דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק - קצת פרופורציה 

מאת    [ 02/06/2009 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2590 פעמים ]

שיטוט קצר במחוזותיה של אמריקה מותיר בי סקרנות לא מסופקת על אופן התנהלותה של המעצמה הגדולה בתבל. כיצד מצליחה ארה"ב ליצור תדמית בוהקת של הצלחה והופכת להיות מושא חלומותיהם של מיליונים רבים ברחבי העולם? כיצד נשבים בקסמה כל אלה החפצים להימנות על אזרחיה? מהו סודה? מה עושה אותה לאחרת? והאם ניתן ללמוד מכך דבר על התנהגותם של בני אדם.

"אורח לרגע רואה כל פגע" הוא משפט המתאר חוכמת חיים פשוטה. האורח רואה כל דבר שלילי שבעלי המקום אינם מבחינים בו. עכשיו אני האורח. מיד אני מבין שהמילה "פגע" מטעה. אורח לרגע רואה כל דבר שונה מהמוכר לו, לא רק את הטעון שיפור והדורש תיקון, אלא גם את היעיל, החדש והטוב שאינם נמצאים כשגרה בחייו.

אזרחי כל מדינה יעידו שאיכות חייהם מושפעת ממשתנים רבים המשפיעים על אורחותיהם. בנוסף למרכיבי החינוך והבריאות, ההתנהלות היומיומית מול פקידי הממשלה במגזר הציבורי וקבלת מענה מנותני השירות במגזר העסקי, יוצרים את המרכיבים העיקריים בפאזל תפיסת איכות החיים ואמריקה יכולה ללמד אותנו דבר אחד חשוב. פרופורציה.

אתה מרגיש שיש הוגנות ברמת המחירים, רשתות המזון המהיר מציעות ארוחות עשירות במחירים מגוחכים ואתה לא צריך לשבור חסכון בשביל להתקיים. אם אינך מחפש מסעדות גורמה אנינות טעם, תמצא פתרונות זמינים במחירים שווים לכל נפש ובכל קרן רחוב. מגדילות לעשות רשתות המזון המהיר כגון Sweet Tomatoes ו-Fresh Choice, המעניקות ארוחות חינם לילדים עד גיל שנתיים. ה-Refill הידוע כבר הפך לשם דבר. קנה כוס אחת ושתה כפי יכולתך. כשהמחירים הוגנים אין צורך להתחכם, לעשות קומבינות ולא לצאת פראייר. כמה כבר תרוויח?

לעומת זאת תשלם הרבה בעבור הדברים החשובים ביותר בחיינו הנוגעים לבריאות, חינוך וביטחון אישי. והם יקרים, יקרים מאד.

ביטוח בריאות יכול לעלות למשפחה מאות עד אלפי דולרים בחודש, כך גם הוצאות החינוך בגנים פרטיים, בתי ספר ובאוניברסיטאות היוקרה. העלות גבוהה מאד עד להחריד. תחומים אלו דורשים כוח אדם איכותי וטכנולוגיה משובחת. משאבים רבים נדרשים לקיימם וכפועל יוצא יש היגיון לתשלום גבוה בעבורם. יש פרופורציה.

האמריקאים קשוחים להחריד. הם אינם מתפשרים על חוקים ונהלים שקבעו. הקנסות גבוהים והיחס בלתי מתפשר. אפילו בעסקים. ברשתות מסוימות (כגון Coastco) נדרש להציג כרטיס חבר כתנאי רכישה. הגעה למקום עם כרטיס שאינו אישי תוביל להחרמתו. אין סבלנות לקומבינות. אנשי החוק וההצלה זוכים להערכה ולמשכורות גבוהות. שוטרים וכבאים נהנים מתנאים מעולים ומציוד איכותי. זו משאת נפשם של רבים להצטרף לשירותיהם. יש היגיון במתן כבוד למי שמגן עליך.

ומה קורה בישראל? למרות שבשנים האחרונות מחיר ביטוח הבריאות עולה, עדיין מחירו מגוחך. מה מצבם הפיננסי של מוסדות הבריאות? על סף קריסה.

כולם מכירים בחשיבות החינוך, אך עלותו של "חינוך חינם" עדיין מזערי. ומשכורות המורים רחוקים מלגייס כוח אדם איכותי.

בוודאי רבים יאמרו שאנו יכולים להתגאות על מדיניות הרווחה שבישראל. ישנם אנשים נזקקים ויש לדאוג להם, אך כשמשאבי הממון מושגים במימון מיסים שאינם ישירים לתחום הנדרש, נוצר עיוות ומתחילה הקומבינה. רוב האוכלוסייה אינו טורח לקשר בין המס הגבוה הנדרש מרכישת רכב למימון בריאותו של אדם חולה, ואז מתחילה הקומבינה. קצת פרופורציה.

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. www.shavitcom.co.il . המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים כל שמאפשרת היריעה ואין בו כדי להחליף ייעוץ עסקי מתאים ופרטני.



* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב