דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איפה כדאי לצאת ללימודים בחול? 

מאת    [ 03/06/2009 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2732 פעמים ]

לימודים בחו"ל - הטרנד החדש.

לימודים בחו"ל נחשבו עד לפני כמה שנים למשהו רחוק ואינו בהישג יד, לנחלתם הבלעדית של סטודנטים המבוססים מבחינה כלכלית. בשנים האחרונות עולה בהדרגה מספר הסטודנטים הישראלים היוצאים ללימודים באוניברסיטאות בחו"ל בשל ההקלות הבירוקרטיות והרצון של אוניברסיטאות בכל העולם לקלוט סטודנטים זרים.
אין ספק שלבחור במסלול לימודים בארה"ב או באירופה זו בחירה לא פשוטה שבה מתנתקים מהמשפחה לתקופה לא קצרה, מהחברים ומהעברית ויוצאים אל הלא נודע. ולמרות כל אלו לימודים בחו"ל זוהי חוויה גדולה אשר בצידה אפשר להרוויח המון מלבד התואר האקדמי.
לפני שלוקחים החלטה כל כך דרמטית בחיים יש לבדוק את כל הפרטים הרלוונטיים על מנת לבחור את המקום והמסלול המתאימים, וזה מה שננסה לעשות כאן על קצה המזלג.

המסלול המקדים בדרך למסלול לימודים בחו"ל

ברגע שהחלטנו כי מסלול לימודים בחו"ל הוא המסלול עבורנו יש להגדיר לעצמינו מספר הגדרות חשובות שיעזרו לנו למצוא את המדינה המתאימה ביותר עבורנו, את המוסד האקדמי המתאים ביותר וכמובן את מסלול הלימודים.

כאשר מדובר בהחלטה כל כך חשובה כמו לימודים בחו"ל ראשית חשוב להגדיר לעצמנו מהו המסלול אותו נרצה ללמוד. ישנם אינספור מסלולים המאפשרים: לימודי עיצוב, לימודי רפואה, תקשורת, אדריכלות או כל תחום אחר. רק אחרי שנגדיר את המסלול שלנו נוכל להמשיך בתהליך הבדיקה. השלב השני הוא הגדרת התקציב. לימודים בחו"ל+מחיה אינם עניין זול (למרות שניתן לקבל מלגות) ולכן הנושא הזה הוא קריטי בבחירת המדינה אליה אנו רוצים ויכולים להגיע. ויזה לארה"ב לדוגמה מאפשרת לסטודנט לעבוד במשרה חלקית, אך לא בטוח שמשרה כזאת תכסה את כל ההוצאות הנלוות ללימודים. בהתאם לתקציב נוכל לבחור את המדינה שתתאים לשני האלמנטים הראשונים שבדקנו. ישנן מדינות כמו איטליה או רומניה בהן שכר הלימוד הוא נמוך במיוחד ובמצב של תקציב נמוך עדיף לבחור במדינות הללו.
כך, אחרי שצמצמנו את אינספור האפשרויות ניתן להתחיל בשלב הבא והוא השוואת נתונים אישיים מול דרישות קבלה של האוניברסיטאות. הסטודנט צריך לאתר את קבוצת האוניברסיטאות המתאימה ביותר לנתוניו במדינה בה בחר ומתוך רשימה זאת את האוניברסיטה אליה הוא מעוניין להתקבל.


לימודים בחו"ל - הצד המעשי

עכשיו ניתן להתקדם לעבר הצד המעשי של לימודים בחו"ל - תהליך הרישום. יש לדעת כי לימודים בחו"ל יכולים להיות לימודים אקדמיים לתואר ראשון או שני, לימודי תעודה או אפילו לימודי שפה. תהליך הרישום הוא תהליך לא פשוט והוא דורש הגשה של ניירת רבה והתמצאות בשלביו השונים של התהליך. אפשר לעשות זאת באופן עצמאי אך מומלץ לעשות זאת דרך גופים המייצגים את האוניברסיטאות מחו"ל בארץ. ישנם גופים כאלו שהשרות והייעוץ שהם מספקים אינו עולה כסף, וההתמצאות שלהם בבירוקרטיה הכרוכה במסלולי לימודים בחו"ל היא גבוהה.

לימודים בחו"ל - תואר חוויתי

כאמור, לימודים בחו"ל הם אינם דבר פשוט והתהליך המוביל אליהם אף הוא מורכב ודורש התמצאות בפרטים רבים. מי שמוכן להתמודד עם הקשיים האלו יוכל להרוויח חוויה ענקית, חברים מכל העולם ותואר אקדמי נחשב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב