דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכונית ירוקה, אקולוגיה בריאה 

מאת    [ 09/06/2009 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 5120 פעמים ]

בעשרים השנים האחרונות גברה המודעות לאיכות הסביבה ולחשיבותה של אקולוגיה בריאה. אולם נראה כי אקולוגיה בריאה בעולמנו איננה יכולה להתקיים כל עוד מיליוני מכוניות המונעות על ידי מנועי בנזין פולטות מדי יום כמויות בלתי נתפסות של גזים רעילים וחומרים מסרטנים לאוויר העולם. אכן, התחבורה העולמית, המבוססת ברובה על ניצול בזבזני של מקור אנרגיה מזהם ויקר להפקה - הלא הוא הנפט - הוא אחד הגורמים העיקריים אשר הביאו למצבה העגום של אקולוגיית כדור הארץ המדרדרת. לפיכך, בשנים האחרונות שוקדים מדענים על פיתוח כלי רכב חסכניים באנרגיה, לא מזהמים, ידידותיים לסביבה וזולים לשימוש והפקה. קיימים פיתוחים חדשניים רבים של רכבים ידידותיים לסביבה, כגון רכבים המונעים על ידי דלק צמחי (ביו-דיזל), גזים שונים כאמוניה או גז בישול, חנקן נוזלי ועוד. למרות זאת, בשורות הבאות תבחן דווקא אחת השיטות הוותיקות ביותר של שינוע כלי רכב - מכונית חשמלית. למרות שמדובר בשיטה וותיקה, מדובר באחת השיטות היעילות ביותר לשמירה על אקולוגיה בריאה.


אקולוגיה: מכונית חשמלית - הטכנולוגיה כבר קיימת

בקרב המומחים קיימת הסכמה - אין ספק כי עבור אקולוגיה בריאה וסביבה ירוקה מכונית חשמלית עדיפה פי כמה על פני כלי רכב מונעי דלק מאובנים (נפט על סוגיו). מדוע אם כן כלי רכב חשמליים נראים כנחלת העתיד? האם עוד לא פותחה הטכנולוגיה אשר תעניק לאנושות מכונית ירוקה ולא מזהמת? במפתיע, טכנולוגיה זו קיימת מזה זמן רב - למעלה ממאה וחמישים שנים. מכונית חשמלית ראשונה פותחה כבר לפני שנת 1840, וכבר אז נודע רכב זה כרכב שקט במיוחד, זול למדי ולא מזהם. עם השנים צברה המכונית החשמלית פופולאריות רבה, ולמעשה בתחילת המאה העשרים כשליש מהמכוניות בערים ניו-יורק, שיקאגו ובוסטון היו חשמליות (ערים מתועשות בהן כלי רכב רבים במיוחד). הטכנולוגיה התומכת ברכבים אלו אף היא התפתחה בשנים אלו. בין היתר יוצרו גם אופניים חשמליות, וכבר בשנת 1899 מכונית חשמלית עברה את מהירות המאה קמ"ש. גילוי מאגרי הנפט בטקסס הביא לדעיכת כוכבה של המכונית החשמלית - מחירי הנפט ירדו והביאו ליצור מכוניות זולות פי כמה מהמכוניות החשמליות. מכונית חשמלית אחרונה יוצרה בשנת 1935. רק בשנות התשעים, עם תחילת המודעות לחשיבות אקולוגיה ירוקה והשפעות מנוע הבנזין עליה חזרה המכונית החשמלית לשולחן הפיתוח.


אקולוגיה בריאה תודות למכונית החשמלית -

נכון להיום, סוג המכונית היעיל ביותר מבחינת חסכון באנרגיה ושמירה על אקולוגיה בריאה עדיין איננו המכונית החשמלית. חלק מסוגי הרכבים האחרים אשר נחשבים כידידותיים לסביבה פולטים פחות רעלים ממנה. למרות זאת, מסתמן שבעתיד הלא רחוק, מבין כל סוגי הרכבים הירוקים, מכונית חשמלית תהיה הזולה ביותר לתפעול ובעלת הפוטנציאל הגדול ביותר להיות המכונית האקולוגית ביותר. גם כיום, כאשר הטכנולוגיה עודנה מתפתחת, מכונית חשמלית תמיד תפלוט פחות רעלים לאוויר ממכונית בנזין. חשוב לציין שכמות פליטת הרעלים של מכונית חשמלית תלויה באיכות של רשת החשמל במדינה. כך למשל במדינות בהן יצור החשמל נקי יותר, אפקטיביות המכונית החשמלית תהיה גדולה יותר. למעשה, שיפור תשתיות יצור החשמל, והמרת תחנות כוח המבוססות על פחם או נפט לתחנות ירוקות יותר המבוססות על חשמל סולארי, רוח, או אנרגיה גרעינית, עשוי להפחית את החתימה האקולוגית של המכוניות החשמליות בעשרות עד מאות אחוזים. לאור נתונים אלו, אין פלא שמומחים רבים רואים במכונית החשמלית את העתיד של התחבורה - הפוטנציאל של מכונית חשמלית כמכונית ירוקה השומרת על אקולוגיה בריאה הוא עצום.
הכותב מתמחה בכתיבת מאמרים בנושא אקולוגיה, סביבה ירוקה וצרכנות חסכונית וידידותית לסביבה. לקבלת מידע נוסף ראו מאמר בנושא מכונית חשמלית או מכונית ירוקה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב