דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציוד עבור בריכות שחייה 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 947   [ נצפה 5989 פעמים ]

בריכות שחייה הן דרך מהנה ובריאה לשמור על הגוף ולקרר אותו. בכדי ליהנות מבריכת שחייה פרטית ברמה גבוהה לאורך זמן, צריך לקנות את הציוד המתאים לבריכת השחייה שלכם ולשמור על תחזוקה נכונה של הציוד.

ריכזנו עבורכם רשימה של הציוד הבסיסי אותו אתם חייבים בבריכת השחייה הפרטית שלכם. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע או חברה בתחום בנוגע לבחירת בריכות שחייה פרטיות וסוג הציוד הנכון עבורכם.

משאבה - הרכיב החשוב ביותר בבריכת השחייה. המשאבה גורמת לפעולת סחרור המים. פעולת הסחרור נועדה לחיטוי המים ומסננת את המים מחומרים או יצורים מזיקים. גודל המשאבה תלוי בגודל הבריכה ובעומקה. בבריכה הפרטית ולבריכות קטנות, המשאבות בנויות מחומרים פלסטיים בכדי שלא יותקפו מחומרי החיטוי המצויים במים שהינם חומרים קורוזיביים חריפים. היות והמים הנשאבים מהבריכה עשויים להכיל מוצקים(כמו שערות, גרעיני פירות ועוד) היכולים להזיק, יש למנוע כניסתם למשאבה. על כן המשאבות (הפלסטיות) מגיעות עם סל דרכו עוברים המים הנשאבים לפני הכניסה לבית המשאבה ובו נעצרים החומרים הנ"ל- סל זה נקרא גם מסנן שיערות.

בבריכות ציבוריות מסוחררים המים בקצב גבוה בהרבה לכן דרושות משאבות גדולות אותן אין להשיג מחומרים פלסטיים. כאן משתמשים במשאבות ברזל יציקה ועל הצנרת לפניהן מורכבים מסנני שיער גדולים.
מומלץ להשתמש במשאבות הפועלות במהירות נמוכה ( 1450 סל"ד) להפחתת רעש.

פילטר - לבריכות קטנות נהוג להשתמש בפילטר קרטריג' בעל מסנן העשוי מנייר. הפילטר דורש ניקוי ידני עם מברשת וחומר ניקוי. הפילטר אינו יקר וניתן וכדאי להחליפו כל כמה חודשים. סינון רציני יותר למי הבריכה נעשה ע"י פילטר חול , הקיימים בגדלים שונים עבור בריכות פרטיות או ציבוריות. מסנן חול הינו מיכל (בגודל המתאים) הממולא בשכבות של חול קוורץ , ( או שכבות בזלת, שכבות חול, אינטרצית ואפילו פחם פעיל).הסינון מתבצע ע"י הזרמת מי הבריכה בלחץ בחלקו העליון של המסנן, המאולצים לעבור דרך שכבות החול עד לתחתית , שם נמצאת סעפת האוספת את המים חזרה לבריכה. לכלוך ומוצקים נעצרים בחול ומים מסוננים מגיעים לתחתית. כאשר מצטבר לכלוך והחול מתחיל להיסתם , מזרימים את מי הבריכה בכיוון הפוך, מלמטה למעלה לכיוון הביוב, וכל הלכלוך שהצטבר בחול נפלט לביוב. עם גמר השטיפה החול נקי ומוכן להמשך סינון.

כיסוי בריכות שחייה הוא פשוט וחשוב מאוד. הכיסוי נועד למנוע כניסה של עלים ואדמה למים ולשמירה על חום הבריכה בחורף.
בריכות שחייה חייבות תאורה חיצונית על מנת למנוע נפילות והחלקות בקרבת הבריכה. למעוניינים בגופי תאורה בשביל היופי, ישנם גופי תאורה פנימיים בסוגים שונים וצבעים שונים. בעוצמה של 100W(אלוגן) או PAR 36) 300W ), להתקנה על קיר קיים או עם נישה ליציקה בקיר בטון וגם עם סידור אטימה לבריכות וניל או PVC, תפקיד הפנס להאיר שטח גדול ככל האפשר. הפנסים בנויים מחומרים פלסטיים העמידים בכימיקלים המצויים בבריכה ואטומים למים ע"י אטמי ניאופן. חידוש מרענן בנושא הפנסים התת מימיים הם פנסי לדים(LED), לקבלת תתאורה צבעונית מתחלפת המוסיפה מימד יופי נוסף לבריכה. לבריכה ביתית מומלץ להתקין פנס לכל 25 עד 35 מ"ר שטח בריכה. לבריכה ציבורית ועמוקה מומלץ פנס לכל 30 עד 40 מ"ק מים. הפנס מסופק עם כבל באורך 3 מ'. יש להתקין את הפנס בעומק 50 עד 70 ס"מ מפני המים, כאשר כבל חופשי של כ- 1 מ' נשאר בבית הפנס בכדי לאפשר הוצאתו מעל פני המים לצורך תחזוקה. חיבור חשמלי יעשה בתוך קופסת חיבורי חשמל המחוברת לבית הפנס בצינור מתעל אטום ובתוכה עובר הכבל מהפנס עד לקופסה הנמצאת במפלס הגבוה מפני המים.

* אם הבריכה ממוקמת במקום סגור, חשוב לדאוג לאוורור מתאים (אדי המים גורמים לקילוף הצבע מהקירות) ולאיטום חזק יותר (דליפה עלולה לגרום לבעיה ביסודות הבית).
חימום- ניתן ומומלץ לרכוש משאבות חום לחימום סולרי של המים בחורף. טמפרטורת מים מומלצת לשחיה היא 28?c. בכדי להאריך את עונת השימוש בבריכה ואפילו להשתמש בימי החורף, יש לחמם את מימה. חימום כמויות כה גדולות של מים הינו סיפור יקר.

קיימות מספר שיטות לחימום:
1. חימום חשמל ישיר- גופי חימום חשמליים הבאים במגע ישיר עם המים. עלות ראשונית יחסית נמוכה, אולם עלות מאוד גבוה בצריכת אנרגיה.
2. חימום בסולר או גז- כדאי רק אם יש במקום תנור הסקה בגודל מתאים, עם צירוף של מחליף חום בו מוזרמים מי הבריכה.
3. החימום המומלץ והחסכוני ביותר הוא בעזרת משאבת חום. משאבת חום הינה מערכת הדומה למזגן אויר, הפולטת קור ומפיקה חום. יתרונה של שיטה זאת הינה היעילות הגבוהה, היות וכ80% - מהחום המופק מתקבל מהאויר ורק 20% מצריכת אנרגיה. כל חלקי המתכת הבאים במגע עם מי הבריכה בנויים מטיטניום, וזאת בכדי למנוע בעיות קורוזיה ובלאי.

כפי שאמרנו חימום כמות גדולה של מים הינו דבר יקר ולכן עלינו גם לשמור שהפסדי החום יהיו נמוכים ככל האפשר, לכן עלינו לדאוג לכיסוי ובידוד פני המים מפני מגע עם האויר הקר בשעות הלילה וכאשר הבריכה אינה בשימוש. יש להשתמש בכיסוי בריכה מבודדים החל מבריזנט (הפשוט ביותר), יריעות פלסטיק רב שכבתי עם בועות אויר בינהן לבידוד, כיסויים מיוחדים אטומים ועוד. הכיסוי משמש גם כאמצעי בטיחות מנפילת פעוטות לתוך הבריכה כאשר אינה בהשגחה. בכדי להקטין אובדן חום חשוב למקם את הבריכה במקום מוגן מרוחות ככל האפשר.


שיטות חיטוי-מניעת התפתחות החיידקים מתבצע ע"י חומרי חיטוי המוזרקים למי הבריכה.
חומר חיטוי עיקרי שבשימוש הינו הכלור. לבריכות ביתיות משתמשים בטבליות כלור, המומסים בכלורנטורים פשוטים, עם אפשרות כיוונון ידני. רמת הכלור במים חשובה ביותר, היות ורמה גבוהה מסוכנת למתרחץ ואילו רמה נמוכה מאפשרת התפתחות חיידקים.

לבריכות ציבוריות ההכלרה מתבצעת בעזרת כלור נוזלי, המוזרק למים בעזרת משאבות מינון המפוקדות ע"י מחשב.
קיימת גם שיטה של המלחת מי הבריכה ומיתקן אלקטרוליזה המיצר כלור מתוך המלח שבמים (מתאים לבריכות פרטיות). כאשר המים חמים מומלץ להשתמש בברום, במקום בכלור. שיטת החיטוי הטובה והבריאה ביותר הינה בעזרת אוזון-O3, אולם עקב תחזוקה מסובכת ומחיר גבוה של הציוד, אינו בשימוש רב. חשוב להשתמש בטבליות כלור בכדי למנוע כימיקלים וחומרים מסוכנים במי הבריכה. שימו לב - כלור הוא חומר מסוכן ויש להרחיקו מהישג ידם של ילדים.

בחירת ציוד מתאים ואחזקה נכונה של בריכות שחייה יגרמו לכם ולמשפחותיכם שעות רבות של הנאה צרופה ומנוחה במינימום תקלות. אחזקת הבריכה והטיפול בציוד דורשים תחזוקה שוטפת אך אינם דורשים זמן רב. הזנחת הבריכה והציוד, לעומת זאת, עלולים לגרום לתופעות לוואי לא נעימות ולשחיקה מוקדמת של ציוד טכני.

הידרה
כל הציוד הדרוש לבריכת השחייה: מסננים,רובוטים,כימיקלים ועוד, ממיטב החברות והיצרנים בחו"ל.
לרכישה דרך אתר אינטרנט
http://www.hydrashop.co.il
לאתר החברה
http://www.hydra.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב