דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקופות החושך ותקופות האור 

מאת    [ 03/06/2009 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 3973 פעמים ]

משבר הוא תקופת חושך בחיינו, וכשמתחולל משבר אנחנו מרגישים חלשים וחסרי אונים. אבל החיים מכינים אותנו להתמודדויות הקשות ביותר, ותקופת חושך פוקדת אותנו רק כאשר צברנו מידה מספקת של כלים רגשיים לצליחת ההתנסות המפחידה בלי פגע. החיים לעולם לא שמים בצלחת שלנו יותר מכפי שאנחנו מסוגלים לאכול.

אם אתה מתנסה בתקופה קשה, סימן הוא שרכשת כוחות רגשיים ומנטליים שעדיין אינך מכיר, ואתה זקוקה לנסיבות הקשות שהחיים הביאו לך, כדי שתכיר כוחות אלה ותלמד להפעיל אותם. ואם זה נראה לך בלתי אפשרי, הקשב למה שאמרה על כך המלכה לעליסה: "כשהייתי אני בגילך, עשיתי לי מנהג להאמין בדברים בלתי אפשריים חצי שעה ביום, ולפעמים האמנתי בלא פחות מששה דברים בלתי אפשריים עוד לפני ארוחת הבוקר".

כל אירוע קשה נועד להפגיש אותך עם עצמך, כדי שתוכל להיווכח שצברת מספיק כוחות, ושאתה מוכן כבר לשלב גבוה יותר בהתפתחותך. מתחת לרצף האירועים בחייך שזורה הזמנה מתמדת להכיר את הכוחות שפיתחת עד כה, ואת התובנות שהפנמת במהלך חייך, כדי שתוכל להתייצב מול הקשיים הצפויים לך כשאתה מצויד היטב בכוחות שיפרקו אותם.

גדלים באפלה

תקופות החושך הן הדרך של החיים לתבוע ממך להשתמש בכל פיסת תבונה שפיתחת, ובכל ידע שרכשת, ובכל כוח שרכשת. הסדר נשמר כל הזמן: כאשר אתה נטען ברגשות חזקים בגלל נסיבות מאיימות, אתה מקבל הזדמנות להכיר כוחות חדשים להתנסות בהם, להתמודד אתם ולהשתמש בהם.

בין אם מדובר ביחסים, בביטחון כלכלי, בתפקיד או במעמד, לאחר תקופת החושך שביקרה בחייך אתה מוכן להרחיב עוד יותר את גבולות ההתנסות שלך, כי אתה כבר יודע שיש בך הכוחות הדרושים. וכך, ממשבר למשבר ומקושי לקושי מתחזק הביטחון שלך בעצמך.
תקופות החושך הן אם כן אמצעי שהחיים מציעים לנו להרחבת גבולות היכולת שלנו. זוהי דרכם של החיים להפגיש אותנו עם הקצוות שלנו.

נניח שבגיל שתים-עשרה איבדת את כלבך האהוב. הכאב היה כה גדול, שחשבת שאי אפשר להרגיש כאב גדול יותר. הכרת את הקצה שלך באותה עת. ונניח שלאחר כמה שנים איבדת את אחד מבני המשפחה שלך. הקצה הקודם, שנראה לך קודם קצה גבול היכולת שלך, התרחק כי גילית שיש בך כוח להתמודד עם חוויה קשה יותר. כך מתרחבים גבולות ההתמודדות שלך מאירוע לאירוע, כדי לפנות כל הזמן מקום לכוחות חדשים.

לקראת האור

אז הבן את זה: כל פעם שאתה מתנסה במה שנראה בעיניך המצב הבלתי נסבל ביותר, זה אינו מבחן לכוחותיך, אלא הזדמנות להשתמש בהם.

אכן, אלה ימים חשוכים, אבל בעצם זה אם כן הזמן שבו מבקשת נשמתך ליצור תקופה של אור, כדי להחזיר את לשון המאזניים הפנימיים אל נקודת האיזון, וליצור מחדש שיווי משקל בין הקצוות.

לכן, אם אינך נתקע ביאוש ובדיכאון, יכולה כל הווייתך להירתם כדי להביא לך שמחה ותקווה. בידיעה שכך הם הדברים טמון המפתח לאופטימיות שלך, להתחזקות שלך, להתחשלות שלך, להתעצמות שלך. עד שאינך זקוק עוד לתקופות של חושך כדי ללמד אותך על עצמך, והם נעלמים מחייך.

תקופות קשות עוברות, אנשים חזקים נשארים.

אני מציעה ניסיון רב שנים בטיפול ביחידים ובזוגות. אני משלבת בהכשרתי הפסיכולוגית גם התפתחות רוחנית, להבנה עמוקה ומקיפה יותר של עצמנו, של חיינו ושל היחסים שלנו. על מודעות עצמית ועל נושאים נוספים תוכלו ללמוד ממגוון המאמרים המוגשים באתר שלי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב