דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי בריאות? 

מאת    [ 02/06/2009 ]

מילים במאמר: 916   [ נצפה 3767 פעמים ]


האם שמתם לב לכך שאדם בריא אינו יכול להדביק אחרים בבריאותו, אבל אדם חולה יכול להעביר את מחלתו מאדם לאדם, מדוע? מה ההבדל בין שני מצבים אלו? מהי בעצם בריאות ובמי היא תלויה?
לכל אחד מאיתנו ישנם שני גופים שאיתם הוא מגיע לעולם- מצד אחד יש לנו את הגוף הגשמי אותו כולנו רואים ושבעזרתו אנו נעים ממקום למקום, חיים את החיים וכו', ומצד שני יש בתוכנו גוף נסתר, רוחני במהותו שאותו לא ניתן לראות, אבל אנו יודעים שהוא קיים מכיוון שאנו מרגישים אותו. זהו העולם של המחשבה, הרגש והתחושה. אהבה, השראה, שמחה ואושר, עצבות ודיכאון אלו הם מצבים המתארים תחושה שאותה אנו חשים בתוכנו. כמו כן מה שמבדיל אותנו בני האדם משאר הנבראים ביקום הוא שאנו ניחנו באפשרות ליצור ולברוא באמצעות המילים שאנו מוציאים מהפה את עולמנו. אך לפני שאנו מדברים ישנו כח המחבר אותנו אל היקום האוניברסלי, וזהו כח המחשבה שלנו. המחשבה שלנו מחוברת בו זמנית אל כוחו של האינסוף על ידי הנשמה שלנו. משכן הנשמה הוא במח שלנו והיא אשר נותנת פקודות למח באמצעות המחשבה שלנו מה לעשות ומתי. ולכן מכיוון שהשליטה על מוחנו היא בידינו בלבד, אנו הם הקובעים כיצד נחשוב, נרגיש ונפעל בכל רגע נתון, אנו ולא אף אחד אחר.
הגוף הגשמי מהווה כלי שבעזרתו אנו יכולים לממש את הרצונות שלנו שבעזרתם נוכל להגשים את ייעודנו שהוא להיות מאושר ומסופק. אך הגוף הגשמי כמו כל עולמנו שבו אנו חיים, הוא עולם של תוצאות ולא של סיבות, זהו עולם של חומר ושל סוף, ולא של רוח ואינסוף. כאשר גוף סוטה ממצבו הטבעי אנו קוראים לזה מחלה. במצב של עצבות או דיכאון או כל מצב שבו אנו מרגישים בדאון כמו שאומרים, הנשמה שלנו יוצאת לחופש וחוזרת בחזרה לגוף רק כאשר אנו נרגעים ושבים למצבנו המקורי, שהוא שליטה ושמחה.
אנו לא מתפקדים טוב במצב של שליליות בגלל שאנו לא מיועדים להימצא בו מלכתחילה!
התפקיד שלנו בתור אנשים שיש להם בחירה חופשית ויכולת פוטנציאלית ליצור ולברוא את המציאות שלהם כפי שאנו רוצים, הוא לדאוג לכך שתמיד, אבל תמיד נרגיש בריאים ומאושרים. זהו לא דבר של מה בכך וזה אינו מובן מאליו. אנו הרי רודפים רוב היום אחר כל מיני דברים שימלאו אותנו ויגרמו לנו להרגיש אושר וסיפוק, אך הסיפוק האמיתי הוא בכך שאנו כבר לדעת שאנו כבר נמצאים במצב זה ואיננו צריכים לרוץ אחר דברים שימלאו אותנו. האושר שלנו הוא בפנים ולא בחוץ, ואיננו תלויים באף אחד שיבוא ויגרום לנו להרגיש טוב, זה תלוי רק בנו וביכולת שלנו לשלוט במחשבה ולכוונה לכיוון של שמחה ואהבה.
אם אדם רוצה לשקוע בעצבות ודיכאון גם אלוקים לא יכול לעזור לו, מכיוון שיש לנו בחירה חופשית לחשוב, להרגיש ולפעול כפי שאנו רוצים. הבורא האינסופי המייצג שמחה, אהבה ורוגע שזה בעצם מה שאנו מחפשים בחיים ואחר זה אנו רודפים כל הזמן- אינו נכנס לחייו של מי שלא פותח לו את הדלת. זהו כח נסתר שאנו צריכים לתור אחריו כל הזמן. הבריאות שלנו תלויה במעשים שלנו ולא בגורמים חיצוניים כלשהם. אם תשים לב למילים הראשונות בספר התורה, שהוא ספר הוראות היצרן שבא להורות לנו כיצד לחיות מתוך שמחה ואושר אמיתיים, ושם כתוב: "בראשית ברא אלוקים"... להראות שכאשר נברא העולם נבראה הבריאות כמטרה וכיעד מרכזי שצריך להשיגו!
האדם נולד לעולם זה כדי ללמוד לאהוב, וזהו הכח אשר ימלא את כל חייו בתוכן. כאשר הגוף שלנו נפגם זה קורה בגלל חוסר באהבה, חוסר בנתינה. המילה אהבה בגימטריה היא 13 כמו המילה אחד!
כאשר המחשבה שלנו והרגש עובדים בתיאום אז הגוף שלנו מרגיש טוב עם עצמו והוא הופך להיות מאוחד עם הנשמה אשר שוכנת במח, ואז הגוף כולו נע ביתר קלילות, שמח ובעל אנרגיה ומילוי פנימי.
בריאות היא אישית ופרטית שנרכשת בעמל ויגיעה. אדם אחראי לבריאותו יותר מאשר על מחלתו. מחלה מסמלת תוצאה של חוסר רוחני אשר קיים אצל האדם בפנים. דאגות, לחצים, אי-ודאות, חרדות וספקות הם מרשם למחלות וסיבוכים. כתוצאה מכך הדם מפסיק לזרום כהלכה ונקרש, וגורם לסתימת העורקים. עורקים סתומים גורמים לאטימות הנפש ואטימות הנפש אוטמת את המח מלחשוב מחשבות חיוביות.
פירוש המילה רפואה הוא אור- פה. מי שפיו מוציא מילים של אהבה, אושר, גדילה ותוכן, משמש כשליח של הבורא, כי הוא פועל על פי צו הנשמה שלו. להבדיל מחושך הבא לידי ביטוי מעשי במחשבות, רגשות, מילים ופעולות שליליות.
מחשבה שלילית, מחשבה מקולקלת משפיעה על הגוף בדיוק כמו אוכל מקולקל!
יותר חשוב מה יוצא לנו מהפה (מילים) מאשר מה נכנס לנו לפה (אוכל). בריאות באה מהמילה לברוא, וכדי לברוא וליצור אנו צריכים שהמח שלנו יהיה נקי מכל הפרעה ומכל מחשבה שלילית שיכולה לחסום את זרימת האנרגיה מהגוף הנסתר, הרוחני אל הגוף החומרי הגלוי.
אדם בריא הוא אדם ללא ספקות! ספק במחשבה יוצר פסק וחוסר תנועה של אנרגיה בגוף. אנו צריכים לשנות את הספק שבמחשבה שלנו ולהופכו לסיפוק. כאשר יש אחדות בין המחשבה והרגש אז ניתן ליצור סיפוק ותנועה בנשמה ובגוף.
בריאות אמיתית באה לידי ביטוי במח הנקי מכל הפרעה ושליליות כלשהי, מעשים טובים, הנאה ממה שאנו נושמים, מרגישים וחווים בכל רגע, והערכה לחיים הנפלאים שיש בידינו. חולי נובע ממחסור- רוחני ברוח האדם! חולי- בא מהמילה חלל, חולין וחלחלה. כאשר אנו לא מרגישים טוב אנו אומרים שאנו מרגישים חלחלה. אדם חלול ברוח מושפע מן החלל הריק שבנפשו.
הבורא ברא אותנו "נקבים, נקבים, חלולים" ועלינו לסתום את החורים הבלתי רצויים שבנפשנו. מכאן ברור שלהיות בריא פירושו: לסתום חורים באישיות- חורים בדעת ובמודעות שלנו, חורים בפירוד שנגרם בתוכנו כאשר אנו לא חיים מתוך אחדות ואהבה עם כל מצב שנמצא בחיינו. חלל רוחני מזמין מחלות. לברוא משמעותו להיות בורא והבורא כל תכונתו היא לאהוב ולהתפשט לכל מקום, כי הוא פשוט. האהבה היא פשוטה, עלינו רק להיות שם עבור האדם או המצב השני. כל צורה של התייחסות שלנו לאחרים חוזרת אלינו באותה המידה, ולכן לא כדאי לנו להתנהג שלא מתוך "ואהבת לרעך כמוך", כי מה שאנו זורעים זה בדיוק מה שנקצור, בגוף!
ואיך אומרים, העיקר הבריאות!

שמוליק שמואל, מורה, מרצה ויועץ בתחום המוטיבציה והשיפור האישי. נומרולוג ואסטרולוג. מידע נוסף ניתן לקבל באתר http://i-potential.info



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב