דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופות גמל - מורה נבוכים 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 4463 פעמים ]

מהן בעצם קופות גמל? למעשה, מדובר בסוג נוסף של תוכנית חיסכון לטווח ארוך או בינוני, המחולקת לתתי סוגים: קופות גמל לתגמולים, קרן השתלמות (לשכירים או לעצמאים), קופות גמל לדמי מחלה, פיצויים, קופות גמל לחופשה, קצבה ועוד.

החוסך קופת הגמל (להלן: עמית) יכול לעשות זאת עצמאית, או כשכיר שמעבידו מפריש משכרו לקופה. המדינה, מצידה, מעודדת חיסכון בצורת קופות גמל ונותנת זיכוי וניכוי במס לחוסכים. שיעור הזיכוי ממס ניתן עבור סכום שאינו עולה על 7% מההכנסה המזכה במשכורת. סכום הזיכוי שווה ל-25% מהסכום שבגינו מוענק הזיכוי ממס.
הרווחים של קופות גמל מקורם בהשקעות שמנהליה מבצעים. העמיתים משלמים דמי ניהול קבועים, שאינם תלויים בתשואות הקופה. במידה והעמית החליט להעביר את ניהול קופת הגמל שלו לחברה אחרת, הוא יכול לעשות זאת בכל זמן שיבחר.
כספים שהושקעו בקופת גמל עד תחילת שנת 2006, ניתנים למשיכה אחרי 15 שנה מיום תחילת ההפקדה, או לחלופין בגיל 67 לגבר ו-62 לאישה - המוקדם מבין שתי האפשרויות הללו, ולא פחות מחמש שנים. כספים שהופקדו אל קופות גמל החל מ-1 בינואר 2006, יוכלו להיפדות רק אחרי גיל 60 בלבד. מי שירצה לפדותם קודם, יאלץ לשלם מס גבוה בסך 35% על היתרה שצבר.
סוגים נפוצים נוספים של קופות גמל
אפיק השקעה פופולארי אחר תחת הטייטל "קופות גמל", הן קרנות ההשתלמות. אלה מיועדות לשכירים, עצמאים ולחברי קיבוצים ומושבים שיתופיים. קרן השתלמות היא אפיק החיסכון היחיד שאינו לטווח ארוך, ומעניק חרף זאת פטור ממס בעקבות הרפורמות במיסוי שוק ההון הישראלי לאחרונה.
בתום שלוש שנות ותק של חיסכון בקרן, אפשר להשתמש בכסף שנחסך למימון לימודים ללא תשלום מס. מורים וגננות, למשל, נוהגים להשתמש בכספים הללו לצורך יציאה לשנת שבתון, בה הם נחים ולומדים. בישראל פעילות שלוש קרנות השתלמות לעובדי הוראה - שתיים מתוכן שייכות להסתדרות המורים והשלישית לארגון המורים.
השקעה באפיק כמו קרן פנסיה היא מההחלטות החשובות בחייו של אדם, שכן בעזרתה הוא מבטיח את עתידו כאשר יפרוש מעבודתו וייצא לגמלאות. השוק הישראלי עתיר תחרות עסקית בין קרנות הפנסיה השונות, ויש לבחון ב"שבע עיניים" את התנאים, האמינות והרזומה הפיננסי של כל אחת מהן, טרם ההחלטה.
בבחירת קרן פנסיה או כל מוצר פנסיוני אחר הדומה במאפייניו לאותן קופות גמל, רצוי לשקול את הפרמטרים הבאים : גובה ההפקדה החודשית, שיעורי הפקדה מינימאליים, סובה דמי הניהול, תחנות היציאה, תשואות ההשקעה ויציבות החברה שבה בחרתפ להשקיע את כספכם.
חשוב לזכור, פעילות קופות גמל מהוגנת בחוק הפיקוח על השירותים הפיננסיים ובמס הכנסה. יחד עם זאת לכל קופת גמל כללים, נהלים ותקנון משלה המכתיבים את יחסי העבודה ונהלי העבודה, זכויות וחובות ולכל שאלה ובעיה תמיד ניתן לפנות למשרד האוצר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב