דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מיתוג? מהו מיתוג אישי באינטרנט? יחסי ציבור באינטרנט? 

מאת    [ 08/06/2009 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 3018 פעמים ]

מהו מיתוג? מהו מיתוג אישי באינטרנט? כל מה שרצית לדעת ולא היה לך את מי לשאול


מיתוג, מיתוג, מיתוג, כולם מדברים עליו, כולם מבטיחים אותו וכולם מאיימים כי בלעדיו לא יהיה טוב. מה הוא אותו מיתוג מיוחל והאם כמו יתר הדברים בחיינו, גם הוא מושפע מהאינטרנט?

הגדרה של מיתוג- סך כל הסממנים החיצוניים של תאגיד, מוצר, קו מוצרים או שירות המבדילים אותם ממתחריהם.

מהם הסממנים האלו? זה יכול להיות להיות שם, סלוגן ("טעם החיים" של קוקה -קולה), סימן מסחרי-לוגו, כרטיס ביקור, אתר תדמית, סממנים ויזואליים כמו צבעים (סגול של סלקום), עיצוב (הניידים של נוקיה), או כל דבר אחר שיוצר בידול ביננו לבין חברות דומות.

כשאין מיתוג, הקהל הפוטנציאלי שלנו לא יבדיל בין המוצרים, היצרנים או השירותים, ולא זו בלבד אלא שמיתוג מאפשר לצרכן להתייחס אלינו קצת אחרת. בעבור מותג הוא יהיה מוכן לשלם יותר והיחס החיובי אליו יהיה רב יותר מאשר חברות "ללא שם".

אז יש לנו אתר, כרטיסי ביקור, עיצוב מיוחד ואפילו סלוגן. האם זה מספיק, האם אנחנו ממותגים עכשיו? אז זהו, שלא. מישהו צריך לדעת מזה, והמישהו הזה רצוי שיהיו בעיקר לקוחות פוטנציאלים, עמיתים, או לקוחות עסקיים.

מאות מיליוני ש"ח נשפכים במדינתנו הקטנטונת בניסיון למתג שם זה או אחר. בשילוט חוצות על איילון, בפרסומות מתישות בערוץ 2, על גבי עיתון, פלקט, דיילת שיווק ועוד ועוד ועוד. ואכן תהליך המיתוג הינו תהליך אסטרטגי מושכל שתכליתו-חשיפה חיובית לערכי המותג.

מחקרים רבים הוכיחו, כי הפרסום כוחו שוקע ובמקומו צצים ועולים כוחות שיווק חדשים. הציבור תש ממודעות ומלל הנרכש בכסף והוא מצביע ברגליים. יותר ויותר מותגים קמים בצילו של הפרסום ואך ורק באמצעות תקשורת שיווקית. מותגים כדוגמת "זארה", "פאלם", ו"רד-בול", הפכו למוכרים בלי להוציא ש"ח אחד על פרסום בתחילה.


הציבור הופך לבררן יותר ויותר, לעשיר בידע, הוא כבר אינו מאמין לכל מה שכתוב בעיתון והוא מדפדף מיידית לנוכח מודעה על סייל חדש, הוא בקיא באינטרנט, הוא חי את הרשת, וזו כמו בתחומים רבים אחרים בחיינו הפכה לגורם מרכזי בתהליך המיתוג האישי והעסקי.

אם אתה לא שם אתה לא קיים. "אבל יש לי כבר אתר", אני שומעת חדשות לבקרים, "אתר מדהים, השקעתי בו המון", אבל אתר ללא מיתוג אישי או עסקי ברשת, כמוהו כמסעדה מפוארת ללא לקוחות. "כתבו עלי פעם בynet" מתאמצים הסקפטיים, אבל חיפוש קליל בגוגל מצביע כי הynet הזה הפך לנחלת העבר.

אז מה עושים בכל זאת? איך ממתגים את עצמנו ואת הפירמה שלנו ברשת?, קודם כל בסבלנות, שנית - בשיטתיות. האינטרנט הוא אוקיינוס של מידע ותפקיד המיתוג האישי באינטרנט, הוא להשתמש באוקיינוס הזה לטובתנו ולהחדיר לאט לאט את המותג שלנו כך שיהפוך מוכר, ידוע וחיובי ברשת.




ולא, זה לא כל כך פשוט. והסוד כמו במקרים רבים טמון בתוכנית אסטרטגית. גוגל זה שם המפתח, איתו על פי מחקרים מתחיל הכל, הוא זה שנפתח בטרם כל מפגש, הוא זה שהופך כל אחד מאיתנו לחוקר פרטי ועצמאי, ועל מנת להזין את גוגל במזון בריאות, יש צורך בפעולות ייחודיות, אסטרטגיות שתכליתן למלא כמה שיותר את האוקיינוס בדגים מטעמינו.

המיתוג האישי באינטרנט, הפך לחזות הכל, האפשרות להשתמש בו כתקשורת בלתי אמצעית ולהחדיר לתוכו מסרים באופן שאינו תלוי בעיתונאים, או מסנני מידע אחרים, יוצר אפשרויות בלתי מוגבלות. ים האפשרויות האלו מטעה לעיתים, והרי אם אתה בעל חנות בקרית שמונה, פרסום באתר באילת לא יעזור לך, ואם אתה רופא -מאמר על חלונות חשמליים בודאי שלא יעשה את העבודה. מיתוג אישי ועסקי באינטרנט הינו עבודה מקצועית, הבנויה מתהליך מובנה המותאם לשירות, לאדם או לחברה, והוא זה שבסופו של יום יוביל את הגולש הפוטנציאלי אל דלתכם.

רק תהליך כולל וממושך הבנוי בהיגיון המותאם לצרכים הספציפיים של האדם או החברה יהפכו שם למותג ברשת. כניסה מואצת לאינדקסים, פרסום מאמרים מקצועיים, רשתות חברתיות, בלוגים, קהילות, פורומים, ביטול אזכורים שליליים מהעבר, הם האמצעים בדרך להכרה הרשתית, אבל הדרך חייבת להיות מקצועית ובנויה כתוכנית עבודה מוגדרת על מנת להגיע למיתוג האבסולוטי.

PEB-- Professional E-Branding | יחסי ציבור באינטרנט


הוקמה לאחר שנים של ניסיון והתמחות בשיווק באינטרנט. לרשותנו צוות מומחים מקצועי בתחומי השיווק ברשת, הכולל: יועצי אסטרטגיה ,שיווק ותקשורת שיווקית, מומחי פיתוח וכותבי תכנים מהמובילים בארץ.
www.peb.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב