דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הילינג כדרך טיפול בהתמודדות עם מחלת הסרטן 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 905   [ נצפה 2794 פעמים ]

       

     בשנים האחרונות גוברת המודעות לשילוב הרפואה המשלימה בהתמודדות עם מחלת הסרטן. לעיתים הפניה לרפואה המשלימה באה כשהרופאים אומרים שאין סיכוי ואין מה לעשות והחולה מרגיש כאילו נחרץ עליו גורלו.

במאמר זה אפרט על התועלת שבשילוב הילינג בהתמודדות עם מחלת הסרטן. הטיפול בהילינג הינו טיפול מומלץ כתמיכה נפשית ופיזית ובא במקביל לטיפול הקונבנציונאלי. הילינג מומלץ כסיוע לאורך כל ההתמודדות עם המחלה.

 התועלת שבטיפול בהילינג היא שיפור זרימת האנרגיה החיונית והטבעית בגופנו. אותה אנרגיית ריפוי טבעית, שתפקידה לדאוג לבריאותנו  ולרפא אותנו בעת הצורך.

כאשר לאדם נודע שהוא חולה בסרטן, הוא מבין שהוא נמצא בנקודה חשובה בחייו, ההתעסקות במחשבות על החיים ומשמעותם תופסות מקום נכבד יחד עם התמודדות עם סימני שאלה לגבי "איך הגעתי למצב הזה ואיך אני מתמודד עימו" ובמקום הזה בא ההילינג.

הטיפול בהילינג תומך ומביא הקלה  למתמודד עם הסרטן. מעלה את תחושת החיוניות שבתוכו ומחזק אותו מול הקשיים עימם הוא נאלץ להתמודד. במקום בו לרפואה הקונבנציונאלית כבר אין מה להציע והטיפול הרפואי מחליש ומתיש את החולה, יבוא הטיפול בהילינג וינחה את החולה לתהליך פנימי ויאפשר לו לנוח מההתעסקות המרובה במחשבות הקשורות למחלה.

           מחלת הסרטן מביאה להתמודדות  עם רגשות שליליים וקיצוניים כמו כעס, תסכול, דיכאון, תחושת אובדן ואי ודאות קיומית. על החולה לבחור בהמשך המאבק שלו במחלה, אם לעבור ניתוח נוסף או לנסות עוד סוג של כימותראפיה, לנסות עוד תרופה חדשה, או שעליו לקחת החלטה הכוללת סיכון רב.

בהילינג, המטפל ינחה את המטופל למקום פנימי בו יתאפשר לו להגיע להחלטה או לבחירה הנכונה לו, תוך כדי יצירת סביבת התבוננות שלווה ואובייקטיבית בה יוכל  יצליח לשמוע את קולה של נשמתו.
            לאחר גילוי המחלה מתחיל החולה בתהליך הבראה שמטרתו להבריא ולנצח את הסרטן.  לתהליך זה ישנה השפעה על החולה ועל היחסים עם הסובבים אותו, כמו בני משפחה, עבודה וחברים ולכן, עליו לבחור דרך פעולה ולדעת להגיע לבחירות הנכונות לו. עליו לדעת להבדיל בין ריצוי עצמי לריצוי של הסביבה.
            פסיכונוירואימונולוגיה הינו תחום מדעי הקושר בין תהליכים ביולוגים בגוף  לבין מצבים או תהליכים נפשיים. (1)נמצא, כי קיים קשר ישיר בין מצבנו הנפשי והמנטאלי לבין תפקודה של המערכת החיסונית. בטיפול בהילינג ניתן לנסות  למצוא ביחד עם המטופל אם קיים קשר בין התפרצות המחלה לבין מצבו הנפשי. לעיתים מציאת הקשר, התבוננות לתוכו וקיום דיאלוג פנימי יכולים להוביל לשיפור במצב ובהרגשה.

תפקידו החשוב ביותר של המטפל הוא להכיל את החולה בסרטן. עליו להכיל את מצבו הפיזי והנפשי גם יחד ואת כל המטען שהמתמודד עם סרטן מביא עימו. רוב המתמודדים עם הסרטן  מגיעים לטיפול אלטרנטיבי אחרי תקופה של מאבק ממושך או בשלב מתקדם יחסית של המחלה עד מצב של ניסיון אחרון. החולה מגיע במצב נפשי ואנרגטי ירוד, לרוב הוא נמצא במקום מאוד כואב, מותש ואפילו אבוד. כאשר המחשבה נעה בין רצון לחיים ורצון לסיים את המאבק. על כן, ראשית על המטפל, להכיל את המטופל, לתת לו מקום ולאפשר לו להרגיש שמקבלים אותו כמו שהוא עם הכאב, הכעס או כל רגש אחר שהחולה מגיע איתו. בהמשך משולבים מגוון כלים המאפשרים  למטופל לנוח מרגשות קיצוניים, מתישים ושואבי אנרגיה אלו. המנוחה עוזרת למטופל לאגור כוחות ואנרגיה חדשים להתמודדות היום יומית שלו עם מחלת הסרטן. מנוחה זו, היא לטווח הקצר, לטווח הארוך, יעזור הטיפול לחולה לשאוף למצות את חייו ולהגשים את חלומותיו.
            בטיפול בהילינג עולים לרוב רגשות לא פתורים כמו כעסים של המטופל על עצמו  או על אחרים ובגלל שכעס הוא רגש שמעצים תחושה של מוות ועלול לשאוב אנרגיה וכוחות פנימיים להם זקוק החולה. המטפל ידריך את המטופל להתחבר לאנרגיה של סליחה וזיכוך על מנת שיוכל לרפא ולסגור עם עצמו תהליכים מהעבר שעדין מזינים רגשות שליליים אלה.
            בהילינג, ניתן להנחות את המתמודד עם הסרטן למצוא דרך הכאב העמוק, גם הפיזי וגם הרגשי, מקום בו יחווה קצת שקט ושלווה ויביא לכך שירגיש טוב יותר עם עצמו. גם אם יהיה זה הבזק לזמן קצר, למתמודד עם מחלת הסרטן הבזק רגעי זה יהיה שווה עשרות מונים מכל תרופות ההרגעה ומשכיחי הכאבים. חשוב לציין.

בטיפול בהילינג, העבודה על הגוף האנרגטי תחדש את האנרגיה החיונית בגופו של המטופל הנשאבת על ידי המאבק וההתעסקות במחלה. בשילוב נשימה מודרכת יודרך המטופל להרפיה עמוקה בה יוכל להתבונן מעבר למחלה ומעבר לכאב. נשימה ביחד עם עבודה האנרגטית משחררת עומסים אנרגטיים בגוף וכך ניתנת למטופל אפשרות לנוח ולנשום.
            בהילינג מקבל המתמודד עם הסרטן כלים למגוון הקשיים אותם הוא חווה כמו התמודדות עם דיכאון, כעס, ופחד שיכול להיות גם פחד ממוות וגם פחד מהחיים. ישנם חולים שאחרי מאבק ארוך בסרטן עלולים לאבד את הרצון לחיים. המחשבה שהם עלולים להחלים מעלה אצלם חששות מהתמודדויות פנימיות כמו רגשות לא נעימים או חיצוניות, כמו חיפוש עבודה חדשה, או מציאת חברים חדשים ועוד. בהילינג, ניתן להתבונן על כל אותם מצבים אלו ובמידת הצורך להכין לתהליך הנחוץ.
            לסיכום, לצערנו הרב מספר החולים במחלת הסרטן עולה משנה לשנה. חשוב לדעת, כי יש ביכולתו של ההילינג לסייע במגוון דרכים גם למטופל וגם לסובבים אותו להתמודד עם המחלה ועם השלכותיה. חשוב, לא ליפול להבטחות שווא, הטיפול בהילינג אינו קסם אך לעיתים הוא יכול להביא לתוצאות הנראות כניסים.

            יש לזכור, שהן הרופאים והן המטפלים הם היועצים שעומדים לרשות החולה וממליצים לו על דרך טיפול זו או אחרת. אולם, אין זה תפקידם לקחת אחריות על תהליך הריפוי עצמו, אלא שהחולה עצמו הוא האחראי למה שיקרה איתו ועל יצירת המציאות שבה הוא חפץ. הילינג, כדרך טיפול, שמה דגש על יצירת כנות של האדם עם עצמו ועוזרת לו בהתמודדות עם המחלה ובקבלת עצמו כמו שהוא גם עם מחלת הסרטן.

 

1. Ader, Cohen & Felton. Psychoneuroimmunology: interactions between the nervous system and the immune system. Lancet, Jan 14, 1995; 345(8942); 99-103


    • אתר שמומלץ בחום לעיין בו: http://www.what-is-cancer.com/

של פרופ' גרשם זיצ'ק.

 

רותם כהנוביץ' - מטפל מומחה בהילינג, עיסוי, ארומתראפיה. מתמחה במגוון התמודדויות כמו סרטן, פוריות, טראומה.
מנחה מדיטציה ודמיון מודרך ועוסק באבני מרפא. למידע נוסף ניתן להכנס לאתר http://www.tovyoter.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב