דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודה בחול בזמן משבר כלכלי 

מאת    [ 03/06/2009 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 2542 פעמים ]

עבודה בחו"ל בזמן משבר כלכלי יכולה להיות יכולה להיות קצת יותר מורכבת מבימים רגילים, אך אין סיבה לא לנסוע לחו" ולמצוא עבודה בחו"ל גם בתקופת משבר. עבודה באירופה, בארה"ב, או בכל מקום אחר, יכולה לשלב טיול עם עבודה, או לימודים בחו"ל ועבודה. כיום ישנן אפשרויות עבודה שונות בחו"ל ואפשר להתאים לכל אחד ואחת את העבודה המתאימה לו/ה.

תמיד אפשר לעבוד בחו"ל

בזמן משבר כלכלי מפוטרים (למרבה הצער) אנשים רבים. חלקם לא ישתלבו במהרה בשוק העבודה המקומי. מכיוון ששוק העבודה מצטמצם, ישנם רבים שמעבירים את חיפושי העבודה שלהם לכיוון עבודות בחו"ל. כמובן שמעבר לארץ זרה למטרת עבודה היא לא עניין של מה בכך, אך עבודה בחו"ל יכולה להיות הפתרון לאנשים שלא מצליחים להשתלב מחדש בשוק העבודה המקומי.

עבודה בחו"ל והטיול הגדול

ישנן תקופות בחיים שבהן מקובל יותר לנסוע ולמצוא עבודה בחו"ל. צעירים רבים (לרוב אחרי השירות הצבאי) משלבים עבודה בנסיעתם לחו"ל. ישנם שנוסעים לאנגליה לקטוף תפוחים, ויש כאלה שמעדיפים לעשות "מובינג" בניו-יורק. ניתן גם לעבוד באוניות שייט או כמדריכי קייטנות. בכל מקרה, בזמן משבר כלכלי צריך לשים לב לרמת הארגון של מקום העבודה בחו"ל.
ככל שמקום העבודה יהיה מוסדר יותר, כך הסיכוי שהעבודה תשמר בזמן שהמשבר הכלכלי יתעצם. לא הייתם רוצים לנסוע לצד השני של העולם ולגלות שאין בסוף עבודה בחו"ל, או שלא תצליחו להרוויח את הסכומים שאתם צרכים בכדי להמשיך ולטייל. על כן כדאי לנקוט במשנה זהירות לפני הנסיעה.

עבודה בחו"ל בזמן לימודים

בזמן לימודים בחו"ל, עבודה היא לרוב חלק מהשהות בחו"ל. בזמן משבר כלכלי ייתכן שיהיו פחות עבודות סטודנטים. למרות זאת, דווקא ציבור זה גמיש יותר ויש סיכוי טוב למצוא עבודה בחו"ל גם בתקופה כזו. סטודנטים יכולים לתת שיעורים פרטיים, לעבוד בברים ובעבודות מזדמנות יותר מאנשים מבוגרים בעלי קריירה.

עבודה בחו"ל - בירוקרטיה

יש מדינות בהן נדרש אישור עבודה בהן. אם אתם נוסעים לשליחות מטעם מקום העבודה, או לצורכי לימודים קבלת אישור כזה הוא לרוב חלק מהתהליך שעוברים לפני המעבר או בתחילת השהות. במיוחד בזמן משבר כלכלי חשוב להצטייד בכל המסמכים המתאימים לפני הנסיעה, בכדי שהאפשרות של עבודה בחו"ל לא תפגע בגלל עניינים בירוקראטיים.

אז איך אומרים? ישנן עבודות בחו"ל שדורשות ידע בשפה המקומית. אם אתם מתכננים לעבוד במקום בו השפה היא גורם חשוב בהקשר הזה, כדאי להתכונן מראש וללמוד (ברמה מספקת) את השפה בה תידרשו לעבוד. בכלל, רצוי להגיע למקום בו אתם מתכוונים לשהות (בין אם זה למטרת לימודים בחו"ל ובין אם זה למטרת עבודה בחו"ל), עם ידע בסיסי בשפה המקומית.

עבודה בחו"ל - אז מה אני אעשה שם?

מי שכבר מצא בעבר עבודה בחו"ל יודע שלעיתים כדאי להכין מסגרות חברתיות נוספות מלבד העבודה. מקומות עבודה רבים מספקים את המסגרת החברתית (כדי שיהיה גם כיף). אבל, אם אתם לא לומדים בחו"ל כדאי לבדוק איך תוכלו לנהל חיי חברה. בכל מקום בעולם (כמעט) תוכלו להשתתף בחוגים או פעילויות שמעניינים אתכם. חוץ מזה חברים לנסיעה תמיד יכולים לארח לכם לחברה בזמן עבודה בחו"ל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב