דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מותו של אתר האינטרנט 'יאללה קדימה' היא תחילת שקיעתה של קדימה 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 2960 פעמים ]

 
מותו של אתר האינטרנט 'יאללה קדימה' היא תחילת שקיעתה של קדימה  // נמרוד נוי
6/6/2009
הבוקר נפל דבר במפלגת קדימה. אתר האינטרנט של חברי המפלגה 'יאללה קדימה' הודיע כי הוא מפסיק לאלתר להיות אתר פעיל. אמש התקיימה במערכת האתר אסיפה בה הוחלט כי במציאות המפלגתית הקיימת - שאין בה מקום לחילופי דעות בין החברים, ושאין בה חיים דמוקרטיים אמיתיים -  אין עוד טעם בקיום האתר.

לפני כארבע שנים הקימו יחדיו שני אנשים צעירים ומבריקים - ציקי אבישר ואיגור מורי - את האתר, ובמהלך כל אותן שנים הוא שימש כבית הוירטואלי האמיתי של חברי המפלגה (בקדימה למי שלא יודע הסניפים המקומיים מכונים בתי קדימה). בעוד האתר הרשמי של המפלגה שירת אך ורק את חברי הסיעה בכנסת והיה סגור ונעול בפני חברי המפלגה מן השורה, ובתי קדימה התאפיינו בשיממונם הרב, 'יאללה קדימה' שקק חיים והיה לבמה המרכזית של חברי המפלגה כולה. בעוד אתר האינטרנט הרשמי נשא אופי המזכיר את העיתונות המפלגתית בשנות החמישים של המאה שעברה, 'יאללה קדימה' ייצגה את המציאות העכשווית בעידן הגלובליזציה, האינטרנט וחופש הדעה והמידע לכל.

זה לא סתם ככה קרה. סגירת האתר היא סימבול לנעשה במפלגת קדימה. זה סימפטומטי למצב בו אין מקום לאיש במפלגה פרט לפוליטיקאים. לפני כשבוע פרסמתי מעל גבי האתר פנייה אחרונה ליו"ר המפלגה ציפי ליבני בה ניסחתי סדרה של דברים שאני רוצה לומר לה על המפלגה ועל דרכי התנהלותה והיא התעלמה מהם, כמובן. כמה ימים אחר כך פרסמתי מכתב לחברי קדימה בו אני מודיע על הסטת מאמציי כלפי חוץ וצימצום פעילותי במפלגה. כל אלה ודברים נוספים הם תחילתו של תהליך דעיכתה של המפלגה.

זה נצחון גדול (???) ליו"ר המפלגה ולחברי הסיעה בכנסת וסיום חגיגי לתהליך השתלטותם המוחלטת על המפלגה, והפסד ענק למפלגה ולרעיון הגדול של שינוי התרבות הפוליטית בישראל. קדימה היא אומנם מפלגה חדשה אך אורחותיה כולן ישנות המה. חוליי המערכת הפוליטית כולה מצויים בתוכה. על כך ועל חולשת המערכת הפוליטית בישראל הרביתי לכתוב במאמריי הרבים שאת הנבחרים שבהם ניתן למצוא עתה גם באתרי האינטרנט 'מאמרים' ו- 'READER', ובעבודה הגדולה והמקצועית שהכנתי בשם 'קדימה: יישום תוכנית אסטרטגית' שאשמח לשולחה במייל לכל החפץ.

היה פה ניסיון להכיל גם משהו חדש וגם הוא נמוג ונעלם לו. 'יאללה קדימה', כמו גם פעילותי ופעולותיהם של מספר חברים וגורמים נוספים במפלגה, היווה למעשה את ה'מימד הלא פרומלי' שלה שכה חיוני לכל מערכת דינמית וחפצת חיים. שאפנו לשבור את בלעדיותם של הפוליטיקאים ולהזרים רוח ודם חדש בחיים הפוליטיים שלנו וכנראה שנכשלנו. למעשה המפלגות בארץ הולאמו על ידי הפוליטיקאים ותם בכך סיפורה של המערכת הפוליטית כזירת החיים הדמוקרטיים העיקרית של המדינה. אין ולא דבר מזה. הכל כולם אחד גדול ושממה, מדבר וצייה.

נדמה כיום שקדימה מתגלמת אך ורק בפוליטיקאים ובמיוחד ביושבת הראש שלה. המפלגה היא אחוזתם הפרטית והם כבר מזמן אינם שליחי הציבור ומשרתיו אלא מי שהציבור משרת אותו. בקצה הפרמידה הפוליטית מצויים נבחרי הציבור התופסים את עצמם כמורמים מעם, באמצעיתה חור שחור וכלום אחד גדול, ובתחתיתה פטלפורמה גדולה של 'חמורים', שזה אנחנו,  שנועדנו להריץ את הפוליטיקאים לכנסת ולממשלה. אלו הם פני הפוליטיקה כיום בישראל.
 
מי שסבור שניתן לצאת לציבור הרחב ולבקש את אמונו רק במעשי קסמים ובמעשי כשפים של משרד פרסום, שכל חוכמתו משולה ל'סידור מצעים במיטה' (כדבריו של ראובן אדלר), ובדיקלום חוזר ונשנה של כמה מנטרות שנמצאות קרוב לחזה של המתמודדת על ראשות הממשלה טועה ומטעה. אם קדימה לא תתעשת בהקדם ותתמודד בחוכמה ובמקצוענות עם שאלות היסוד של המדינה ובראשן חולשת המערכת הפוליטית בישראל, ואם ציפי ליבני לא תחל להפגין מנהיגות אמיתית וברמה גבוהה הבלון הזה שהתנפח בבחירות האחרונות יתפוצץ  ודבר לא ישאר ממנו.

מותו של אתר האינטרנט 'יאללה קדימה' היא תחילת שקיעתה של קדימה. אני מכיר את האנשים שייסדו אותו וגם חלק מקהל קוראיו וכותביו. כולם אנשים נהדרים. כל גוף דינמי, תוסס ותאב חיים היה מתברך בהם ואילו בקדימה עושים הכל כדי להפטר מהם. דבר מיסודות הדמוקרטיה לא מתקיים בה. לא עקרון רב גוניות רוח האדם, לא השתתפות הציבור בחים הפוליטיים וגם אין בה מקום לתבונת הרבים ולחוכמה הקולקטיבית. ועל כך יש רק להוסיף שאין עוד מערכת אחרת בארץ הזאת המתנהלת באופן כל כך בלתי איכותי שאינו עונה אפילו על תבחינים אלמנטריים של התנהלות כפי שהדברים מתקיימים במערכת הפוליטית כולה ואשר קדימה היא רק משל וסמל להם.
 
 
 
נמרוד נוי

מרצה על 'חולשת המערכת הפוליטית בישראל' בפני פורומים שונים ומקיים שיח משתתפים על הדברים (להזמנות - 3611500 052).

פיתוח עיסקי וייעוץ ארגוני ואסטרטגי

בוגר הטכניון בחיפה בהנדסת תעשייה וניהול

בוגר לימודי עיתונאות באוניברסיטת תל אביב

חבר לשעבר בפורום האסטרטגי של המועצה הציונית בישראל בראשותו של פרופסור יחזקאל דרור

רב תחומי וקורא (ספרות יפה וספרים ומאמרים העוסקים בשאלות חברה ומדינה ובתחומים רלוונטיים נוספים) וכותב מאמרים ועבודות מקצועיות.

3611500 052

http://nimrodbd@zahav.net.il"> http://nimrodbd@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב