דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צוואר מלאכותי 

מאת    [ 13/07/2006 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 6215 פעמים ]

85% מהאוכלוסייה מעל גיל 50 סובלים מסימני מחלת האוסטאוארטריטיס של עמוד השדרה, שגורמת לפריצת דיסק צווארי. המתבטא בכאבים עזים ובהגבלת תנועתיות הצוואר ובקשיי תפקוד יומיומי.

עד לאחרונה האופציה הטיפולית היחידה היתה ניתוח בו קובעו החוליות הנגועות יחד. דבר שהגביל את התנועתיות והוסיף עומס על הדיסקים הסמוכים. דבר שהוביל בסופו של דבר לניתוחים חוזרים.


ניתוח שבו הוחלף דיסק מעמוד השדרה הצווארי ובמקומו הושתל דיסק מלאכותי בוצע לראשונה ברמב"ם לפני כשבועיים על ידי צוות היחידה לניתוחי עמוד שידרה בבית החולים רמב"ם, בראשות מנהל היחידה, ד"ר עמוס חנני וד"ר ליאור מרום.

החולה , בת 42 ,מהנדסת אלקטרוניקה במקצועה, התלוננה על כאבים וחולשה ביד שמאל כתוצאה מלחץ על עצב בחוט השדרה הצווארי והתקשתה לתפקד בחיי היום יום.

48 שעות לאחר הניתוח חזרה החולה לביתה לתפקוד מלא. לאחר הניתוח היא הרגישה הקלה משמעותית בכאבים וציינה לטובה את היכולת להזיז חופשי את צווארה.
ד"ר ליאור מרום:" בניגוד לשיטה המקובלת כיום שבה מקבעים את החוליות, וכתוצאה מכך מגבילים את התנועה של הצוואר, הדיסק המלאכותי מאפשר חופשיות בתנועת הצוואר. בשיטה המקובלת עד כה של איחוי שתי החוליות, טווח התנועה היה נפגע ובנוסף מעל לאזור איחוי היה נגרם שינוי ניווני.הדיסק המלאכותי מסוג פרסטיג' עשוי מטיטניום, שהוא חומר בעל עמידות טובה ואינו יוצר תגובה דלקתית או דחייה עם הרקמות מסביב. במהלך ההשתלה שארכה שעה וחצי, הוצאנו את הדיסק החולה מהצוואר, שחררנו לחץ מהעצב ולבסוף השתלנו את הדיסק המלאכותי."

שיטה זו של השתלת דיסק מלאכותי מסוג "פרסטיג' ", תוצרת חברת "מדטרוניק", המובילה בארץ ובעולם הטכנולוגיות הרפואיות , מיושמת מזה שבע שנים בהצלחה רבה בעולם על אלפי מטופלים. בארץ בוצעו בשנתיים האחרונות כ-30 מקרים.


כיצד מתרחשת פריצת דיסק בצוואר?

ד"ר ליאור מרום : " רוב כאבי הצוואר השכיחים הם על רקע של שרירים תפוסים עקב תנועה לא נכונה או מאמץ יתר. אבל עם הגיל, חלה שחיקה של הסחוסים בכל מקום בגוף, וזה כולל גם את הסחוסים שמהווים את עיקר המבנה של הדיסקים בין החוליות. הדיסקים האלה משמשים לריכוך המכות שנובעות מהליכה, קפיצה ופעילות כלשהי, וכן לאפשר תנועה גמישה של החוליות במישורים השונים של המרחב. ניוון של הדיסקים האלה

גורם להשטחה ועיוות המבנה שלהם, ובין השאר זה מביא ללחץ על שורשי העצבים שיוצאים מחוט השדרה בין כל חוליה וחוליה ומובילים לאזורים השונים בגוף, בהתאם למיקום."


אודות פרסטיג': דיסק מלאכותי המיועד להשתלה בצוואר, המהווה שיטה חליפית לניתוח המקובל להצמדת החוליות של עמוד השדרה כדי לטפל בכאבי גב כרוניים ונחשב לדבר הבא בעיני מומחים בתחום עמוד השדרה. הדיסק מקל על הכאבים בלי להגביל את יכולת התנועה.
הדיסק יוצר בטכנולוגיה המאפשרת לו לעמוד בלחצים ולשמר את התנועתיות. ובנוסף הוא עשוי מחומר טיטניום שאינו נדחה ע"י הגוף. בעוד שהדיסקים שיוצרו בעבר מפלסטיק נשברו לעיתים בתוך הגוף.


אחד מיתרונותיו הבולטים של פרסטיג' הוא המבנה הייחודי שלו. חלקו העליון והתחתון של הדיסק שנכנס לגוף החוליה, נמוך מאלה הקיימים בשוק ועל כן הסיכוי לשבירת או חציית חוליות מסביב לאזור המושתל הינו אפסי (ולמעשה אינו קיים). בנוסף יתרונו הוא בקלות ההשתלה בעת הפרוצדורה הניתוחית. הפרסטיג' הוכנס לשימוש בישראל בשנה האחרונה ובעולם הוא קיים מזה 7 שנים עם אלפי ניתוחי השתלה מוצלחים.

האתר "להיות בריא" מגיש לכם כתבות במיגוון תחומי התמחות רפואיים, רובן מפרי עטם של רופאים מומחים בכירים, ומאפשר לכם לשאול שאלות את מיטב הרופאים.
http://www.2b-bari.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב