דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזון אורגני, תזונה נכונה ותינוקות 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 3142 פעמים ]

רבות מדובר בשנים האחרונות, בהקשר של טרנד הבריאות וה"ירוק" בעולם ובישראל, על מזון אורגני ודומיו. ביטויים רבים נקשרו בצמד המילים הזה, בהם חקלאות אורגנית, תזונה נכונה ועוד.


אם בעבר הלא רחוק היה אוכל אורגני יקר משמעותית מזה הרגיל, הלכו פערי המחירים והצטמצמו. בד בבד התעצמה בהדרגה המודעות לחשיבות מזון אורגני, והורים לתינוקות גילו "פתאום" על המדפים בסופר מוצרי מזון אורגני לתינוקות. מאחר וכל הורה שואף לתת לילדיו את הטוב ביותר, הזליגה למזון אורגני עבור עוללים הייתה רק שאלה של זמן.


מזון אורגני לתינוקות עדיף על מזון שאינו כזה, בערך מאותן הסיבות ששאר מוצרי המזון האורגניים שווים יותר, תרתי משמע. כיום ניתן למצוא ברשתות השיווק ובחנויות למוצרי תינוקות, החל מדייסות מטרנה אורגניות, צעצועים, בגדים, סבון נוזלי אורגני ואפילו מגבונים לחים אורגניים לתינוק. אין ספק, ש"אורגניזציה" גורפת במוצרי המזון ובמוצרים אחרים לתינוק, כרוכים בהוצאה כספית רבה יותר עבור ההורים, אבל מי שהנושא בדמו לא יירתע מהוצאה של עוד כמה מאות שקלים בחודש.


מזון אורגני לתינוקות נמצא בעלייה מתמדת בצריכתו. הפריצה הגדולה בעולם חלה לפני כ- 11 שנה, ומאז נרשמת יציבות בגרף העלייה בשימוש בו. השוק הישראלי בנושא מגלגל כ-150 מיליון שקל (נכון ל-2008), והוא מהווה עד כמחצית האחוז בלבד מסך שוק המזון בישראל. עם זאת, שיעור גידולו השנתי עומד על כ-25% לשנה.


מזון אורגני לתינוקות  - התינוק של במבה אורגני?


אז מדוע רצוי להשקיע במזון אורגני בכלל, ועבור התינוק שלכם בפרט? ראשית, הטעם. אמנם היה כבר מי שאמר שעל טעם ועל ריח אין מה להתווכח, אבל הקלישאה במקרה דנן אינה נכונה. מזון אורגני עשיר יותר בטעמו, בייחוד פירות וירקות אורגניים. אלה גדלים לאט יותר ותכולת המים בהם פחותה.


על הסעיף הבא אין כמעט עוררין. מזון אורגני, במהותו, בריא יותר. אוכל אורגני מכיל רמות גבוהות יותר של סידן, ויטמין C, מגנזיום, ברזל וכרום, וחומרים נוגדי סרטן. חלב אורגני, למשל, מכיל כמות גדולה יותר של אומגה 3, ויטמין E, ויטמין A וחומצות שומניות שנעדרים מחלב רגיל.


מזון אורגני מכיל פחות תוספי מזון, ורבים מהם המוספים לאוכל הרגיל שלנו, לא תמצאו באורגני, כגון שומן רווי, מונוסודיום גלוטמט ועוד.


נתון מוכר אחר הוא היעדרותם של חומרי הדברה מזיקים ורעילים בכל אותו מזון אורגני. מבדיקה שנערכה בשנת 2005 על-ידי ממשלת אנגליה, עלה כי שיעור פריטי הפירות, הירקות והלחם שאינם אורגניים והכילו שאריות של מדביר מזיקים, עמד על כ-40%.


בנוסף, החוקים האורגניים אוסרים שימוש שוטף באנטיביוטיקה. תוספי אנטיביוטיקה והורמונים מוחדרים דרך קבע במזונות בעלי חיים, בכדי לזרז את תהליך גדילתם.

מקורותיו של מזון אורגני נחשבים אמינים, והם מבוקרים ונבדקים פעם בשנה לכל הפחות. הסטנדרטים למוצרי מזון אורגני חשופים לעיני הציבור, והולמים את הסטנדרטים הבינלאומיים.

באתר נקו - קנייה ירוקה ברשת, תוכלו לבצע השוואת מחירים של מגוון מוצרי מזון אורגני.


לקריאה נוספת: מזון אורגני, תזונה נכונה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב