דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האביב כבר כאן - ומה עם האלרגיות? 

מאת    [ 06/06/2009 ]

מילים במאמר: 647   [ נצפה 2544 פעמים ]

על פי הרפואה הסינית, גופנו הוא מעין מיקרו קוסמוס (עולם קטן) שמגיב ומתנהג כמו המאקרו קוסמוס (העולם הגדול שבחוץ), ועל כן, כל דבר שקורה בחוץ, מחויב המציאות, שישפיע עלינו פנימית. כפועל יוצא מכך, כאשר הטבע בפריחה והאביב בשיאו, יש לזה השפעה על גופנו, ולעיתים היא יוצאת מפרופורציות.
כל איבר על פי הרפואה הסינית קשור לעונה מסוימת. זה אומר שבעונה הספציפית המקושרת לו, האנרגיה של אותו איבר נמצאת בשיאה. אך מה קורה כאשר האיבר הזה נמצא ממילא בעודף? במצב כזה, בואה של אותה עונה רק מעמיס (אנרגטית) על העומס הקיים ממילא. איבר הכבד קשור לאביב. זו עונה של חידוש, יצירתיות, אנרגיה המתפרצת מבפנים החוצה. כל הללו הם מאפיינים של אלמנט העץ אליו שייך הכבד. אם הכבד נמצא בסוג של עודף, בד"כ תקיעות של אנרגיה, הרי שבוא האביב רק יכביד על המערכת ויתפרצו סימפטומים שונים, ובמקרה עליו אנו מדברים, סימפטומים הקשורים לאלרגיות.
גם ברפואה הסינית וגם ברפואה המערבית, מייחסים לכבד את תפקיד ניקוי הדם. תפקידו לסנן רעלים ולשמור על הדם טהור ככל האפשר מרעלים. אם הוא בעומס (גם בגלל התקיעות וגם בגלל בוא האביב) הרי שהוא נכשל מלנקות את הדם כפי שהוא אמור לעשות, ונוצר עומס על המערכת, עודף של רעלנים. לפתע כל אבקן וגרגר אבק מתפרשים במערכת החיסון כאיום הגורם לה לפעול ביתר שאת.
כמה מילים על אלרגיה ברפואה המערבית:
אלרגיה היא תגובה חיסונית לא צפויה ולא רצויה של הגוף לחומרים, שבדרך כלל אינם מעוררי מחלות. בשעה שתגובה חיסונית כנגד פתוגנים (גורמים מעוררי מחלות) נחשבת לדבר חיובי, שבזכותו אנו נשארים בריאים רוב הזמן, הרי שאלרגיה הינה "תקלה" במערכת החיסון, ומהווה תופעה שלילית. כ-12%-25% מאוכלוסיית העולם סובלים מאלרגיה כזו או אחרת. לנטייה לאלרגיה קיים מרכיב תורשתי מובהק.
יש מספר סוגי אלרגיה אבל הנפוצה ביותר היא האלרגיה המיידית הקשורה בנוגדני האלרגיה מסוג IgE. כאשר האדם נחשף לראשונה לאלרגן, התוצאה היא יצירת נוגדנים מסוג IgE המופיעים בדם. נוגדנים אלו נצמדים לדופן תאי פיטום (mast cells) הנמצאים בכל הרקמות בגוף, בעיקר ברקמות החשופות לסביבה (דרכי נשימה, מערכת העיכול ועור). כאשר האדם נחשף בפעם השנייה לאותו אלרגן, הדבר גורם לקישור של שני נוגדנים מסוג IgE על פני תאי הפיטום ולהפעלת מערכת תאית הגורמת להפרשה של חומרים המעוררים תגובה אלרגית ודלקתית שבראשן הוא החומר הקרוי היסטמינים. ההיסטמין גורם לתגובות האלרגיות כגון פריחה, גרד, אודם, נפיחות ונזלת.
מתוך ויקיפדיה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%94N  
 הטיפול ברפואה סינית:
הטיפול באלרגיות הוא ממושך ומתחלק לשלבים. באופן אידיאלי, הזמן הטוב ביותר לאדם הסובל מאלרגיות להגיע לטיפול יהיה בחורף (וזאת בהנחה והאלרגיות שלו מתפרצות באביב). אנחנו רוצים לחזק את מערכת החיסון לפני בוא האביב. אבל, במבחן המציאות, מרבית המטופלים הסובלים מאלרגיות מגיעים לטיפול לראשונה כאשר הסימפטומים בשיאם, אז גם הסבל שלהם בשיאו. במצב כזה אני מכוונת בעיקר להעלמת הסימפטומים המטרידים כמו הפריחות, האודם והגרד. לאחר שנתמודד עם זה נוכל להפנות את תשומת הלב לחיזוק. במידה והמטופל הגיע בזמן הפוגה בין התקפים אלרגיים, תשומת הלב הטיפולית תופנה לחיזוק מע' החיסון וניקוי הגוף מרעלים. זאת עושים על ידי דיקור, צמחים ובעיקר תזונה.
טיפול תזונתי הוא מרכיב חשוב ביותר (אם לא החשוב ביותר מבחינת רפואה מונעת ושמירה על הישגי הטיפול לאורך זמן) בטיפול באלרגיות. אם ידוע מזון מסוים שמעורר תגובה אלרגית יש כמובן להימנע ממנו, אך גם אם לא ידוע, תזונה עדיין מהווה כלי טיפולי חשוב.
דיאטה לניקוי כבד, לדוגמא, מומלצת מאוד בכניסתנו לעונת האביב. הדיאטה למעשה מורכבת ממאכלים ספורים בלבד המספקים לגוף את כל אבות המזון להם הוא נדרש, אך ממעיטה בטעמים ותבלינים כך שהכבד יכול להתפנות מהניקוי היומיומי והמאמץ הבלתי פוסק להתמודד עם רעלים חדשים שמגיעים אליו ממקורות מזון, ולהתמודד עם ניקוי הקיים. בקליפת אגוז, בדיאטה הזו המטופל נמנע מאלכוהול, מזונות מטוגנים, חריפים, מתובלים, שומניים וכו'. לא אוכלים חיטה (לא לבנה ולא מלאה), לא מוצרי חלב, לא שותים קפאין או משקאות ממותקים. למעשה מותר לשתות מים ותה צמחים (רצוי תה מנטה/סרפד/מרווה) בלבד. הדיאטה מותאמת למצבו האנרגטי של המטופל, ולא מתאימה לכל אדם גם אם הוא סובל מאלרגיות.
לסיכום, אלרגיות הן מצב כרוני לרוב, ולכן הטיפול בהם יהיה ממושך. אך בעזרת שיתוף פעולה וסבלנות ניתן לשפר משמעותית את כל תופעות האלרגיה על ידי הרפואה הסינית.

שנהיה בריאים!
מירב מזרחי, מטפלת ברפואה סינית מסורתית
www.mizchina.co.il

 
 
מירב מזרחי, מטפלת ברפואה סינית מסורתית
Dip Ac.CH
www.mizchina.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב