דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרגש כגשר לשפע שלך 

מאת    [ 31/05/2009 ]

מילים במאמר: 1184   [ נצפה 3715 פעמים ]

כל אדם שהתמיר מצב של מחסור למצב של שפע התחיל במתן מקום של כבוד לרגשות האמיתיים שלו. הן לרגשות בעלי התדרים הנמוכים כגון: עצב, כעס ופחד, והן לרגשות בעלי התדרים הגבוהים כגון: התלהבות, שמחה וחמלה. נלסון מנדלה, למשל, תיעל את התסכול שחש עקב המחסור של בני עמו לחזון חדש שמתוכו יצר שינוי במציאות של ארצו.

הרגש מספר לנו את עמדתנו האמיתית והמאוד אישית לגבי כל סוגיה, אדם ודבר איתו אנו באים במגע ובכך מהווה גשר לנקיטת עמדה בכל תחומי חיינו. עמדה זאת מסייעת לנו להתקדם צעד אחר צעד מהנקודה בה אנו נמצאים למקום המדויק בו נכון לנו להיות וליצור את המציאות בה אנו באמת חפצים.

הרגש שלנו מהווה גשר בין הגוף האנושי שלנו לבין הנשמה שאנחנו

כדי לממש את הנשמה שאנחנו, עלינו להצטיין בניהול העולם הרגשי שלנו. אנו מתחנכים לשאוף "להרגיש טוב", כלומר, להתנהל בתוך הרגשות בעלי התדרים הגבוהים ולכנותם חיוביים ולגנות רגשות בעלי תדרים נמוכים ולכנותם שליליים. אנו מתוכנתים להזדקק למנות גוברות והולכות של גירויים המעודדים "רגשות חיוביים", והשוק הצרכני אמון על סיפוק הסחורה לצרכן הצרחן שמתקשה להתמודד עם רגשות בעלי תדרים נמוכים.

מגמה זאת מקבלת עידוד גם בעולם הרוחני, כאשר מטיפים לנו להיות טהורים וחיוביים ומשכנעים אותנו לשאוף להיות תמיד בשמחה, אור ואהבה וחלילה לא לחוש רגשות בעלי תדרים נמוכים כמו כעס או עצב. אלא שתפיסה זו נוגדת את טבע העולם והאדם: רגשות הם בסך הכול גבוהים או נמוכים ולא שליליים או חיוביים, כמקובל לחשוב. ממש כמו במוסיקה - הצלילים הגבוהים אינם יותר טובים מהנמוכים או להיפך, וכדי ליצור הרמוניה מוסיקלית אנו זקוקים גם לאלה וגם לאלה. אם כן, רגשות אינם שליליים או חיוביים מהותית, אלא לכל היותר שליליים או חיוביים באופן אישי עבורך, האדם החווה אותם.

רגש יכול להיות שלילי עבורך רק באחד משלושת המצבים הבאים:כאשר הוא לא הרגש הטבעי שלך, כלומר ספגת רגש של מישהו אחר, כאשר השלכת את הרגש שלך החוצה על מישהו אחר ואיבדת אותו, או כאשר הדחקת אותו פנימה בתוכך והוא הפך להיות רגש עצור כמו מים עומדים. אך כאשר הרגש שלך זורם במרחב שלך הוא מרווה את כל תחומי חייך כמים חיים ומצמיח בהם שפע.

שפע איננו היכולת שלך לצבור הרבה טוב מכל דבר נעים וחיובי שרק אפשר: הרבה כסף, הרבה חברים, הרבה ידע, הרבה נכסים, הרבה אהבה וכן הלאה. שפע הוא היכולת שלך לתת ולקבל בדיוק את מה שנכון לך, מתוך המהות, הייעוד והשליחות שלך בכל תחומי חייך. שפע הוא היכולת שלך לתת ולקבל מתוך ענווה. לא מתוך יהירות (הגזמה), לא מתוך צניעות (הסתרה), אלא מתוך ענווה (דיוק).

עונות השנה של הרגשות

נוכל לדמות את הרגשות שלנו לעץ החווה את עונות השנה: הרגשות בעלי התדרים הנמוכים, משולים לסתיו ולחורף. רגשות אלו נמוכים מפני שכיוון זרימתם האנרגטית הוא פנימה ולמטה אל עבר שורשי העץ, קצב הזרימה איטי יותר וצבעם כהה יותר. הרגשות בעלי התדרים הגבוהים משולים לאביב ולקיץ. רגשות אלו גבוהים מפני שכיוון זרימתם האנרגטית הוא מהפנים החוצה ולמעלה - הלבלוב, הפריחה ופירות העץ - קצב זרימתם מהיר וקליל יותר וצבעם בהיר וצבעוני יותר.

רגשות הם כמו עונות השנה. לכל עונה בטבע בכלל ובטבע האנושי בפרט יש את היופי והייעוד שלה. אין אחת יותר טובה מהאחרת ואין אחת יכולה להתקיים בלי האחרת.אנו זקוקים לשלכת ולפרידות של הסתיו, ולחורף שבא אחריו - זמן לספוג מים, להתמלא, להתחזק מבפנים ולהעמיק שורשים - כדי להגיע אל הפריחה והקלילות של האביב ולאבטיחים, המחשופים והכיף של הקיץ. לכל שמחה קדם עצב, ולכל צחוק קדם כאב, או כמו שמספרים לנו מזמורי תהילים: "הזורעים בדמעה, ברינה יקצורו". לכן, השאיפה להיות רק באביב ובקיץ של הרגשות שלנו אינה כדרך הטבע. אם אנו נמנעים מהרגשות הנמוכים, אנו נמנעים מהסתיו ומהחורף ומונעים מעצמנו מחצית מהשפע שלנו.

מה אתם מחפשים: רגש או ריגוש?

התמכרות לרגשות בתדרים הגבוהים מייצרת חוויה של ריגוש, שהיא שונה מאוד מרגש. הרגשות שלנו יוצרים יחסים, מרקם שיש בו הדדיות של שיתוף, נתינה וקבלה, אכפתיות ואהבה. הרגשות בונים חיים, וחיים מטבעם תמיד שואפים להתפתח, לצמוח, לזרום, לגדול להתממש. ריגוש, לעומת זאת, הוא חיפוש אחר הנאה רגעית. בידור. החיפוש אחר ריגוש בונה לשיא, חוויה אורגזמית חד פעמית, שלאחריה יש תחושת ריק וסיום.

הריגוש מבוסס על השאיפה לטפס אל פסגת ההר, לכבוש אותה ולהיעלם. לעומתו, הרגש, מגיע לפסגת ההר ובונה שם בית, מטפח גינה שוקקת חיים ומקים משפחה. אם כן, הרגש מוביל לשורה של שיאים נוספים שלעולם לא נגמרים... רגש בונה חיים ויחסים עם החיים. ריגוש מוביל למוות כשההרפתקה חולפת.

לפיכך, הריגוש הוא תחליף לרגש, המעניק לך כיבושים אך לא מוביל למימוש עצמי. הריגוש הוא אשליה של חיים וחוויה של חיות לפרק זמן קצר מאוד - שבסופו מוות. אם אתם במערכת יחסים מינית שמבוססת על ריגוש ולא על רגשות, אתם בהרפתקה חולפת אך אתם לא באמת במערכת יחסים. אך אם אתם בהרפתקה מינית שיש בה רגשות, בין אם אתם מודעים לכך או לא, אתם ביחסים.

רגש הוא החיים עצמם. רגש בא מחיים ומוליד חיים. רגש הוא גשר מהנקודה שבה אתה נמצא לבין הנקודה הבאה בה אתה רוצה להיות. לכן, אם בכוונתך לנוע קדימה, לחיות ולממש את עצמך, תפסיק לחפש ריגושים ותלמד לנהל את הרגשות שלך.

האם אתם מחצינים, מדחיקים או מזרימים רגשות?

הרגשות שלנו הם אמנם מקור רב עוצמה המהווה גשר לשפע שלנו, אך הם יכולים גם לחולל סערה רגשית, להציף אותנו או לסחוף למערבולת של בלבול, כאשר איננו יודעים כיצד לחוות ולנהל אותם. סערה רגשית נובעת מערבוב של רגשות זרים עם הרגשות הטבעיים שלנו, לכן היא גם מכונה ונחווית כ"רגשות מעורבים". הרגשות הזרים הם רגשות שאינם שלנו בזמן הווה, אלא רגשות שספגנו ממקורות זרים לנו (הורים, חברים, מוסכמות חברתיות וכד'), ו/או רגשות ישנים, כאלה שהיו נכונים לנו פעם כשהיינו צעירים יותר או בחיינו הקודמים.

הרגשות שהם שלנו, גבוהים ונמוכים גם יחד, מהווים קול אחד הרמוני בתוכנו - הוא הקול שלנו. הרגשות שאינם שלנו מהווים את הקול שאינו באמת שלנו. הדיאלוג שנוצר בתוכנו בין הרגשות שהם שלנו לבין אילו שאינם שלנו יוצר בנו בלבול, קושי להחליט, ומעכב אותנו לזרום קדימה למקום שבו אנחנו רוצים להיות.

במצבי סערה רגשית, אנו נוטים לעשות אחד מן השניים: למהר להחצין את הרגשות שלנו, להשליכם על מישהו או משהו אחר, או, להפנים את הרגשות, להשקיט ולהדחיק אותם בתוכנו. שתי הפעולות הללו שוללות מאיתנו את הגישה לשפע שלנו ואף פוגעות בנו ובאחרים. כשאנו "מוציאים" את הכעס שלנו על אדם אחר, למשל, אנו מאבדים אנרגיה חיונית לנו, שייעודה להיות מותמרת בתוכנו לפעולה שתניע לשינוי, כפי שנאמר באנגלית: emotion leads to motion (רגש מזיז, מוביל לתנועה).

זאת ועוד, האנרגיה שהשלכנו על האדם האחר כעת זורמת בתוכו כרגש זר ויוצרת גם אצלו חוויה סוערת של רגשות מעורבים וחוזר חלילה. באופן דומה, כאשר אנו מדחיקים את הרגש בתוכנו אנו פוגעים בעיקר בעצמנו. אנו מונעים מאנרגיית חיים זו לזרום בנו ויוצרים חסימות רגשיות המצטברות בתוכנו ועלולות להתפתח גם למחלות גופניות. הפעולה הטבעית הינה ללמוד להזרים את הרגש שלנו במרחב שלנו, וזאת לאחר שהבחנו איזה רגש שלנו ושחררנו רגש זר או ישן.

במסגרת השיעורים שאני מנחה אנו לומדים כלים רב חושיים שהשימוש בהם מאפשר לבין השאר, לנהל את הרגשות שלנו אחרת: להבחין בין הרגשות ולהזרים את מה ששלנו בתוכנו כמים חיים, הנושאים אותנו בדרך הטבע שלנו למקום הבא בו אנו רוצים להיות בכל אחד מתחומי חיינו. השיטה שפתחתי מעניקה כלים פשוטים ויעילים לגילוי, ריפוי ומימוש עצמי בכל תחומי החיים. אחד מהכלים הרב חושיים נללו מאפשר לנהל את הרגשות שלנו בצורה בריאה וחכמה על פי העיקרון שתיארתי במאמר זה. עוד על השיטה תמצאו באתר שלי בקישור כאן למטה. 

רונית שפי וולפין - מורה רוחנית. מפתחת פלא צ'רי - לרקוד את החיים בכל מצב | קליניקה וקורסים: 052-3892046, אתר: http://www.the3i.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב