דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוטיבציה 

מאת    [ 02/06/2009 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 2574 פעמים ]


אחד הכוחות שיכול להניע אותנו לעבר הצלחה בחיינו הוא מוטיבציה. מוטיבציה היא הדלק המניע את האדם לפעול ולעשות ולהשיג הישגים. היא השומרת אותנו על אש קבועה לעבר השגת יעדינו ולא נותנת לנו לסור מהם. זהו כח אנרגטי פנימי שאנו חשים בתוכנו ללא כל קשר למה שהסביבה החיצונית אומרת או עקב לחץ חיצוני כלשהו. כאשר אדם יודע מהו הדבר אותו הוא רוצה להשיג, המוטיבציה שלו תגרום למעשיו להיעשות ביתר קלות וללא הרגשה של הפעלת מאמץ יתר להשגת המטרה. אדם מצליח נמדד על פי רמת המוטיבציה שמניעה אותו. המילה מוטיבציה מגיעה מהמילה motion שהיא תנועה, להראות לנו שהאדם צריך דלק כדי שיוכל להגיע ליעדיו וזוהי כוחה של המוטיבציה. ניתן לראות האם לאדם ישנה מוטיבציה או לא על פי הדרך בה הוא פועל ועושה דברים, וזה ניכר בכל תנועה שלו, צורת הדיבור והמילים אשר יוצאות לו מהפה. אדם עם מוטיבציה גבוהה יכול להניע לא רק את עצמו לעבר מטרותיו, אלא המוני אנשים אחרים. החיים שלנו ניתנו לנו כמתנה והזמן שלנו מוגבל הוא. כל רגע שבו אנו לא פועלים מתוך אנרגיה של שמחה ומוטיבציה פנימית הוא רגע אשר מבוזבז לריק ואותו לא ניתן להשיב. כאשר פועלים מתוך מוטיבציה ובכל מצב, אנו מגדילים את האנרגיה הפנימית שלנו, וכך יהיה לנו קל יותר להתמודד עם מצבים שונים.
אם תשאל כל אדם אשר הגיע להישגים בחייו מה הניע אותו, הוא יאמר לך שהוא הציב לעצמו מטרות. הצבת מטרות היא חיונית מאוד למוטיבציה והצלחה.
אז מה מניע אותך בחיים? מה משמח אותך וגורם לך לעשותו עם אנרגיה הכי גבוהה?
מוטיבציה זהו כח פנימי והיא לא קשורה לכישורים או יכולות, זהו כח של אהבה פנימית לאותו הדבר אשר אותו אנו עושים.
ישנן 3 סיבות לחוסר מוטיבציה והם:
1- חוסר ביטחון- האדם אינו מאמין שהוא יכול להצליח בחייו, אז הוא גם אינו מנסה ומוותר מראש.
2- חוסר מיקוד- אי אפשר לקבל דבר מה אם לא יודעים מה אנו רוצים לקבל.
3- חוסר כיוון- אי אפשר לכוון את כוחותינו לעבר יעד אותו אנו לא רואים.

נשמתך היא חלק אלוקי ממעל, זאת אומרת שאתה יכול לברוא וליצור מה שאתה רוצה ואין שום כח אשר מונע ממך לעשות זאת. הינך מחובר ישירות אל מקור האנרגיה האינסופי והכח שלך נמצא במחשבה שלך. מה שאתה חושב על עצמך יבוא לידי ביטוי מעשי בחייך. כאשר אדם מאמין ביכולותיו אז הוא ינוע מתוך מוטיבציה והתלהבות גבוהים. לך בכיוון של החלומות שלך ואל תסור מדרכך עד אשר תגיע ליעדייך. האמן בכח הבלתי מוגבל שלך והסר כל מחסום המונע ממך לראות זאת. בין אם זה בא ממך- על ידי מחשבות שליליות או על ידי הימצאות בסביבה שאינה תומכת. הצב מטרות קצרות טווח ומטרות ארוכות טווח והכן תוכנית פעולה. ואז התחל ליישם אותה במרץ רב ומתוך ודאות מוחלטת בהשגת המטרה. תומאס אדיסון למשל, המציא את נורת החשמל למרות שהוא נכשל כ- 10000 נסיונות לפני שהוא הגיע ליעדו. הוא המשיך קדימה מכיוון שהוא היה ודאי שהוא ישיג את המטרה. הוא היה בטוח ביכולותיו, הוא ידע מה הוא רוצה והיה לו יעד שאליו הוא כיוון את כל כוחותיו. המנוע הפנימי שלו היה חזק מאוד והוא לא ויתר והלך עד הסוף, וכל העולם נהנה מכך בזכותו. דע מה אתה רוצה מחייך וצא ועשה אותו. אל תחכה למזל שיאיר לך פנים, תביא את עצמך אל המקום בו הוא נמצא, על ידי זה שתעשה הכל עם שמחה פנימית וודאות. אז אני מאחל לכולם שתזכו להגשים את חלומותיכם, בהנאה רבה ועם הרבה מוטיבציה.
שמוליק שמואל, מורה, מרצה ויועץ בתחום המוטיבציה והשיפור האישי. נומרולוג ואסטרולוג. מידע נוסף ניתן לקבל באתר http://i-potential.info



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב