דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יהלומים - מורה נבוכים 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 5224 פעמים ]

כידוע ניתן לשרוט חומר רק על ידי חומר קשה ממנו. אם כן כיצד מלטשים את אותם היהלומים - התשובה היא: באמצעות יהלומים אחרים. לא להתבלבל היהלום אכן עמיד בפני שריטות אבל לא בפני מכות לכן יש לדאוג לאחסנתם על גבי משטח רך. במיוחד יש להקפיד על אחסון תכשיטים משובצי יהלומים כך שלא יקבלו מכות. טבעת יהלומים רצוי להחזיק בחישוק עצמו בכדי למנוע לחץ על האבנים. קביעת מחיר יהלומים מחירם של יהלומים נקבע כתוצאה משילוב של ארבעה פרמטרים:משקל, ליטוש,צבע וניקיון. משקל- משקלו של יהלום נמדד בקרטים בניגוד למה שנהוג לחשוב אין עדיפות מכרעת דווקא למשקל היהלום לצורך קביעת המחיר.


ישנם יהלומים גדולים שעולים הרבה פחות מיהלומים קטנים יותר. ליטוש - ליטוש או חיתוך מתאר את צורת היהלום והברק שלו. מלטש יהלומים מקצועי יודע להפיק מכל יהלום את המרב, להוריד מינימום חומר ולדאוג שהיהלום המלוטש יהיה מבריק, ללא פגמים ובפרופורציות אידיאליות. יהלומים חייבים להיות בעלי פרופורציות נכונות כדי שהשיבוץ שלהם יתבצע בצורה האופטימאלית, במיוחד ישנה חשיבות לצורת יהלום המשובץ בטבעות יהלומים. צבע - כאשר מדובר ביהלומים לא צבעוניים הכלל הקובע הוא שככל שצבעו של היהלום נוטה יותר ללבן כך הוא נחשב איכותי יותר. היהלום האיכותי ביותר מבחינת הצבע מדורג באות D, יהלום שצבעו נוטה יותר לצהוב מדורג בסדר עולה של האותיות עד האות Z. רוב האנשים יתקשו להבחין בהבדלים הדקים בין הצבעים אולם מומחי יהלומים יבחינו בהם בנקל. כלל זה לא תקף כמובן כאשר אנחנו מדברים על יהלומים צבעוניים, היהלומים הללו נדירים יותר ולכן גם יקרים יותר. ניקיון - ניקיון של יהלום הינו מדד לשקיפותו ככל שהגביש הפנימי שממנו מורכב היהלום פחות בולט כך נחשב היהלום לאיכותי יותר. פגמים בתוך יהלום מורידים בצורה משמעותית את ערכו גם אם הם לא נראים בעין בלתי מזוינת.


תכשיטים משובצי יהלומים כיום ניתן לראות יהלומים כמעט בכל התכשיטים :ענק, צמיד, עגילים ובעיקר טבעות. טבעות יהלומים הינן מתנת האירוסין הנפוצה ביותר. יש לשים לב לאפשרויות השיבוץ בטבעת העומדות בפנינו, על מנת להוזיל את מחיר הטבעת. שיבוץ נכון על ידי איש מקצוע יוזיל את מחיר הטבעת בצורה משמעותית. לדוגמא שילוב של כמה יהלומים קטנים מסביב ליהלום אחד גדול יותר, שיטה שנותנת אשליה של גודל ליהלום. שילוב של זהב לבן בהיקף מסביב ליהלום ייתן גם הוא אשליה של יהלום גדול. בבואנו לבחור טבעת יהלומים לאירוסין רצוי שנתאים אותה לטבעת הנישואין כדאי להקפיד שטבעת הנישואין לא תעבור את גובה היהלום בטבעת האירוסין. רצוי לבחור את שתי הטבעות באותו צבע או לפחות לשלב באחת מהן את הצבע של השנייה. כך שהשילוב בין הטבעות יראה הרמוני.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב