דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מונעים נשירת שיער? 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 12492 פעמים ]

נשירת שיער כידוע, זו לא תופעה נעימה. לראות בכל בוקר עשרות שערות על הכרית, או בכל חפיפה להיפרד מעשרות אחרות אלו בהחלט לו מחזות נעימים.

שיער הוא למעשה רקמת חיים מתה. יש לו מספר תפקידים כאשר העיקרי שבהם הוא שמירת חום הגוף. השיער שלנו עשוי ממספר מינרלים שבינהם אבץ, צורן, כלור וברזל, וכן ממספר חלבונים. על ראשו של אדם בריא מצויות כמאה אלף שערות ונשירה של בין 60 ל-150 מהן ביום היא תהליך טבעי של התפתחות והתחדשות השיער, כל עוד השיער נושר מכל חלקי הראש באופן שווה. נשירת שיער גברית טיפוסית מאופיינת לרוב בדילול השיער בקדמת הראש ויכולה להופיע כבר לאחר גיל ההתבגרות. בישראל סובלים מתופעת התקרחות כ-40% מהגברים, וכן 25% נשים מתחת לגיל 40 ו-50% מהנשים מעל לגיל זה.

נשירת שיער - למה זה קורה?

נשירת שיער המובילה לכדי קרחת יכולה להיגרם כתוצאה ממספר סיבות: תסרוקות מסוימות בהן השיער מתוח לאחור לאורך זמן, טראומות גופניות כגון אנורקסיה, לידה, טיפולים כימותרפיים וניתוחים, טראומות נפשיות וזיהומים מסוימים הנגרמים לרוב בשל פטריות. גם חוסר בברזל, אבץ וסלניום או בויטמינים K, B, H, A יכולים להוות סיבה לנשירת שיער וכך גם עודף בויטמינים A, C, B9.

אצל נשים אחת הסיבות הנפוצות לנשירת שיער היא הירידה בכמות האסטרוגן בדם שמלווה לרוב בהפסקת הווסת. עוד סיבה, ואולי המרכזית שבהן, הגורמת להתקרחות, היא הסיבה הגנטית. היום לאחר שנעשו אלפי מחקרים בנושא נשירת שיער ניתן לומר כי הרפואה מעמידה לרשות הסובלים מתופעה זו מספר דרכים להתמודד איתה.

נשירת שיער  - מניעה נכונה

אך לפני שנפרט כיצד ניתן לטפל בתופעת נשירת שיער נראה באילו אמצעים אנו יכולים למנוע אותה או למזער את הנזק. מומלץ להרבות בפעילויות מפחיתות מתח נפשי כמו יוגה או מדיטציה, לאכול מזונות החיוניים לבריאות השיער כמו אגוזים, גרעיני דלעת וחמניות, דגים, דגנים מלאים, פירות הדר, שעועית שחורה, אבוקדו, שמן זית ועוד. כמו כן מומלץ להימנע מצריכה מרובה של סוכר לבן, קמח לבן, שומנים מוקשים ומלח שולחני.

כמובן שרצוי מאוד להימנע מעישון וחשיפה למתכות כבדות. יש להקפיד על פעילות גופנית סדירה ועל שינה של 8 שעות בכל לילה. למי שכל אלו לא מספיקים יכול לעסות את הקרקפת בשמן רוזמרין שמחזק את שורשי השיער.

אם אחרי שניסיתם כל שביכולתכם בכדי למנוע נשירת שיער ולא הצלחתם, המשיכו לקרוא את הפסקה הבאה ותגלו שעדיין לא הכול אבוד.

נשירת שיער - התרופות

הרפואה המודרנית מנסה ללא קץ למצוא פיתרון לתופעת נשירת שיער ובשנים האחרונות ניתן לראות גם לא מעט הצלחות בתחום. ישנם תכשירים רבים, כדורי בליעה, משחות ועוד המציעים פיתרון להתקרחות. אך בין כל אלה ישנן רק 2 תרופות שזכו לקבל אישור רפואי לפעולתן.

הראשונה היא מינוקסי. תרופה זו היא תמיסה לשימוש חיצוני המכילה 2%-5% חומר פעיל מינוקסידיל המאיץ צמיחת שיער באזורים המקריחים.

התרופה השנייה היא פרופסיה המגיעה בצורת כדור של מיליגרם אחד. הפרופסיה פועלת על ידי מניעת הפעילות של ההורמון האשם בנשירה, הדיהיקרוטסטוסטרון,  שהוא תוצר של ההורמון הגברי טסטוסטרון. בבדיקות מעבדה דיווחו כ- 83% מהמטופלים על שימור השיער הקיים ומתוכם כ- 64% דיווחו על עליה בכמות שיערם.אז מי אמר שאי אפשר להלחם בתופעת נשירת שיער בהצלחה ?

מידע בנושא נשירת שיער, השתלת שיער ופתרונות למניעת התקרחות בפורטל HairLoss.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב