דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסטארט-אפ הביו-רפואי הישראלי CLT והמרכז הרפואי ההולנדי Erasmus MC יפתחו במשותף פתרון לפרפור פרוזדורי הלב 

מאת    [ 07/06/2009 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 2267 פעמים ]

חברת הסטארט-אפ הביו-רפואית Closed Loop Therapies) CLT), הודיעה על הקמת מיזם משותף של החברה הישראלית עם בית החולים Erasmus MC הממוקם ברוטרדם הולנד - אחד המרכזים הרפואיים המובילים באירופה. מטרת החברה החדשה - CLT BV - שהוקמה ברוטרדם, היא פיתוח ומסחור של טיפול חדשני אוטומטי לפרפור פרוזדורי הלב. הטיפול ייעשה באמצעות מכשיר דמוי קוצב לב, אשר יושתל בחולים ויזהה אוטומטית ובזמן אמת את הפרפור בלב ויזרים מיידית ללב תרופה חדשנית העוצרת את הפרפור. היקף השוק העולמי בו פועלת החברה מוערך כיום בכ- 3-4 מיליארד דולר בשנה.

המערכת החדשה מבוססת על גילוייהם פורצי הדרך של פרופ' אלי אובסישר, קרדיולוג וחוקר בעל שם מאוני' בן גוריון וד"ר איליה פליידרויש, מדען בתחום חקר המוח מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

תופעת פרפור הפרוזדורים (Atrial fibrillation AF), בה שרירי הפרוזדורים מפרפרים במקום להתכווץ באופן תקין, היא הפרעת הקצב הנפוצה ביותר של הלב. תופעה זו מגדילה משמעותית את הסיכון ללקות בשבץ מוחי, פוגעת באיכות חיי החולים וכן כרוכה בהוצאות משמעותיות למערכת הבריאות. הטיפול הנוכחי במחלה הינו באמצעות תרופות המאטות את קצב הלב, או מדכאות חלקית את הפרעת הקצב. במצבים מתקדמים משתמשים גם בטיפול במכות חשמל למטרת 'היפוך' הקצב והסדרתו, או לחילופין, בהתערבות פולשנית, או כירורגית להריסת מקורות ההפרעה ברקמת הלב. במרבית המקרים יעילותם של הטיפולים הנ"ל מוגבלת.

לדברי דר' דן גלוון, אחד ממייסדי CLT ודירקטור בחברה החדשה בהולנד, הבחירה ב-MC Erasmus כשותף עסקי ומקצועי תספק למיזם את המומחיות, המשאבים והמימון הנחוצים לקידום הפיתוח. "זהו שיתוף הפעולה הראשון מסוגו בין סטארט-אפ ישראלי ומרכז רפואי הולנדי בעל שם עולמי. הצעד החלוצי שלנו פותח הזדמנות ומסלול חדש בפני חברות ישראליות נוספות הנמצאות בשלבים ראשוניים של פרויקטים רפואיים/טכנולוגיים, שבעקבות מורכבותם מתקשים להשיג את התקציבים או התשתיות הנחוצים לפיתוחם הראשוני בישראל. המסלול החדש שיצרה CLT מאפשר לחברות שכאלה לקבל תמיכה מדעית ופיננסית חלופית".

בראש CLT BV עומד דר' איוו טימרמנס, שמאחוריו שנות נסיון רבות בתפקידי ניהול בתעשיית התרופות באירופה, לרבות ב-Glaxo-Wellcome, BASF Pharma ו- Phico Therapeutics.

הקשר של CLT עם המרכז ברוטרדם החל כשיתוף פעולה מדעי עם Prof. Luc Jordaens, ראש המחלקה לאלקטרופיזיולוגיה ב- Thorax Centrum (חלק מ- Erasmus Medical Center). Prof. Jordaens הינו אחד המומחים המובילים באירופה בתחום הפרעות קצב הלב. הקמת החברה החדשה החלה ביוזמתה של דר' בינה באום, בעלת קשרים הדוקים בחממות מובילות ובמרכזי הפיתוח הביוטכנולוגיים באירופה.

חברת Kurtz Marketing & Management מרוטרדם, המסייעת בקידום שיתופי פעולה בין חברות ישראליות להולנדיות, קישרה בין CLT לבין חממת Erasmus MC, ליוותה וקידמה את המשא ומתן לאורך כל הדרך בשת"פ עם Mr. Wim van Sluis, שותף ב-Daamen & van Sluis ובעבר סגן ראש עיריית רוטרדם לפיתוח כלכלי, שנתן תמיכה אסטרטגית ויעוץ פיננסי למיזם. המיזם נתמך על ידי TechnoPartner ההולנדית שהינה חברה ממשלתית, בין משרדית שמטרתה קידום יוזמות עסקיות טכנולוגיות חדשות בהולנד.

CLT השלימה בישראל את שלב הניסוי בחיות קטנות בו הוכחה היתכנות הטיפול החדשני המוצע על ידי החברה. טיפול זה, המוגן בפטנט, מופנה לכ- 5.5 מיליון חולים בעולם הסובלים מהתופעה (ששכיחותה עולה בקצב מהיר עם התבגרות האוכלוסייה).

CLT קבלה השקעת SEED בהיקף של רבע מיליון יורו בפברואר 2009 (לפי הערכת שווי של מיליון ושלוש מאות אלף אירו), ונמצאת כיום במו"מ לגיוס הון המשך בהיקף של 5 מיליון אירו.

לאחר קרוב ל- 20 שנות נסיון בעסקי העיתונות הישראלית (כעורך חדשות ומגזינים) ועם רקע מוצק בתחום התקשורת השיווקית לחברת היי-טק רב-לאומית, הקים נחום דוניצה בשנת 1995 את "דוניצה תקשורת שיווקית - DMC", חברה שתספק שירותי קשרי עיתונות ויחסי ציבור לחברות מתחומים כלכליים שונים - עם התמחות בתחומי ההייטק והביומד. המשרד, הנחשב לאחד המובילים בתחומו, נבנה על בסיס גישה ייחודית לתחום יחסי הציבור, תוך שילוב הייעוץ האסטרטגי עם ההוצאה לפועל הטקטית ומשרת כיום כמה מהגופים היותר גדולים בתחום ההייטק במשק הישראלי.

www.donitza.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב