דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכתב לחברי קדימה: הודעה על הסטת מאמציי כלפי חוץ - אינני הולך לשם מקום אך אחכה לימים טובים יותר שאולי יבוא עלינו לטובה 

מאת    [ 31/05/2009 ]

מילים במאמר: 579   [ נצפה 1998 פעמים ]

בנקודת זמן זו, לאחר שלוש שנים של פעילות בקדימה, החלטתי מעתה לרכז את מירב תשומת הלב שלי ומאמצי כלפי חוץ. אשאר בקדימה ואמשיך לפעול בתוכה אך אתמקד יותר ויותר בפנייה לגופים ולקבוצות שונות בחברה האזרחית ולציבור הרחב. לאחרונה העברתי את מיטב מאמריי לאתר האינטרנט READER וכך גם אעשה בימים הקרובים כשמאמריי אלו יועברו גם לאתר 'מאמרים'. כמו כן אני פועל במרץ כדי להציג את התובנות שרכשתי על 'חולשת המערכת הפוליטית בישראל' גם מעל גבי העיתונות הכללית וישנן אף פניות אלי לקיום חוגי בית בנדון. וזו רק התחלה והשמיים הם הגבול.

הלם תרבותי אחז בי וטלטל אותי בעוצמה אדירה בבואי לראשונה לקדימה. זר הנקלע באקראי למערכת הפוליטית בישראל נדמה לו שהוא נפגש עם מציאות הזוייה. אין ולו מקום אחד בארץ הזאת המרשה לעצמו להתנהל באופן כה בלתי מקצועי, כה בלתי אחראי וכה ארכאי ושמרני. אין וגם לא תהיה לנו תקומה אם נמשיך לפעול במערכת פוליטית כל כך לא איכותית. אינני מכיר מערכות בלתי איכותיות המסוגלות להפיק תוצאות איכותיות. אם מישהו מכיר כאלה - יעלה יבוא ויראה לי אותן.

הצטרפתי לקדימה כמעט מתחילת דרכה. חיפשתי מפלגה שתתמודד בהצלחה עם חולשת המערכת הפוליטית בישראל ותתאים להשקפת עולמי. באופן טבעי מיצבתי את עצמי בקדימה, מיומי הראשון בה, כגורם מקצועי המביט עליה ועל המערכת הפוליטית כולה בעיניים קצת יותר מקצועיות. השתתפתי במפגשים, הכרתי אנשים, עקבתי אחר התהליכים השונים ובעיקר שמעתי את הקולות וראיתי את המראות וכל מה שמתקשר עם תרבות ארגונית. במובנים רבים קדימה שימשה לי מעבדה ומשל וסמל למערכת הפוליטית כולה בישראל.

התובנות שלי על קדימה ועל המערכת הפוליטית בישראל הם תוצר של תהליך ארוך וממושך שעברתי. תהליך של הכרות רחבה עם מציאות החיים הישראלית, של שיח שקט עם רקמת דעות על החברה הישראלית ומדינת ישראל, של קריאת ספרים נרחבת ומאמרים העוסקים בשאלות חברה ומדינה ובתחומים רלוונטיים נוספים, ואף השתתפתי בפורומים ציבורים העוסקים בעניינים אלה.

פרסמתי כמאה מאמרים באתר החברים של קדימה 'יאללה קדימה', וכן הכנתי עבודה מקצועית גדולה בשם 'קדימה: יישום תוכנית אסטרטגית'. כולם נשענים על החומר הרב שנאסף על ידי במהלך שלוש השנים בהן אני פעיל בקדימה, ועל התשתית הרחבה שהבאתי עימי. על כל זאת, כדי לגבש תובנות מושכלות, הלבשתי דפוס מקצועי המעוגן בהבטים שונים מתחומי הדיסיפלינה הניהולית והתכנון האסטרטגי והסתייעתי בגישה רב תחומית ויצירתית לדברים.

המציאות החונקת, הבלתי פתוחה, שלא מתקיימים בה כל תהליכי צמיחה והתחדשות, הנשלטת ללא מיצרים על ידי הפוליטיקאים ואין בה מקום לאיש מלבדם, שיצירה ותהליכי הפרייה ממנה והלאה, מערכת שהיא היפוכו הגמור של מה שמכונה בפי קהילת אנשי המקצוע בשם ה'ארגון הלומד' - כל אלה ועוד הביאוני למסקנה שעלי להסיט את האנרגיות החיוביות שבי כלפי חוץ.

אינני מהאנשים העומדים מן הצד ומטיחים ביקורת לכל עבר אלא מי שרואה את עצמו שותף לעשייה ולדברים. וכשאין באפשרותי, בגלל תחושת החנק הגדול השוררת בקדימה, לתרום את חלקי לקידומה עלי להסיק מסקנות ולחפש ערוצי פעילות נוספים. אולי שם אמצא את המנופים והדרכים כדי למנף את רעיונותיי לשיפור איכות אופני התנהלותה של המערכת הפוליטית בישראל, ולתרום בכך גם משהו לדמוקרטיה הישראלית ולמדינת ישראל.

אין בליבי על איש מחבריי קדימה וגם לא כלפי כל בכיריה. להפך, במובנים רבים אני אף סלחן בן סלחנים. כאיש מקצוע אני מבין שאנשים החיים במערכות לא טובות מאמצים לעצמם עם השנים דפוסים לא טובים של עבודה והתנהגות.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל אלפי קוראי מאמריי בקדימה ובמיוחד לקבוצה קטנה של חברים שתמכה בי ופרגנה לי לכל אורך הדרך. אני מרגיש חובה כלפי רבים בקדימה שהפחתי בקרבם לא מעט תקוות שאפשר צריך ויכול גם להיות אחרת והם מצפים ממני שאמשיך בדרכי זו. ככך, אינני הולך לשום מקום, כאמור, אך אחכה לימים טובים יותר שאולי יבואו עלינו לטובה. בינתיים אנסה לקדם את הדברים מבחוץ.

באהבה, נמרוד נוי

נמרוד נוי

מרצה על 'חולשת המערכת הפוליטית בישראל' בפני פורומים שונים ומקיים שיח משתתפים על הדברים (להזמנות - 3611500 052).

פיתוח עיסקי וייעוץ ארגוני ואסטרטגי

בוגר הטכניון בחיפה בהנדסת תעשייה וניהול

בוגר לימודי עיתונאות באוניברסיטת תל אביב

חבר לשעבר בפורום האסטרטגי של המועצה הציונית בישראל בראשותו של פרופסור יחזקאל דרור

רב תחומי וקורא (ספרות יפה וספרים ומאמרים העוסקים בשאלות חברה ומדינה ובתחומים רלוונטיים נוספים) וכותב מאמרים ועבודות מקצועיות.

3611500 052



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב