דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול כלכלת בית כעסק- דגשים לשינוי 

מאת    [ 01/06/2009 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 1975 פעמים ]

צפריר מדאר 25/05/2009
תחום "ניהול כלכלת המשפחה" מרים כרגע את ראשו מעל המים, לצערי לא מהסיבות הנכונות, של בחירה, אלא של הכרח. לאחר שנים של הזנחה מצידינו, אנו מחויבים כיום לעמוד במסגרת אשראי שנקבעה מראש ע"י הבנקים. לא נותרה לנו ברירה אלא להסתנכרן למערכת הבנקאית, ללמוד איך לנהל נכון את כספינו זאת על מנת שלא "נתקע" בלי מזומנים, צ'קים חוזרים, כרטיסים שנבלעים וכדומה.
 הורינו השתדלו לעשות הכל למענינו, אך ישנם בתים שלא שמו דגש על לימוד, ניהול כלכלת המשפחה נכון.בסדרת הכתבות הבאות נשתדל לתת כלים גם אם הם הבסיסיים על מנת שתוכלו להפיק מהם תועלת ולהעלות את התא המשפחתי מעל הקו האדום.לפני שנגיע לתכל'ס, יש לשים דגש על מספר דברים מקדימים:
הרצון לשנות- יש הכרחיות ל"רצון לשנות" מבחינת התהליך לשיפור המצב הכלכלי ובכלל, ה"רצון לשנות" מניע בנו כוחות חבויים שעד כה "נכנעו": לדחפים, שיגיונות, הרגלים לא נכונים, עצלנות צרכנית וכו'. "הרצון לשנות" מאיר לנו ביתר חשיבות, היבטים בחיינו שעד כה החלטנו להתעלם מקיומם, למרות שידענו כי הם מעכבים את התפתחותנו. "הרצון לשנות" מביא אותנו לקחת אחריות על מעשינו ולמעשה ליצור את השינוי מבפנים ולא שינוי שיבוא בצורה כפויה, בין אם ע"י ממסדים שאנו חייבים להם כספים, או מבית, ע"י בני זוג והמשפחה הסובבת.
מחויבות לביצוע התהליך - כאן באה לידי ביטוי האחריות שלנו למעשינו, כאן אנו אומרים לעצמנו שישנו תהליך והוא אינו קל, כאן אנו אומרים לעצמנו "אני אחראי למה שהביא אותי למצב הזה, ואני אחראי להוציא את עצמי מהמצב הזה". אנחנו בשלב זה מבינים כי אם לא נבצע את התהליך אף אחד לא יעשה את זה, שנאמר: "אם אין אני לי, מי לי". יש להבין שכרגע אני מדבר על הצעד הראשון להתחיל, "להתניע" את התהליך שבסופו אני אקבל כלי לחיים. שימו לב כי עד כה לא דיברנו על שום דבר שעוסק בכסף, כיוון שכמו כל דבר בחיים, "הבנייה יותר קשה מההריסה" ואנו מתחילים ביסודות.
לימוד והפנמת התהליך- שלב זה הינו החשוב בתהליך הביצועי, כאן אנחנו למעשה מודדים ונמדדים, האם אנחנו בסופו של דבר נצא מ"המינוס", נקנה אוטו, נקים בית וכו'. כאן שמים דגש על, התמדה והפנמה, זאת על מנת שנוכל לבצע את הדברים נכון ובמסגרת הזמן שעומד לרשותנו. כל מהלך שיחזיר אותנו אחורה להרגלים הרעים שלנו, אנו נשלם על כך אלף מונים.
לפני שנסיים אספר סיפור קטן מניסיוני: לפני כמס' שנים סייעתי ללקוחה לצמצם את ה"מינוס". במשך כ- 3 חדשים הלקוחה בצעה והתמידה בתהליך וצמצמה את ה"מינוס" בצורה יפה ומספקת, כ- 250 ש"ח בחודש. בחודש הרביעי לביקורת חשכו עיניי, הלקוחה חטאה לתהליך והוציאה 1500 ש"ח מעבר להכנסתה, מיותר לציין שדבר זה החזיר אותה כמה חודשים אחורה ושבר את רוחה, לשאלתי "מדוע הדבר קרה?", התוודתה ואמרה :"חזרתי להרגלי הישנים, באותו חודש".

לסדת המאמרים המלאה ולמאמרים מעניינים נוספים כנסו לאתרנו www.allrehovot.co.il
ממתינים לכם באתר.
צוות "כל רחובות"
עדי כהן

ניהול ושיווק תוכן - אתר "כל רחובות"

אתר רחובות, אתר גדרה, אתר יבנה

054-4502279
http://www.allrehovot.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב