דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצופן - תקשור קוד הקיום דרך השפע עבורך 

מאת    [ 08/06/2009 ]

מילים במאמר: 741   [ נצפה 2153 פעמים ]

צופן הרגש שקיים באדם = אהבת אמת.
אמת שקיימת בכל אחד מאיתנו, היא האמת הפנימית שעליה אין עוררין.
הצופן הוא הצורך הקיומי הטבוע ברגש שלנו לכונן יחסים עם אדם נוסף. נולדנו עם צורך מוצפן, בלתי מוסבר, חזק מאתנו לחלוק את הנתינה הרגשית הבסיסית והיא: הצורך לתת מתוך טוב לב ואכפתיות שמגיעה מתוך אהבת הבריות!
הנתינה הרגשית אשר קיימת בנשמתנו, מגיעה מתוך עוצמת הרגש של אהבה.
הנתינה, האכפתיות וטוב הלב שלנו הם המרכיבים של אותה אהבה ויוצרים בתוכנו רגשות עוצמתיים המתבטאים ביכולות רגשיות מדהימות.
הצורך הקיומי, הרצון שלנו ביחסים, הוא כל כך חזק עד כדי לעורר בנו את התשוקה, את אותן יכולות, עוצמות, רגשות חיובים הגורמים לנו לחוש שמחה פנימית.
כך שהתשוקה והשמחה, מניעות אותנו, בעל כורחנו, לתת את האהבה המוצפנת בנו.

אין אפשרות לקטוע את רגש האהבה לאדם המגיע ליצירת יחסים מתוך תשוקה ושמחה. כאשר האדם חי את חייו מתוך מימוש עצמי (מימוש הצופן) הוא ירצה לכונן יחסים, כל יחסים מתוך הצורך הקיומי לאהבת אמת, אהבה עטופה בשלל רגשות אמיתיים,נוגעים, חיוביים.
מגיל צעיר ועד הזקנה האדם יחיה את חייו מתוך אותו רגש של תשוקה ושמחה, וכל ניסיון שלו או של האחר מולו, לדכא את אותו צורך קיומי (צופן), או לחילופין להתנגד לו, מתוך פגיעות רגשית לכל סוגיה, (אנחנו מגיעים עם רצון להעניק אהבה: חיבוק, נשיקה, חיוך, בדיחה, והאדם מנגד דוחה את האהבה הזאת, מכל מיני סיבות ונסיבות אישיות שלו, מייד אנו מתכווצים ושמים על אותה תשוקה, מחסום ובכך לא נותנים לייצר האהבה לבוא לידי ביטוי ומתוך כך נוצר סיר לחץ רגשי) יגרום לדיכאון, עצבות, תסכול ועוד רגשות שליליים.

עוד מילדות, כאשר האדם חווה או פירש ספקות מהחברה בדמות: בקורת, שיפוטיות, דחייה, כעס, עלבון על הצורך שלו לתת ועל מה שיש לו לתת מתוך אותה שמחה ותשוקה, הוא השתמש בשכל כדי למצוא דרך אחרת. בכל פעם שאמרו לו (הורים, מורים..) באופן ישיר או עקיף 'אתה לא טוב', 'אתה לא מוצלח', 'אתה קל דעת' וכו' הוא חפש דרך עוקפת לרגש האותנטי. האדם המציא
כל מיני דרכים מלאכותיות, שכליות, עוקפות לרגש שאמור היה לבוא בטבעי.
אנו נרצה לממש את הצופן הטבוע בנו בכל מחיר, אך כאשר הוא מגיע מתוך הפגיעות ולא מתוך המקור (רגש, שמחה ותשוקה, עוצמות וחוזקות של הנתינה), הוא מגיע מסולף, מתוך מאמץ, יוצר

תסכול, עצב ועוד... הצופן מזויף מפני שרק חלקים ממנו יגיעו ולא השלם, מה שיוצר תחושה של חוסר ולא של מלאות.
כאשר אנו מגיעים ליחסים מתוך אותה "פרשנות שכלית" לרגש או דרך המחשבה המאומצת (מחשבות טורדניות מתוך איך רואים אותי, חושבים עליי, יגידו עליי, שאני לא אתפס כאדם לא נותן, ולא אוהב) נוצרים אצלנו תסכולים, פחדים, שיתוק, והגוף מתנהג ומתנהל בחוסר נינוחות. מה שמוביל לתחושה לא נעימה, לא נינוחה, לא שלווה.

המחשבה המאומצת גורמת למעשה, ליצירת 'אדם אחר' בתוכנו, אדם שנברא מתוך המחשבה שהוא יודע, חכם, חרוץ, מתוחכם, שנון ועוד. המחשבות כיסו את 'האדם הטבעי', הפועל מתוך הרגש האותנטי.
'האדם השכלי' בניגוד 'לאדם הטבעי', שם ספק על בני האדם בכלל, מתוך הספק שהוא חווה שהם שמו עליו. מעצם הטלת הספק על בני האדם, הוא מטיל ספק על הרגש המקורי שלו ליצירת יחסים המבוססים על הצופן, זה שקיים באדם הטבעי שבו.

'האדם השכלי' שם ספקות על היכולות שלו, על העוצמות, החוזקות. למעשה, מאותו המקום בדיוק בו נולד 'האדם השכלי' (מחשבות מאומצות), נולד 'האדם החלש' זה שמרגיש לא יכול, לא בטוח, אינו מסופק, עצוב, מדוכא, מתלונן, מתפנקס, מתחשבן ועוד.
מה שיוצר אצלנו תסכול מתמשך, היא הידיעה הפנימית מתוך הצופן הטמון בנו, ידיעה על 'האדם הטבעי' שבנו ,כי ניתן לחיות ללא מאמץ מחשבתי בלתי פוסק.

'האדם החלש' מתנגש עם 'האדם הטבעי', קיימת מלחמה בלתי פוסקת: בין האני יכול הכל לבין אני לא יכול. בין האדם בעל התשוקות והיצרים השמחים, לבין האדם הכועס והיצרים הרעים שמגיעים מהשכל. בין האדם שברור לו מה הוא רוצה, לבין האדם שמרצה בניגוד לרצונותיו. בין האדם שאינו מובן כלפי חוץ, לבין האדם שהחוויה הפנימית שלו מאוד מובנת ואינה יכולה לבוא לידי ביטוי. בין האדם שמתנגד לתת, לבין האדם שכל כך רוצה לתת. בין האדם שלא רוצה אהבה

כדי לא להיפגע, לבין האדם שזקוק לאהבה כמו למים במדבר. בין האדם המיוסר בבדידות, לבין האדם שכמהה ליחסים של חברות, זוגיות ומשפחה.

'האדם החלש' לרוב מנצח במלחמה הבלתי פוסקת מול 'האדם הטבעי', רק מידי פעם מבליח 'האדם הטבעי'. זאת מפני 'שהאדם החלש' פועל מתוך פחד, הישרדות, תסכול. רק מה שעדיין קשה לאדם להפנים ולהרגיש, זה בעצם לראות כי הפחדים, מתוך הצורך בהישרדות, והתסכולים, הם שלל רגשות עוצמתיים, ויכולות מדהימות שכבר קיימים בצופן הטבעי, ומגיעים מתוך התשוקה והשמחה לחיות. אותם שלל רגשות ממשיכים וימשיכו להתקיים בכל מקרה עד ליום מותו של האדם, אך 'באדם החלש' הם יופנו לטובת חיי הישרדות מול העולם שכביכול מטיל ספק על אותם יכולות מדהימות שממילא קיימות.

תהליך ההתפתחות על-פי קוד הקיום מתחיל בהתעוררות ובגילוי התכונות האמיתיות והעוצמות הטבועות בך מיום לידתך, גילוי מחודש של אותה תשוקת חיים שבזכותה הכול אפשרי,תהליך התעוררות זה מאפשר לך לבנות מחדש את אבני היסוד הפיזיות, הרגשיות והרוחניות של הנפש החופשית,

אבני יסוד אלו הן האהבה העצמית המשחררת את האדם מהתלות שהתפתחה בו כלפי הסובב אותו,

הוא אינו זקוק יותר לריצוי על-מנת להרגיש שייך.

בעזרת תרגול מעשי בחיי היום יום, האדם לומד להכיל את הרוח האין סופית שבה הכול אפשרי בתוך

העולם הפיזי היום יומי.

הנפש מתחילה לפעול מתוך נאמנות לחוקי החיים שלה, ומוציאה עצמה לפועל בדרך מקורית ומתחדשת? זאת היא דרך השפע האין סופית המאפשרת לאדם לחיות ולממש את כל מאווייו באופן מוחלט.

זאת צורת החיים הנעלה ביותר אותה האדם יודע מלכתחילה ולה הוא מייחל.
www.paltiel.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב