דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ג'יימס ריינדרס, אוונגליסט התוכנה הראשי של אינטל: היום מתקרבים בשוק לכך ש- 100 אחוז מהמעבדים יהיו מקבילים ומרובי ליבות. הדבר מציב בעיות לתוכניתנים 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 849   [ נצפה 3504 פעמים ]

ג'יימס ריינדרס, אוונגליסט תוכנה ראשי ומנהל מוצרי פיתוח תוכנה באינטל העולמית, היה המרצה המרכזי בסמינר מיוחד על כלי אינטל למפתחי תוכנה אותו קיימה במלון דן אכדיה בהרצליה חברת מאגרי תוכנה, מפיצת תוכנות אינטל בישראל.
יחד עם ריינדרס הרצו בכנס מומחי תוכנה מאינטל ישראל, אוניברסיטת בר אילן, מיקרוסופט וחברת רדוויז'ן, אשר הציגו טכניקות לניצול מרבי של עוצמת המעבדים באמצעות כלי פיתוח מתקדמים בסביבת ריבוי ליבות (Multi-Core).
חיים רון, מנכ"ל מאגרי תוכנה, אמר בפתיחת הכנס כי בעוד היום אין כמעט שרתים, מחשבים שולחניים וניידים שאינם מצוידים במעבדים מרובי ליבות; הרי מרבית התוכנות אינן מוכנות לניצול היכולות הגבוהות של ריבוי ליבות. לפיכך מפתחת אינטל תוכנות שמטרתן לסייע למפתחים ביצירת יישומים בתחומים כמו בריאות, מערכות גראפיות, משחקים ועוד, הזקוקים למשאבי מחשוב נוספים המוצעים ע"י עיבוד מקבילי וניצול כל המשאבים הפנויים על גבי מספר גדול יותר של מעבדים במחשב.
במרכז הכנס הוכרזה Intel Parallel Studio - משפחת כלי פיתוח מקבילי חדשים המיועדים במיוחד עבור מפתחי שפת הפיתוח ויז'ואל סטודיו הפופולארית של מיקרוסופט.
אוונגליסט תוכנה של מיקרוסופט הציג את שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ואינטל בהבאת מקביליות למפתחים.

אורי ברון, מנהל קשרי אסטרטגיה במרכז הפיתוח של אינטל ישראל בחיפה, הרצה על נקודת המבט הישראלית בנושא העולם המקבילי.
ד"ר עמי מרובקה מהחוג למדעי המחשב באוניברסיטת בר אילן, דיבר על בעיות ומכשלות בתכנות מרובה-ליבות מנקודת המבט האקדמית.
גיא בן חיים ואסף יפה, מהנדסי תוכנה בכירים במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה, הציגו את הכלים החדשים הכלולים ב- Intel Parallel Studio: ה- Composer, ה- Inspector וה- Amplifier.
את נקודת המבט של המשתמשים הציגו שגיא סובוקי ועופר גורן מחברת רדוויז'ן, אשר סיפרו על התנסותם ב- Intel Parallel Studio במסגרת תוכנית הבטא של המוצר.





ג'יימס ריינדרס אמר כי אינטל מספקת מערך מלא של מוצרי פיתוח תוכנה, בעיקר ל- HPC (מיחשוב עתיר ביצועים), אשכולות (clusters), מחשבי על - תחומים בהם יש חשיבות רב למקביליות, ועם בסיס לקוחות עצום.
"רכשנו במשך השנים מומחיות וחברות שהיו חלוצות התחום והצטרפו אלינו. הטכנולוגיה והמוצרים והם המובילים לתמיכה במעבדי אינטל ומעבדים אחרים במחשבים מתקדמים", אמר ריינדרס.
Intel Parallel Studio מביא לקהילת מפתחי C++ ודיגיטל סטודיו של מיקרוסופט, תיכנות מקבילי לפיתוח קליינט על חלונות.
"אנחנו באים לפתור בעיות שאחרים לא פתרו", אמר ריינדרס. "לקוחות מתרגשים ומתלהבים אפילו יותר מאיתנו, כי הכלים גורמים לדברים לקרות".

ריינדרס הבדיל בדבריו בין ריבוי ליבות (multi core) - וליבות רבות (many cores) . כיום יש יותר מעבדים עם 4 ליבות, 6 ו- 8 ליבות, ואינטל הדגימה לא מכבר בבייג'ין תצורה של 64 נימים (Threads). השלב הבא יהיה כנראה בשנה הבאה, ואולי עוד בסוף השנה הזאת, עם מעבד בעל ליבות רבות, אשר ישמש בעיקר לגרפיקה, אך הטכנולוגיה תהיה זמינה עבור כל סוגי המעבדים. מספר הליבות טרם פורסם, אך מדובר בעשרות רבות.

"היום מתקרבים בשוק לכך כ- 100% מהמעבדים יהיו מקבילים, ומעבדי ליבה יחידה הם המיעוט", אמר ריינדרס. "זה מציב מספר בעיות לתוכניתנים. ככל שיהיו לי יותר ליבות התוכנה תרוץ מהר יותר, אך זה לא אומר כמה מהר יותר. היעילות אינה המפתח - אלא עצם ההאצה. זה מסע ארוך להגיע לשם".
אבני הבנייה של אינטל ל- Threading מרחיבות C++ למקביליות. לחברה יש פרויקט קוד פתוח בו החלה, והוא נתמך במלואו באינטל פרלל סטודיו.
ההרחבה פותרת אתגרי C++ בתחומים רבים, ומתניידת לכל מהדר C++, מעבד, מערכת הפעלה - כבר נוידה למגוון גדול.

אינטל ומיקרוסופט עוזרות ביחד עם מקביליות, ופועלות למקביליות עם ויז'ואל סטודיו 2010 שיוכרז מאוחר יותר השנה ועתה נמצא במהדורה טכנולוגית קהיליתית מוקדמת. אינטל מחויבת לתמוך בזמן ריצה לפעולה בו זמנית של אינטל פרלל סטודיו.

"שימוש בכלים ישנים שנועדו לפיתוח תוכניות טוריות - הוא כמו לחבוט את הראש בקיר", אמר ריינדרס. "כלים חייבים לעזור בשתי תכונות מפתח של מקביליות: נכונות הפיתוח , ויכולת התרחבות (scaling), ולספק את ההפשטות המתאימות עבור תחזוקתיות, וחסינות לעתיד שמשמעותן שרידות של התוכנית, שאם כתובה בשפה נמוכה מדי לא תשרוד בעתיד. פרלל סטודיו מטפל בכל שלבי מחזור חיי הפיתוח לרתימת מקביליות: תכנון (design), קידוד, ניפוי שגיאות, אימות, כוונון".

ריינדרס הציג את אינטל פרלל סטודיו כמשפחה של כלי פיתוח אינטואיטיביים המשמשים plug-in למיקרוסופט ויז'ואל סטודיו מקצה לקצה עבור מקבילית מרובת ליבות, וכולל שלושה מרכיבים: Composer, Inspector, Amplifier.
לדבריו, Composerהוא החלק המלהיב טכנולוגית של המוצר, לפיתוח יישומים יעילים עם מהדרי C/C++ וספריות Threaded מקיפות.
Inspector: בדיקת שגיאות פרואקטיביות בזיכרון ופיצולים מקבילים.
Amplifier: ניתוח וכוונון אינטואיטיביים של ביצועים. כוונון נעשה קל יותר, רואים את התוצאות במקור. משווה ריצות רבות ומראה את ההשפעה של השינויים. מחשב ניתוחי פעולה בו זמנית ניצולת יתר, ניצולת חסר.

כלי בשם Parallel Advisor עוזר לחשוב במקביל, מוליך את הלקוח בשימוש בכלי פרלל סטודיו, ובודק איזה כלי יהיה הכי יעיל. מאפשר למדל תסריטי "מה אם" - מה יקרה אם נלך בדרך זאת או זאת - במקום קביעה שרירותית של מפתחים, המבצעים פיתוח במשך שבועות ואז נוכחים שטעו - ואז אין כלי דירוג ואין יכולת של סקיילינג, ויתכן שהיו צריכים ללכת בדרך שונה.
אינטל אומרת: למה לא תבדקו את זה מראש - באיזה דרך ללכת, מה יעבוד ומה לא.
כלי זה יהיה מוצר בפני עצמו ב- 2010, וגרסה light תהיה זמינה בהשקה בלעדית עבור משתמשי אינטל פרלל סטודיו.

ריינדרס סיכם את הרצאתו המרתקת: "כל מפתחי C/C++ צריכים אינטל פרלל סטודיו - התוסף לויז'ואל סטודיו של מיקרוסופט. אני צופה כי מרבית הלקוחות יבחרו בחבילה הכוללת של אינטל פרלל סטודיו, אם כי התכונה מס' 1 שתמשוך לקוחות תהיה בדיקת זיכרון. זהו בהחלט המוצר הטוב ביותר הזמין כדי לעזור עם תכונות מקבילות, ואנחנו נמשיך את הובלתנו בשוק".
חברת מאגרי תוכנה הוקמה בשנת 1992, ועוסקת בהפצת תוכנות באמצעות מפיצי משנה ובפעילות ישירה. החברה פועלת בשלושה תחומים עיקריים: כלי פיתוח תוכנה להיי-טק, כלי תוכנה לניהול רשתות לאבטחת מידע וחקירות, וכלים בתחום ה- OCR.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב