דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אינסטלטור DIY: לא תמיד כדאי 

מאת    [ 11/06/2009 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 2012 פעמים ]

מי מאתנו - כלומר, מי מאתנו הגברים המסוקסים - לא ניסה לפחות פעם בחייו להיות אינסטלטור לרגע. רבים ניסו ומנסים ואחדים - עבדכם הנאמן ביניהם - גם גילו את האמת העירומה: שאפשר להתמודד בקלות יחסית עם רוב בעיות האינסטלציה, בלי להזמין אינסטלטור.

כמו הרבה דברים גם אצלי זה התחיל בצבא - מה שנקרא, הצורך (והרס"ר / משק המשמעת) הוא אבי ההמצאה. קשה באימונים, קל בקרב - בהשוואה לצנרת הצה"לית המחרידה והמזעזעת, אין אינסטלציה ביתית של דירה שכורה שתרתיע אינסטלטור חובב שכמותי.

במהלך השנים האחרונות גם לא ממש הייתי צריך שירותי אינסטלטורים לעיתים קרובות יתר על המידה. אם זו סתימה פשוטה אז בדרך-כלל אצליח לפתוח אותה לבד, והיום אני גם יודע כיצד לזהות מראש וכיצד למנוע היווצרות של סתימות לכתחילה. גם החלפת ראש ברז או מושב אסלה ואפילו תיקון ניאגרה - משימות אינסטלציה מאד נפוצות - הם מהדברים שזוג ידיים טובות, קצת שכל ישר וטיפ-טיפה ניסיון יכולים להתמודד איתם בכבוד.

בקיצור: להיות אינסטלטור חובב (שלא לומר חובבן) זה לא אתגר גדול ואפשר למצוא בזה הרבה סיפוק בדיוק כמו להיות נהג ביובית . מה שכן עלול להיות אתגר, הוא להבין מתי אינך יכול באמת להתמודד עם הבעיה בכוחות עצמך ומוכרח להזמין לאלתר בעל מקצוע מנוסה ומיומן, אינסטלטור אמיתי, שבאמת יפתור את הבעיה ולא יחמיר אותה.

דווקא עם אינסטלציה לא היו לי בעיות מיוחדות במשך רוב השנתיים וחצי שגרתי שם. וכמו שאומרים - הרבה מים זרמו בבית ההוא ברחוב ווג'ווד הקטן שביד אליהו.

ובכל זאת, בהדרגה החלה "בעיה" מוזרה במקלחת. בהתחלה המים התנקזו קצת לאט ואז הופיעה סתימה לראשונה. שתי דקות עבודה עם פומפה והיא נפתרה, אבל אז היא חזרה על עצמה שוב. ושוב. ושוב. בכל פעם היה קשה יותר לפתוח את הסתימה, עד שיום אחד הייתה סתימה ולא הצלחתי לפתוח אותה.

בהתחלה ניסיתי כרגיל ואחרי זה קניתי בחנות חומרי בניין איזה בקבוק של חומר שבטח גורם לנזק סביבתי ברמה של אורניום מועשר, ושפכתי אותו לתוך הצנרת. זה גרם כמובן להחמרה של המצב.

אני מודה על התבונה שבה נתקפתי, כשהחלטתי להרים ידיים ולהזמין אינסטלטור. זה לקח לילה ועוד קצת, אבל בסופו של דבר הוא הגיע - אינסטלטור חביב ומקצועי עד מאד. מהר מאד הוא גילה מה שאני כאדם שאיננו באמת אינסטלטור, לא הצלחתי להבין: זו בכלל לא סתימה אלא קו ביוב שקרס (גרתי בקומת קרקע).

כאיש בעל תושיה, החבר אינסטלטור הצליח לעקוף את הבעיה ולספק פתרון שמנע מהבעיה לחזור על עצמה עד שעזבתי את הדירה. כמובן, משהו שבחיים לא הייתי יכול לעשות בעצמי.

בכל אופן, את הלקח שלי למדתי: כשלא מצליחים מזמינים אינסטלטור.

במאמר הבא אתן דוגמא שתבהיר את הנקודה - כיצד גיליתי לדאבון לב שאינני באמת אינסטלטור ונאלצתי להזמין אינסטלטור שיבוא להציל אותי. כי מלבד האמת העירומה שהזכרנו בתחילת המאמר, ישנה אמת מרה ועירומה נוספת: אני לא באמת אינסטלטור, וכשאני מנסה לטפל בבעיית אינסטלציה מורכבת זה עלול להיגמר באסון.
שוקי גלילי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב