם, לעבר חופש ואושר חדש.
דלית-יעל אייזן
מטפלת ועוסקת בריפוי ושינוי

מזמינה אותך למפגש הכרות אישי
http://www.artofliving.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב