דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאלות ותשובות בנוגע לקורס טייס פרטי 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 1233   [ נצפה 4357 פעמים ]

שאלות ותשובות בנוגע להוצאת רישיון טיסה

מהו מבנה הקורס וכמה שעות טיסה נדרשות לקבלת הרישיון ?

ראשית נתחיל במבנה הקורס: קורס טייס פרטי בנוי משני מסלולים מקבילים. החלק המעשי והחלק התאורטי. החלק המעשי מחולק לשלושה שלבים : שלב ראשון בו אנו לומדים על מבנה המטוס מכשיריו  וחלקיו, השפעותיו, התנהגותו וביצועיו ובכל מה שקשור לתרגולים באיזורי האימון,(נסיקה, הנמכה, פניות, תירגול חרומים, הקטנת והגברת מהירות וכו').השלב השני מתייחס ללימודי המראות ונחיתות(שלב ההקפות) בכל המצבים האפשריים כולל חירומים בנחיתה . והשלב השלישי והאחרון הינם הניווטים.בכל סיום שלב החניך מבצע כ-5 שעות סולו במצטבר (לא ביום אחד), כך שסה"כ בסיום הקורס יש לחניך לפחות 15 שעות סולו.

המסלול השני הינו החלק התאורטי אשר כל חניך נדרש לעבור כ-8 מבחנים במקצועות התעופה הנדרשים מטייס פרטי, את הקורס התאורטי החניכים לומדים באחת ממכללות התעופה בארץ(המובילה היום היא מככללת שירגל כנפיים אשר נמצאת בשדה הרצליה)החניכים לומדים ע"י תוכנת מחשב המחוברת לשרת המכללה ומעת לעת מגיעים החניכים לכיתת הלימוד על מנת לתרגל את מבחני ה"פיינלים" אשר דומים מאוד למבחני רשות התעופה האזרחית ובודקים ומכינים את החניכים למבחני הסיום.

לגבי שאלתך למספר שעות הטיסה הנדרשות: רשות התעופה האזרחית הגדירה כי חניך טייס יצטרך לטוס לפחות 40 שעות טיסה מודרכות כאשר מתוכן לפחות 15 שעות סולו. ראוי לציין כי רוב החניכים מסיימים את הקורס בין 50-60 שעות .

? מה משך הקורס בממוצע?

משך הקורס נקבע בעיקר ע"פ יכולתו וזמינותו של החניך! יש חניכים אשר מסיימים את הקורס תוך מספר חודשים מועט ויש שמושכים אפילו מעבר לשנה . חשוב לציין כי לימודי טייס דורשים מיומנות, ריכוז, עקביות, ויסודיות מה שאומר שחניך אשר טס באופן קבוע לפחות פעם בשבוע ישיג את מטרותיו ויתקדם בקצב טוב.לאור נסיונינו משך הקורס הסביר לוקח כשנה.

? הקיים ביקוש לטייסים לחברות התעופה גם כאלה שאינם מחיל האוויר -

קודם כל התשובה חד משמעית היא כן. נכון להיום בארץ ובעולם בפרט, יש חוסר  גדול של טייסים מסחריים אשר עשויים להשתלב כטייסים מן המניין בחברות תעופה המובילות, בארץ לאור החוסר ההולך ומתגבר בדרישה זו פתחו בשנתיים האחרונות חברות התעופה חלון הזדמנויות גדול מאוד לטייסים אשר רכשו את נסיונם המקצועי כטייסים אזרחיים ולא כבוגרי חיל האויר. לדוגמא: בחברת אל על כבר מועסקים מספר לא מבוטל של טייסים/ות  אזרחיים שהגיעו כטייסים על מטוסים קלים, והיום הם מטיסים מטוסי  בואינג 737,757 ואף 747, חברת ישראייר קלטה בשנתיים האחרונות מספר טייסים אזרחיים שהגיעו מאותו "הכפר", ולאחרונה בשני הקורסים האחרונים בחברת ארקיע, החברה קלטה כ-15 טייסים אזרחיים . כל זה מצביע על כך שהחברות האזרחיות הבינו שהטייסים האזרחיים מגיעים עם נסיון, מוטיבציה, יכולת, ואף רצון עז לעסוק בתחום בו בחרו מתוך אהבה וכמיהה, ויכולתם לא פחותה מבוגרי חיל האויר, ולפעמים אף יותר .

? האם נדרשים ללימודי קורס הטייס כישורים מיוחדים כלשהם?

ללימודי קורס הטייס לא נדרשים כישורים מיוחדים יותר מכל קורס אחר אותו אנו רוצים ללמוד וזה אומר: קודם כל רצון! , לאחר מכן דבקות במטרה, יכולת לימודית, השקעה, אי אפשר להתעלם מיכולת כלכלית ממוצעת, וכמובן אהבה לתחום זה . כמובן שאותו אדם הרוצה להתחיל בלימודי קורס הטייס צריך להיות נקי מכל רישום פלילי, ובעל בריאות תקינה.

? האם יש מבחני קבלה ?האם צרכים לעבור סדרת מיונים כלשהם?

ברגע שחניך מחליט שהוא מעוניין להתחיל ללמוד, אז קודם כל מומלץ להגיע לטיסת הכרות ע"מ לראות ולהתרשם אם זה בכלל מה שהוא מצפה ורוצה. והיה והחניך החליט כי זה מה שהוא באמת רוצה, החניך נדרש לעבור סדרת בדיקות שיגרתיות אצל רופא תעופתי, ולאחר מכן או במקביל יש להגיע לרשות התעופה שבנתב"ג ע"מ לפתוח תיק חניך,(בדר"כ ביה"ס מלווה את החניך בכל השלבים הללו ) הרשות מבצעת בדיקות במרשם הפלילי ובטחון פנים, ולאחר מכן במידה והכל בסדר מנפיקים רישיון מתלמד לחניך, ומאותו רגע החניך הינו חניך מן המניין וראשי אף לצאת לטיסות סולו , כל התהליך הנ"ל לוקח כחודש ימים, מעבר לזה לא נדרשים שום בחינות או מיונים.

? האם קורס הטייס כולל לימודי קרקע?

כפי שכבר הזכרנו באחת מהשאלות בדף זה, קורס הטייס בהחלט כולל לימודי קרקע(למ"ק), החניך במקביל לשיעורים המעשיים מתחיל ללמוד באחת המכללות אשר מציעות שרותי לימוד למוכנות למבחני הרשות, הלימוד נעשה דרך המחשב שבבית דרך קוד גישה באינטרנט ללימודים עצמיים, ומלווים ע"י המכללה, יש לציין כי יש תמיכה רוב שעות היום במכללה ואף ניתן גם ללמוד בכיתת הלימוד, ואף להזמין מדריך פרטי אשר יושב איתכם בכיתה ומסביר כל בעיה או שאלה שצצה, כל זה ללא עלות, זה חלק בלתי נפרד מעלות הקורס, לאחר  סיכום כל החומר הנלמד ובמידה והחניך מוכן ל"צאת לקרב"החניך מגיע לבצע מבחני "פיינל" במכללה אשר דומים מאוד למבחני הרשות, במידה והחניך עובר בהצלחה את מבחני ה"פיינל", המכללה מפנה אותו ע"י מכתב לרשות התעופה לבצע את המבחן הנדרש, חשוב לציין כי כל חניך יכול לגשת למבחן במקצוע מסויים, לסיימו ולחזור ולהתחיל ללמוד מקצוע נוסף ולגשת שוב למבחן נוסף,וחוזר חלילה,  משך הקורס התאורטי שוב תלוי בעיקר בזמינותו והשקעתו של החניך, ואף נדרש מהחניך לקבוע מועדי בחינות ע"פ שיקוליו וזמינותו,  כך שאין תאריך מסויים למבחן מסויים, עלות הקורס הינו 3600 ש"ח לתלמידינו(במקום 4000 ש"ח) על פי ניסיונינו חניך ממוצע מסיים בין 4-6 חודשים את כל שמונת המקצועות .

 

ספר מטוס פתוח, ספר מטוס סגור, מטאורולוגיה, חוקת אויר, נווטות, תוכנית טיסה, ידיעות טכניות, ורדיו טלפון.

? האם ניתן ללמוד בכל ימות השנה -

ניתן ללמוד ברוב ימות השנה, מזג האויר בארץ רוב הזמן אינו גשום או סוער, זאת אומרת שגם בחורף ניתן לטוס ברוב הימים למעט ימים מאוד סוערים או גשומים שכאמור אינם רבים, על פי ניסיוני אני יכול לומר לך שהתקופה היותר טובה ללימוד היא תקופת החורף או הסתיו, פחות חם ולח, יש ראות טובה וצלולה, ובין ימי הגשם אף מסתתרים ימים מדהימים של שמש חורפית ונוף מדהים אשר ניתן לראות למרחקים עצומים, ואף לטוס בשקט ללא כל הפרעה חיצונית, (רוחות, מערבולות, קפיצות, וכו') 

סססלךשזחתע לשמוע שהתקופה הטובה יותר לטוס היא החורף, אז מזג האוויר בין ימי הגשם הוא יפה ראות טובה וצלולה ונעים מאוד לטיסה ? האם יש עלויות נוספות מלבד שיעורי הטיסה ולימודי הקרקע?

לשאלתך, ראוי לציין כי מעבר לעלויות שעות הטיסה וההדרכה הקרקעית, החניך ידרש לשלם בעבור אגרות מבחני הרשות, בדיקה רפואית, אגרה בעבור רישיון מתלמד, מבחן סופי, בנוסף יש עלויות נוספות מינוריות בעבור ספרות, מפות, וכו', יש חניכים שכמובן יכולתם הכלכלית מאפשרת להם גם לרכוש כל מיני gadgets כגון : תיקים, אוזניות, פנסים, קשר ידני, וכו', אלה דברים כמובן שלא צרכים למהר לרכוש אותם, וניתן אף לרכושם גם לאחר היותך טייס פרטי, ואפילו גם בלעדיהם ניתן להמשיך לטוס בבטחה ובכייף, כל חברת תעופה אשר משכירה מטוסים מספקת לשוכר גם אוזניות וכו'.

? האם בעיות כגון עיוורון צבעים, משקפיים, לחץ דם וכו' יכולות להוות בעיה -

במידה וקיימת בעיה רפואית כלשהי, במילא כל חניך טייס בתחילת דרכו נדרש לעבור בדיקה רפואית אצל רופא תעופתי אשר בסמכותו לאשר את ההשתתפות בקורס הטייס או לחילופין לשלול זאת, כך שבמידה ותקבל תעודה רפואית לא תהיה כל מניעה מלהתחיל את הקורס, כמובן שכל בעיה תשקל לגופה על פי הנחיות משרד התחבורה, ראוי לציין כי יש לא מעט חניכי טייס אשר בעברם ובהווה סבלו וסובלים ממחלות כאלה ואחרות כגון: לחץ דם, לב ,וכו, ותרופות אשר הם נוטלים מאזנים את מצבם הבריאותי, בעניין זה אין כל מניעה לטוס, לגבי משקפיים ועיוורון צבעים חלקי כנ"ל, בדר"כ בעייה רפואית זאת לא אמורה להפריעה  בתהליך הלמידה, כמובן ששוב כל בעיה רפואית תשקל לגופה.

? שמעתי שקורס טיסה מאוד יקר, האם הוא מיועד רק לאמידים?

קורס טייס בהחלט כרוך בהוצאת כספים לא מבוטלת, סכום שיכול לנוע בין 50-70 אלף ש"ח, ראוי לציין כפי שכבר ציינו הזמן המשוער לסיום הקורס הינו כשנה כך שניתן אף לפרוס ולחלק את התשלום כפי שנוח לך, ניתן בנוסף  לרכוש "בלוקים" של 10 שעות טיסה מראש ואף לקבל בונוס נוסף, יש לציין כי רוב החניכים אינם מוגדרים כאנשים עשירים, ואף ישנם כאלה שעובדים בעבודות זמניות על מנת לממן את עלויות הקורס, אז קודם כל צריך שבאמת יהיה את הרצון העז והאהבה לתחום, ומעבר לזה הכל מאוד לא מסובך! ובמידה וצריך, אצלנו בביה"ס לטיסה ישנם מספר אפיקי מימון לטובת לימודי הקורס.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב