דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרצאות לארגון - העברת המסר לעובדים 

מאת    [ 03/06/2009 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2998 פעמים ]

תפקידו של המנהל בעולם המודרני הוא תובעני ודורש הרבה סבלנות, אורך אורח ויצירתיות. כמנהל ארגון, מעבר לתפקיד הניהולי, יש צורך לא פעם - "לחנך" את העובדים: לשנות גישה, תפיסה ואפילו דפוסי התנהגות שלא הוכיחו את עצמם ולהעביר מסרים בצורה דיפלומטית. אחת הדרכים הטובות ביותר להעביר מסרים מן הסוג הזה היא באמצעות הרצאות.

הרצאות יכולות להיות כלי ניהולי חסר תקדים להעברת מסרים לעובדי הארגון, ואין זה משנה איזה היבט בארגון או בחברה תרצו לשדרג או לשנות. היתרונות בהזמנת הרצאות טמון בכך, שהמסרים מועברים והם נמסרים בצורה צבעונית יותר. שכן מרצים טובים ידעו להציג רעיונות חדשים בדרך שתהיה משעשעת אך בבד בבד - מחנכת.

נכון, למנהל צריכה להיות סמכות וגם אם יש לו כזו, אין זה אומר שאין להיעזר בכלים חיצוניים, לחידוד המסר. מרצה טוב ידע כיצד להעביר את המסר כך שייתן גושפנקא לשינויים שעורך מנהל הארגון.

יתרונותיהן של הרצאות ביצירת שינוי בארגון

הרצאות ניתנות כיום על ידי מגוון רחב של אנשים, חלקם מפורסמים ואנחנו רואים אותם בטלוויזיה וחלקם אקדמיים. ביכולתן של הרצאות להביא לשינוי ממשי בתפיסת עובדי הארגון וזה מכמה סיבות עיקריות:

הרצאות שוברות שגרה : אנחנו יושבים שעות ארוכות במקום העבודה שלנו, במשך ימים רבים ועושים בכל יום עבודה שדומה במהותה ליום הקודם. בשגרה שכזו, קשה להטמיע שינויים. אך אם מנסים לשבור את השגרה באמצעות הרצאות,ייתכן והמסר יועבר טוב יותר. יציאה מהשגרה היומיומית התובענית יכולה לשנות דפוסים מאחר והמסרים בה נחרטים בזיכרון, כמו כל החוויות הלא שגרתיות שעברו עלינו. צריך להבין כי הזיכרון האנושי פועל כך שהוא נוטה לשמר ולעבד מסרים בלתי שגרתיים, חריגים ושלילים, בעוד שהזיכרון שלנו נוטה להדחיק אירועים שגרתיים וסיזיפיים.

הרצאות - מסתופפים בזוהרם של ידוענים : העובדה שאנחנו אוהבים לראות ולשמוע מפורסמים יכולה להיות כלי רב עוצמה עבור מנהל השואף להחדיר שינויים בארגון, או כזה שרוצה לחדד מסרים. כיום תוכלו בקלות יחסית להזמין אל הארגון שלכם הרצאות מאת מרצים ידועים ובאמצעותם לחדד את המסרים שלכם. מי מאיתנו לא נרגש אם הוא עובר ברחוב ליד צבי יחזקאלי או יונית לוי. לידוענים יש השפעה מאגית עלינו, אנחנו תופסים אותם כברי סמכא וכמשהו גדול מהחיים. אנחנו רוצים להיות כמותם או לפחות להסתופף בזוהרם. בדיוק משום כך הרצאות מפי ידוענים יכולות בהחלט לחולל שינוי ממשי בדפוסי הארגון.

הרצאות ככלי לשיפור התקשורת הארגונית : כמנהל ארגון, יש הרבה דברים שוטפים לעשות ולא תמיד יש זמן להעלות נושאים חדשים. ישבות רבות בארגון "מבוזבזות" על כיבוי שריפות וטיפול מקומי בבעיות יומיומיות ולא תמיד יש פנאי להעלות נושאים חדשים ולייצר דיאלוג עם העובדים. הרצאות יכולות בהחלט להוות כלי ליצירת דיאלוג חדש ופתוח בין העובדים למנהל. הרצאות מאפשרות להעלות נושאים חדשים, מתודות חדשות ותפיסות רעננות ולהביא לשיפור התקשורת הארגונית.

אם כן, נראה כי הרצאות בהחלט יכולות להיות לעזר למנהל הארגון המודרני ואף להוות כלי רב עוצמה לשינוי דפוסים ולחידוד מסרים - אם רק נשתמש בכלי זה בחוכמה נוכל להביא לשינויים מרחיקי לכת.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב