דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הדרך הנכונה לתחילתו של תהליך יעוץ ארגוני ופיתוח עסקי נכון? הכיצד מתחיל תהליך ייעוץ ארגוני נכון? 

מאת    [ 13/06/2009 ]

מילים במאמר: 716   [ נצפה 2089 פעמים ]

מהו תהליך הנכון של יעוץ ארגוני פיתוח עסקי ובניית אסטרטגיה מנצחת.


מהי הדרך הנכונה לתחילתו של תהליך יעוץ ארגוני ופיתוח עסקי נכון? הכיצד מתחיל תהליך ייעוץ ארגוני נכון? תהליך נכון של יעוץ ארגוני וליווי מנכ"ל או הנהלה מתחיל במפגש ראשוני לצורך תיאום ציפיות והגדרת המשימה  ונמשך עד יישום המלצות, משובים והדרכה לצוותי המנהלים והעובדים. היה והתהליך מבוצע על פי התכנון, אנו מאמינים כי ביכולתנו להביא לשינוי מיידי וליישום מלא של המלצות בפרק זמן קצר שואפת לאפס. תפקידו של יעוץ הארגוני וליווי תהליכים של שינוי וצמיחה מתרכז בעקרון המרכזי העוסק בהבאת מקבל הייעוץ לידי יכולת להסתכלות עצמית שונה – להחליף את הפרדיגמות השולטות בחייו ועל פיהן הורגל לפעול וע"י כך להניעו לשינוי.


כחברה העוסקת בתחום יעוץ לחברות ארגונים הנהלות ומנכ"לים בכלל וייעוץ ארגוני בפרט אנו נתקלים לא אחת בתופעות מוזרות. מנהלים והנהלות לא אוהבים בדרך כלל להיעזר בגורמים חיצוניים. ברובם הם חושבים כי התועלת לא תהיה שווה את ההשקעה? בדרך כלל ארגונים ומנהלים מסוג זה מתעוררים מאוחר ולא אחת משלמים את מחיר היהירות. אין זה סוד כי יעוץ ארגוני, ליווי עסקי יחד עם הובלת תהליכי שינוי וצמיחה מהווים מכלול שלם של תהליכים חשובים ומורכבים, שמחייבים מעורבות מקצועית מעמיקה של היועץ ברמת מיומנות ולעתים אף רצויה וחשובה ההתחברות גם ברמה הרגשית, מול קהל יעד, שיכול להיות פרט בודד – כמו המנכ"ל או קשת רחבה של אוכלוסיה- כמו למשל פורום מנהלי אגפים. האינטראקציה האמון וזרימת המידע בין הגורם המייעץ והמלווה לבין המנהלים קריטי להצלחה.


שותפי הבכירים לדרך ואני הצבנו לעצמנו למטרה לסייע למנהלים בכל הדרגות, לארגונים גדולים ובינוניים, לאנשי עסקים ולבעלי מקצועות חופשיים, לממש את חזונם ומטרותיהם באמצעות יעוץ, ארגוני, אימון ופיתוח עסקי, ליווי, הדרכה, אימון ופיתוח אישי באמצעות מתודולוגיה הטמעה ומיקוד מתחומי האימון ה- Coaching, פיתוח מיומנויות והובלת תהליכי שינוי וצמיחה.


רק בעבודה משותפת ומחויבות לתהליך אנו מצליחים לגרום לשיפור בתוצאות העסקיות. אנו מתמקדים בהיבטים של שינוי פרדיגמות אישיות וארגוניות מגבילות, כדרך לצמיחה ויצירת שינוי אישי וארגוני מנצח.  בתהליך הייעוץ הארגוני והליווי העסקי, אנו יוצרים פרדיגמות והרגלי עבודה חדשים, אפקטיביים ויעילים הרבה יותר. בתהליך אנו פועלים להקניית מיומנויות ניהול מתקדמות, עוסקים באיתור דרכים לשיפור צמיחה אישית, בונים יחד הרגלי ניהול ומנהיגות אפקטיביים יותר.  נושאים אלה ואחרים נוטלים חלק במערך כולל של תהליך יעוץ ארגוני פיתוח עסקי ובניית אסטרטגיה לחברות עסקים והנהלות. התהליכים שלנו מביאים לשיפורים מרכזיים בתוצאות שמנהלים וארגונים מגיעים אליהן.


אני מבקש לציין כי תקופות משבר מאופיינות באחוזים גבוהים יותר של חברות ועסקים שקורסים. בתקופות של אי יציבות כלכלית ומשברי אשראי מקומיים ועולמיים מנהלים וארגונים שלט ילמדו להתאים את עצמם לשינוי ייעלמו ממפת העסקים. כידוע לכולנו, בתקופה שבה מתרחשים שינויים בקצב ובעוצמה הולכים וגוברים, ארגונים שלא ידעו לסגל עצמם לקצב, פשוט לא ישרדו. לא אחת ההפתעה גדולה כי נתונים דומים מתקבלים בקרב חברות גם בתקופת שפע ופריחה, אז החברות שלא נערכות נכון לשפע ולצמיחה- מפגרות מאחור, ונעלמות.


לא אחת אני נשאל מה יותר נכון לעשות? האם לחקור כישלונות, וללמוד מהם? או לחקור הצלחות וללמד לשכפל אותם כמה שיותר. אני חושב כי נכון לשאוף בתהליך יעוץ ארגוני וליווי עסקי לחקור הצלחות. אנו מקפידים במסגרת תהליכי הייעוץ הארגוני והעסקי ללמוד ולחקור את ההצלחות. אנו מאמינים כי  למידה מהצלחות הנה תפיסה בריאה ונכונה הרואה בניתוח והבנה עמוקה של הצלחות הארגון ומנהליו כלי רב עוצמה לפיתוח ארגוני, אישי, צוותי ותהליכי וזאת בשונה מתהליכים המתמקדים אך ורק בתחקור שגיאות וכישלונות. שותפי הבכירים לדרך ואני מאמינים כי דווקא יש חשיבות באיתור ושיכפול ההצלחות דווקא.


כמנהלים אנו כבר מודעים לידיעה כי ניתן לחלק את השינויים הארגוניים לשנים: שינויים ארגוניים המתחוללים באופן סדור ומתוכנן, מאחר וניתנים לצפייה מראש. ואחרים שבדרך כלל מגיעים אחרי ובתוך תקופות משבר ואז השינויים נכפים על ארגונים עקב אילוצים בלתי צפויים. ארגונים בעלי ידע מוקדם מסוגלים להיערך להתמודד נכון יותר עם שתי האפשרויות. הם מבינים כי משברים מתחוללים תוך מחזוריות, הוא יכול לחזות אותם ולהיערך לקראתם.


לסיכום, הייתי מבקש להביא את התובנה כי מנהלים וארגונים מצטיינים לא מפסיקים ללמוד ולהתפתח אף פעם. היכולת שלהם להקדים את השוק והמתחרים מבטיחה להם את המובילות לאורך שנים. שותפי הבכירים לדרך ואני מאמינים מאד כי המפתח להצלחה ולמובילות קשורה קשר הדוק ליכולת הלמידה וההתפתחות העצמית. הצבנו לעצמנו למטרה לסייע למנהלים בכל הדרגות, לארגונים גדולים ובינוניים, לאנשי עסקים ולבעלי מקצועות חופשיים, לממש את חזונם ומטרותיהם באמצעות יעוץ, ארגוני, אימון ופיתוח עסקי, ליווי, הדרכה, אימון ופיתוח אישי באמצעות מתודולוגיה הטמעה ומיקוד מתחומי האימון ה- Coaching, פיתוח מיומנויות והובלת תהליכי שינוי וצמיחה.


כאן באפשרותך להניע תהליךלחץ מטה על הקישור. משה גרימברג-  ישמח לפגישת עבודה בה נדון על מהות התהליך הנכון של יעוץ ארגוני פיתוח עסקי ובניית אסטרטגיה מנצחת. http://www.nihul4u.co.il

משה גרימברג-יחד עם אנשי מקצוע נוספים,עוסק בהנחיה,בהדרכה ובפיתוח תוכניות למנהלים ולכוחות מכירה. לפעילותו מביא 25 שנות ניסיון ניהולי בתחומי השיווק,האסטרטגיה, הניהול העסקי והמכירות.ביצע תפקידי ניהול בכירים בתחומי הסלולר, העיתונות, הפרסום והמדיה.פועל כיום בתחום של הדרכות פנים-ארגוניות במגוון חברות, מהטובות במשק הישראלי.
החזון שלי:"להשאיר טביעות אצבע רבות ומשמעותיות בקרב ארגונים,מנהלים וכוחות מכירה.
כתובת דוא"ל:mgrimberg@bezeqint.net
משה גרימברג-ניהול אפקטיבי- nihul4u טלפון: 054-4814332 פקס: 04-8262876אתר הבית החדש שלנו http://www.nihul4u.co.il www.nihul4u.co.il www.nihul4u.com






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב