דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיווח על הכנס השנתי של הארגונים היהודיים בארצות הברית העוסקים בתחום הזקנה 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 1109   [ נצפה 2508 פעמים ]

AJAS - Association of Jewish Aging Services -Annual conference

דיווח על הכנס השנתי של הארגונים היהודיים בארה"ב העוסקים בתחום הזקנה

מאת: עפרה ביירך - ימי "שביל הזהב"- ייעוץ וכוונה לקשיש ולמשפחתו

בחודש מרס השנה התקיים כנס של ארגונים יהודיים בארצות הברית העוסקים בנושא הזקנה.
נושא הכנס היה "התפתחות בתקופת שינוי". כ-250 איש מכל רחבי ארצות הברית וקנדה השתתפו בכנס שהתקיים בלה- הויה קליפורניה. רוב המשתתפים היו מנהלי בתי אבות ודיור מוגן יהודיים, מנהלי משאבי אנוש ואנשי גיוס כספים. הכנס התרכז בעיקר בעתיד האוכלוסייה המבוגרת בארצות הברית תוך דגש על צרכי האוכלוסייה היהודית. הכנס אורגן על ידי ארגון AJAS ארגון יהודי אמריקאי המאגד בתוכו 120 גופים יהודיים העוסקים באוכלוסיה היהודית המבוגרת בארצות הברית וקנדה . הארגון משרת 1.5 מליון מבוגרים ממוצא יהודי בשנה.
ארצות הברית עומדת בפני שינוי דמוגראפי משמעותי של הבייבי בומרס ושל הוריהם. תוכנית מדיקאייד Medicaid (הביטוח הרפואי למיעוטי יכולת) נמצאת בבעיה, תוכנית מדיקאר Medicare(הביטוח הלאומי הרפואי) כפופה באופן קבוע למשחקים פוליטיים ולא ברור מה יהיה עתידה הכלכלי. קיים חוסר עניין ב"פצצת הזמן" של התכנון ארוך הטווח לביטוח רפואי. יש צפי לגידול של האוכלוסייה החלשה, חוסר כוח אדם מקצועי ואתגרים נוספים. על כן הושם דגש מיוחד על הערכות הקהילה היהודית לשינוי.

כישראלית היחידה שהשתתפה בכנס אני שמחה לשתף את קוראי דורות במספר רשמים מהכנס.

פתרונות יצירתיים לבייבי בומרס (Baby Boomers)
ומתוך הרצאתה של ז'אן מורו www.jeanmoreau.com) )
כאמור, אמריקה עוברת כיום משבר כלכלי עמוק. ההכנסות השוטפות של המשפחות והארגונים ירדו באופן משמעותי. רבים מבני ה-55 יצאו ממעגל העבודה. לכן, בכנס הושם דגש חזק על פתרונות לילדי ה"בייבי בומרס" (baby boomers - ילדים שנולדו בתקופה שלאחר סיום מלחמת העולם השנייה).
לפי נתונים שהוצגו בכנס בעוד מספר שנים אחד מתוך חמישה אמריקאים יהיה מעל גיל 65 ואחד מתוך 3 יהיה מעל גיל 55.
לפי התחזיות תוחלת החיים בארה"ב תגדל אך גם איכות החיים של האדם המבוגר תלך ותגדל במקביל, עקב המודעות לפעילות גופנית ותזונה בריאה יותר. מחקרים רבים נעשו בעבר ועדיין נעשים על מנת לבדוק מה הם הרצונות של אוכלוסייה זו ומהן היכולות הכלכליות שלהם. קיימת עלייה במספר הארגונים המתכננים פתרונות יצירתיים לאוכלוסיית הבייבי בומרס.
הפתרונות כוללים:
החל מהרחבת הקהילות התומכות ונתינת שירותים מורחבים לאלה הנשארים בבית וכלה בבניית כפרים ייעודיים לאוכלוסייה זו. עקב השינויים במצב הכלכלי חושבים המתכננים שהציגו בכנס על אפשרות של ביטול דמי האחזקה וגביית דמי חבר בלבד. פתרון זה יאפשר לדיירים לצרוך שירותים המתאימים להם ובכך לצמצם את הוצאות התחזוקה.
במחקרים שנעשו לאחרונה עולה כי 75% מהנשאלים המעוניינים בקהילות משותפות, מעדיפים קהילה אקטיבית. 86% מהנשאלים מעוניינים להיות בעלי הנכס בו הם גרים ומעדיפים להתגורר בקהילה מוגנת. מעטים ציינו כי יעדיפו לשלם דמי שכירות בלבד.
כמו כן מצאו שגדל באופן משמעותי מספר הגופים העוסקים בתכנון עתידי של מגורי האוכלוסייה המבוגרת.
המתכננים ינסו לאתר ארגוני חברים או קהילות המעוניינים להתגורר ביחד ולבנות עבורם מקבץ דיור מתאים. כיום אותרו 29 ארגונים כאלה המתארגנים למגורים קהילתיים. הרעיון הוא לגבות דמי חבר שנתיים ולמכור לדיירים שירותים על פי צרכיהם. דמי החבר ינועו מ- 530-850$ לשנה. תמורת דמי החבר יקבלו הדיירים: שליחויות של מצרכי מזון, קבוצות הליכה, פעילות ספורטיבית מגוונת, הסעות למרפאות ועוד. כמו כן יהיה במקום מרכז מידע שיעמוד לרשות הדיירים ויסייע במציאת פתרונות הולמים לבעיות שיעלו. במידה ותחול החמרה במצב הדייר יתאפשר לו להעסיק מטפל בשכר. כמובן שצורת מגורים זו מתאימה לאנשים היכולים להרשות לעצמם לרכוש את יחידת הדיור ולשלם על השירותים הנוספים.
מקבץ המגורים האלה משנה את שמו ברוח הזמן. לא עוד דיור מוגן. למקומות החדשים יקראו
"מרכז חיים קהילתי" או "קהילה פעילה למבוגרים" Active Adult Community
או Life enhancement company הצוות המקצועי יכלול בין היתר יועץ לבעיות שינה, מומחים לספא ורפואה אלטרנטיבית, יועצים לאיכות הסביבה ועוד מקצועות שלא היו קיימים בעבר.
מבוגרים בעלי אמצעים מוגבלים
המתכננים יצרו מודל של קהילות למבוגרים בעלי אמצעים מוגבלים. אלה יתבססו על עזרה הדדית. בכל קהילה יהיו כ-29 יחידות דיור קטנות יחסית, מתוכם חלק לרכישה וחלק להשכרה. שכר הדירה החודשי יהיה בין 400-700$.
הרעיון הוא שיתוף הדיירים בעשייה, הכנת ארוחות במטבח משותף, פעילות חברתית וחלוקת תפקידים בין חברי הקהילה. בקהילות מסוג זה יוכלו להתגורר דיירים עצמאים בלבד.

גיוס כספים לצורך סבסוד דיירים מיעוטי יכולת
על מנת לאפשר לדיירים מיעוטי יכולת להצטרף לבתי האבות, יש בחלק גדול מהמוסדות היהודיים, מנגנון לגיוס כספים מהקהילה. דבר המאפשר מתן סובסידיה לאותם דיירים שאינם יכולים להרשות לעצמם את המימון. מובן שהדבר נעשה תוך בדיקה דקדקנית של מבחן ההכנסות של המועמד.
בכנס הוצגו שיטות שונות כיצד לעודד את הציבור היהודי לתרום למען בתי האבות היהודיים במיוחד בתקופה הקשה.

התמודדות עם אלימות בבתי אבות
ייצוג נכבד בכנס היה לגוף בלתי תלוי אשר תפקידו הבלעדי להיאבק באלימות נגד קשישים בבתי אבות.
זהו גוף ארצי המאפשר דיווח על התעללות בקשישים 24 שעות ביממה. הדבר נעשה בצורה הדיסקרטית ביותר באמצעות שיחות חינם. הגוף נקרא Senior crime stoppers והוקם בשנת 2004 על ידי משרד המפקח הכללי ((O IG האחראי על כל בתי האבות בארה"ב. הפיקוח הוציא לכל בתי האבות הנחיות והוראות ליישום החוק. ביצוע הנחיותיו יאפשר לכל בית אבות לשתף פעולה עם הפיקוח כדי להלחם בהתעללות בקשישים בתעשיית בתי אבות.
אחד האלמנטים החשובים בתוכנית זו הוא המרכז לדיווח אנונימי הפועל 24 שעות ביממה לשימושם של משפחות הדיירים, ספקים ומבקרים במוסד. (מתקן מיוחד מאפשר העברת מידע לפיקוח באופן אנונימי באמצעות קוד בלבד). כל קריאה משמעותית שעוזרת למניעת התעללות קיימת או עתידית מתוגמלת. המדווח יזכה לתגמול כספי.
סוג התגמול תלוי במידע שנמסר ויכול להגיע לסך של 1000$. הסכום משולם אנונימית לפי קוד שהמתלונן מסר. נציגי המרכז לדיווחים אנונימיים מסרו בכנס כי הדבר מביא לפתרון בעיות ולצמצום משמעותי באלימות נגד קשישים. פרטים נוספים באתר www.seniorcrimestoppers.com


מוצרים ייחודיים לקשישים שהוצגו בתערוכה שהתקיימה בכנס

הליכון מיוחד לתשושי נפש המונע נפילות מתוצרת Merry Walker
בתערוכה הוצג הליכון מיוחד המיוצר בארצות הברית המונע נפילות של קשישים. הוא מיועד בעיקר לתשושי נפש אשר הליכתם אינה יציבה ואינם מודעים לכך. ההליכון מאפשר לקשיש להתיישב על מושב ברגע שהוא מאבד את שיווי המשקל. ראו צילום מצורף. בארצות הברית הוכר ההליכון על ידי הביטוח הלאומי האמריקאי. הודות לשימוש בו נמנעו אשפוזים רבים שנגרמים עקב נפילות ושברים באגן. ההליכון פותח על ידי מרי הרון פסיכולוגית גריאטרית הגרה בשיקגו.
פרטים נוספים באתר merrywalker.com.www . בתצלום מרי הרון ועפרה ביירך ימי.

מערכת לתקשורת בין אישית מתוצרת חברת Family Virtual Visits
מערכת זו מיועדת לבתי אבות לצורך אפשרות נוחה של תקשורת ויזואלית בין הקשיש בבית האבות לבין משפחתו בביתה. המערכת בבית האבות כוללת מסך טלוויזיה רחב מחובר למערכת האינטרנט באמצעות מחשב ורמקול. בצד של המשפחה יש צורך רק במחשב רגיל ומצלמה המחוברים לאינטרנט (מוצר סטנדרטי כיום). בן המשפחה המעוניין לשוחח עם הקשיש נרשם לשיחה בביתו באמצעות אתר האינטרנט של החברה. בהגיע זמן השיחה, הקשיש יושב לפני המסך בבית האבות ובן המשפחה המשוחח נכנס לשיחה מהבית דרך המחשב שלו. השיחה מתבצעת באמצעות מסך הטלוויזיה, הרמקול והמיקרופון של המחשב בבית האבות. היתרון הגדול במערכת זו הוא שהקשיש אינו צריך לבצע כל פעולה תפעולית אלא רק להגיע לשיחה. מערכת זו מאפשרת לבני משפחה שקשה להם להגיע לביקורים תכופים לשוחח ולראות את הקשיש בצורה נוחה וזמינה והוא יכול לראות אותם על המסך שלו.
www.familyvirtualvisits.com

מאת: עפרה ביירך - ימי "שביל הזהב"- ייעוץ וכוונה לקשיש ולמשפחתו במציאת בית אבות

אתרים מומלצים:
טיולי אופניים
בוטוקס



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב