דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות ניקיון בריכות שחייה 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 4572 פעמים ]

הקיץ חוזר ואיתו עונת הרחצה בבריכות, שרובן היו סגורות ויבשות במהלך החורף. עם הפעלתן מחדש של בריכות השחייה, חוזרות גם מחלות הבריכה, הנובעות מתחזוקה לקויה של הבריכה.

ניקיון ותחזוקה נכונה של בריכה, הוא הנושא החשוב ביותר בו צריכים להתמיד ולטפל בעלי בריכות ציבוריות ופרטיות. אי-הקפדה על בריכה נקייה יכולה לגרום להדבקתם של המתרחצים במספר רב של מחלות מדבקות ולגרום לשלשולים, לדלקות עיניים, לדלקות אוזניים ולמחלות בדרכי הנשימה.

זיהומי בריכות נגרמים מפטריות, חיידקים ומיקרואורגניזמים, הנפלטים מעורם ומפתחי גופם של המתרחצים בבריכה. חיידקים כגון קולי צואתי, ג'יארדיה, סטפילוקוקים וקריפטוספורידיום, נחשבים למזהמים שכיחים בבריכות שחייה וכל אחד מהם יכול לגרום להתפרצויות של מחלות ומגפות בין המתרחצים. חיידקים אלו יכולים להתקיים במי בריכה שאינם מתוחזקים ומטופלים על-ידי מסננים וחומרים כימים כנדרש.

מניעת התפתחות החיידקים מתבצע ע"י חומרי חיטוי המוזרקים למי הבריכה. חומר חיטוי עיקרי שבשימוש הינו הכלור. לבריכות ביתיות משתמשים בטבליות כלור, המומסים בכלורנטורים פשוטים, עם אפשרות כיוונון ידני.רמת הכלור במים חשובה ביותר, היות ורמה גבוהה מסוכנת למתרחץ ואילו רמה נמוכה מאפשרת התפתחות חיידקים.

לבריכות ציבוריות ההכלרה מתבצעת בעזרת כלור נוזלי, המוזרק למים בעזרת משאבות מינון המפוקדות ע"י מחשב. קיימת גם שיטה של המלחת מי הבריכה ומיתקן אלקטרוליזה המיצר כלור מתוך המלח שבמים (מתאים לבריכות פרטיות).

כאשר המים חמים מומלץ להשתמש בברום, במקום בכלור. שיטת החיטוי הטובה והבריאה ביותר הינה בעזרת אוזון-O3, אולם עקב תחזוקה מסובכת ומחיר גבוה של הציוד, אינו בשימוש רב.

בריכות בהן לא מותקנות מערכות לסינון מים ושמימיהן לא הוחלפו או נוקו כנדרש, גרמו בעבר להתפרצות מחלות ומגפות רבות. משום כך מהוות משאבת ניקוי ומערכת סינון מי בריכה, חלק הכרחי בתחזוקתן השוטפת של בריכות השחייה. מערכות הסינון והמשאבות מסייעות לשמור על מי בריכה נקיים, באמצעות סירקולציה וסינון.

בכדי לשמור על מי בריכה צלולים ונקיים, יש לעבוד על פי תקנים שנקבעו בחוק ויש לשלב בין מסנני בריכה שונים ,בהתאם לגודל הבריכה, כגון: מסנן שיער (מסנן קדם) - שתפקידו למנוע את כניסתם של מוצקים כגון שיערות, עלים וכדומה אל בית המשאבה; מסנן קרטריג' - סנן נייר המסוגל לעצור חלקיקים ברמות של עד 5-10 מיקרון; מסנן חול - מי הבריכה עוברים דרך מצע חול המסוגל לעצור חלקיקים של עד 20-25 מיקרון; מסננים דיאטומים - מסנן אדמה המסוגל לעצור חלקיקים של 5 מיקרון ונחשב למסנן האיכותי ביותר מבין מסנני בריכות שחייה.

מבחינת רובנו, בריכה היא בעיקר בור גדול באדמה מלא מים, מאחר ואיננו רואים את המשאבות, המסננים ומערכות ניקוי מי הבריכה הסמויים מן העין, שעוזרים לשמור על בריאותנו בשעת השחייה בבריכה. אך כפי שיודע כל בעל בריכה, משאבה ומסנן הם הדבר הראשון אליו יש להתייחס בעת בנייה והתקנה של בריכה פרטית וציבורית. בחירת משאבה מתאימה, בגודל ובעצמה הנכונה, תסייע לבריכת השחייה שלכם לתפקד באופן אופטימאלי ותאפשר לכם ליהנות משעות רבות של בילוי מרענן בחודשי הקיץ החמים.

הידרה
כל הציוד הדרוש לבריכת השחייה: מסננים,רובוטים,כימיקלים ועוד, ממיטב החברות והיצרנים בחו"ל.
לרכישה דרך אתר אינטרנט
http://www.hydrashop.co.il
לאתר החברה
http://www.hydra.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב