דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות הרצף בחיים 

מאת    [ 04/06/2009 ]

מילים במאמר: 774   [ נצפה 2012 פעמים ]

חשיבות הרצף בחיים

בריאות מובילה לאינטגרציה

כאשר אנו נולדים, לרוב מתקיים תהליך צמיחה רציף וטבעי, למעט מקרים חריגים. לרוב אנו מתחילים לינוק או להיות מוזנים מבקבוק ועוברים לאוכל רך, וללעיסה, ממש כפי שאנחנו עוברים משלב של זחילה לעמידה ומשם להליכה.

סדנת "הבית הפנימי" נבנתה מתוך התייחסות לחשיבות הרצף בתוך החיים, הרצף בתוכנו שמוביל לאינטגרציה, חיים בריאים ותקינים, שלמים אך לא מושלמים, חיים של הקשבה, ראיה, קבלה ואהבה של עצמנו ושל סביבתנו, כל אילו מובילים לחיים עשירים, מאושרים, מספקים ומוגשמים.

אנו ערים לכך שיש חשיבות רבה בכל הנוגע לשלבי ההתפתחות, ואף יודעים שבמידה ואנו מדלגים על שלב זה או אחר מסיבות שונות, הדבר יכול לפגוע בנו בעתיד: בבריאותנו, רגשותנו והתפתחותנו.

החלק הראשון של סדנת "הבית הפנימי" - "הילד הפנימי" עוסק בקשר שלנו עם הילד שקיים, שהיה, שחיי בתוכנו, אותם חלקים שמפגישים אותנו עם הזיכרונות העמוקים ביותר, עם רגשותינו, שמחת החיים, יצירתיות, תמימות ועוד. באמצעות יצירה, הבעה, מגע, מוסיקה ועוד אנחנו מחזירים את החלקים האבודים לחיים מלאים.

אז מדוע, כאשר מדובר בהתפתחות רגשית ותודעתית לעיתים, קל לנו יותר לוותר לעצמנו ועל עצמנו ולסביבתנו ?

רצף תקין מוביל לבריאות

כשגדלים בתנאים לקויים מבחינה רגשית, תנאים שלא מאפשרים לנו לתת ביטוי לשלבי ההתפתחות התקינים בתוכנו, הכוונה לסיפוק צרכים אמיתיים ומלאים, כמו הקשבה, ביטוי רגשי זה או אחר, ביטוי יצירתי, מתן אהבה ותקשורת בונה, נוצר נתק ברצף התקין בתוכנו, דבר שבעתיד עשוי לפגוע ביכולותינו התקינות להתנהל כבוגר, וכהורה אינטגרטיבי.

לפעמים, נדרשנו להעסיק את עצמנו בצורה זו או אחרת כי לא היה מי שיכל להכיל, להתפנות להאזין, להקשיב, לספק לנו את הצרכים שהיינו זקוקים להם למשל: חיבוק, לטיפה נוכחות מלאה של משהוא מוכל בעצמו, כל זאת לצד חשיפה לעיתים למצבים שבהם קיימת אלימות: מילולית, פיזית, בגידות, נטישות, ריחוק, עוינות ועוד כהנה וכהנה חוויות שמנעו מאיתנו לגדול ברצף תקין.

אירועים אלו קיצרו את זמן היותנו ילדים ובמהרה, הפכנו למתבגרים, אחראים בטרם עת.
כמו למשל: מחלות של הורים בתוך המשפחה, תאונות, אובדנים, יחסים מעורערים בתוך המשפחה, מחנק, דיכוי רגשי מכל סוג שהוא, דרישות בטרם עת, הימנעות, גוננות ייתר, כל אילו פוגעים ברצף התקין.

לאחר הבשלה וחידוד הקשר עם הילד שחיי בתוכנו כחלק מהרצף התקין, נכנס החלק השני של סדנת "הבית הפנימי"- "זוגיות פנימית", כאן אנחנו למדים וחווים באמצעות טכניקות שונות של: נשימה, תנועה, פלייבק ועוד להרחיב את הקשר בתוכנו תוך מתן לגיטימציה לקטבים ולרגשות השונים הקיימים בתוכנו, החלקים הזכריים, הנקביים, הבוגרים, הכעס, האהבה, השנאה ועוד כהנה וכהנה רגשות וחלקים שזקוקים למרחב בטוח על מנת להתקיים באהבה ובקבלה, הרצף התקין מאפשר לנו להפרות ולהכין אותנו לחיים זוגיים בריאים ותקינים.

לפעמים אנו מתנהלים בבגרותנו באופן ילדותי מבלי להיות ער לכך, שזה עתה למרות גילנו המתבגר, נעלבו מדבר שלא היה אמור לעורר בתוכו התנהלות ילדותית שכזו !?

בחירות אובייקטיביות או סובייקטיביות

לעיתים אנחנו מאמינים, שאנו בוחרים את בחירותנו באופן חופשי ונאמן לעצמנו ורק לאחר מעשה, מגלים כי בחרנו מתוך חסך, מתוך ריחוק פנימי שמוביל אותנו לריחוק נוסף של עצמנו מעצמנו.

כחלק מהרצף התקין והבלתי תקין של החיים, אנחנו הולכים ללימודים גבוהים, מתחתנים, מביאים ילדים לעולם, משחזרים את עברנו, את דפוסי חיינו, ואין אנו מבינים מדוע אנו לא מסופקים, מתקשים להכיל את סביבתנו, את משפחתנו, ילדנו ובני זוגנו, מדוע הם מצליחים לעורר בנו כל כך הרבה רגשות סותרים ולא נעימים.

בשלב השלישי והאחרון של סדנת "הבית הפנימי"- "ההורות הפנימית" אנחנו למדים, מתנסים וחווים אפשרות לחיות מתוך רצף תקין ומלא - אינטגרציה, כל זאת באמצעות דינאמיקות שונות בניהם: קונסטלציה משפחתית, הולודינמיקה ,נשימה מעגלית, פלייבק ועוד.
דבר שמאפשר לנו לקבל את עצמנו כפי שאנו, להכיל את כל חלקינו, את ההיסטוריה של חיינו, להפוך להורים לעצמנו וכך לתפקד באפן נאות ובריא עבור ילדנו, מתאפשר לנו לצאת לדרך חדשה בה אנו בוחרים את המציאות באמת.

אני מזמינה אתכם לשים לב לחשיבות הרצף בחיינו, בכדי להפסיק לפגוע בעצמנו ובסביבתנו, ולהימנע מחוויות טראומתיות נוספות, שלא אחת יוצרות שברים שמאוד קשה לאחות ולרפא.

סדנת "הבית הפנימי" , מונחת כבר כארבע שנים על ידי, הסדנה חווייתית משלבת בתוכה אין ספור של תרפיות שונות, החל מתרפיות באומנויות, מגע, הילינג ועוד. הסדנה מלמדת, מעניקה ומאפשרת לכל יושביה לאחות, לתקן ולרפא את המקומות הפגועים, הן מהילדות , מהבגרות ועד להורות הפנימית והחיצונית כאחת, כל זאת על מנת ליצור רצף חדש, תקין ובריא.

הסדנה מיועדת לכל מי שביטחונו הפנימי והערך העצמי הופר, לכל מי שמעוניין להגשים את עצמו: אישית, זוגית, הורית ומקצועית, לכל מי שמחפש את דרכו/ את עצמו, לכל מי שחווה קשיים בכל רובדי החיים, הן בילדותו, בבגרותו, במערכות יחסים הן זוגיות, ומכל סוג שהוא או בכל מצב שאינו מאפשר לחיות תוך מתן ביטוי שלם ומלא לקיומו.

הסדנה מאפשרת ליצור קשר מחודש עם כל חלקינו, רגשותנו, זיכרונותינו כל זאת על מנת ליצור אינטגרציה, קבלה פנימית וחיצונית ושמחה שבלב.

הנכם מוזמנים להצטרף למסע פנימי מרתק של גילוי, הכרות, חידוש, העמקה של הקשר שלכם עם עצמכם.

באהבה,


טלי כנפי מטפלת אינטגרטיבית,
פסיכותרפיה בשילוב אומנויות, גוף נפש רוח, הילינג.
מנחת סדנת "הבית הפנימי", "ריפוי מהלב" ומנהלת פורום לשינוי וגילוי עצמי.
www.spiralarose.co.il



טלי כנפי מטפלת אינטגרטיבית.
http://www.spiralarose.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב