דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחן לשותף הפוטנציאלי 

מאת    [ 02/07/2006 ]

מילים במאמר: 832   [ נצפה 3300 פעמים ]

החלטנו על מיזם ועל הצורך בשותף. איך נבדוק את השותף בצורה כזו שלא נתרשם מהרושם הראשוני אלא נדע את מאפייני התנהגותו במצבים שונים.
אנו נוטים לחשוב שאת הבדיקה הזו צריך להעביר לחברה חיצונית או למתמחים בנושא ואני אומר לכם שכמו שאתם מחליטים באומץ להתחיל את המיזם כך אתם מסוגלים לבחון את השותף.
איזה שותף אנחנו לא רוצים יש במאמר קודם שלי, מה אנחנו מחפשים ואיך נצמצם את אי הוודאות בכל הנוגע למי ילך איתנו כתף אל כתף בסיכונים ובהצלחות כאחד? אנסה לתת כלים במאמר זה!
ביחידות קרביות נוהגים להזמין את המועמדים ל"גיבוש" חלקנו מכירים טוב את מבחני הגיבוש ששם לוקחים מצבים מסוימים מהמציאות בה ניתקל במהלך השירות ומהדרישות שיוצבו בפנינו במבצעים אליהם נישלח, מחברים לזה את החולשות הטבעיות של כל אדם ובונים תכנית שבוחנת את יכולת התפקוד שלנו במצבים הנ"ל. כך גם כאן. נכון, גיבוש מן הסתם לא תעשו אבל בהחלט אם נבין את התכונות החשובות שצריך אדם כדי להיות יזם, נוכל לדעת מה הם מאפייני ההתנהגות שהינו רוצים שיהיו לו כשותף שלנו. לדוגמא: אומץ, אני נותן את האומץ כדוגמא היות ואם יש לך את כל התכונות הנדרשות להפיכת רעיון למוצר, עדיין אתה חייב את האומץ כדי להפעיל את היכולות שלך.
זה אולי ישמע לכם מוזר, אבל נסו, קחו את המועמד לסיבוב באוטו ותנו לו לנהוג. נסיעה של שעה לפחות! (צרפו אותו לפגישה במקום רחוק) על מה מסתכלים?
שימו לב, הרכב הוא בועה נפלאה, רק אתם המועמד וה"טסט".
סעו לשלום.....שאלו שאלות מיד עם תחילת הנסיעה ושימו לב איך מתמודד הנהג עם הרכב, התשובה וההשתלבות לכביש. ההשתלבות לכביש ולתנועה היא מבחן נפלא לאומץ עליו דיברנו. כמו שישתלב בתנועה, כך ינהג בעסק - בחיפזון, בהססנות, או בביטחון וברוגע אבל בנחישות ונמרצות - באומץ.
אתם בהחלט יכולים לשאול אותו שאלה בתחילת הנסיעה ולחזור עליה בסוף הנסיעה - התשובה תלמד אתכם על האמינות כמובן אבל גם על הריכוז כאשר הוא עסוק במשהו אחר.
בכלל, בנהיגה אפשר ללמוד הרבה מאוד על מידת האחריות והביטחון עצמי של המועמד, נסו זה תמיד מתאים לתוצאות. על מה נדבר עם המועמד ומה נלמד משיחה פשוטה? ובכן, ראשית חוכמה לא לדבר הרבה, אלא לתת למועמד לספר את סיפורו - כאן שימו לב לשימוש במילה: אני ! אל תתעלמו מהמילה אני וממספר הפעמים בהם היא מופיע!!! לאני מעבר לממוצע יש שתי משמעויות - האחת : התנצלות על חוסר הצלחה - "הם רצו ככה אבל אני אמרתי להם, רק שהם לא הבינו אז הלכתי" - מוכר לכם? המשמעות הנסתרת השנייה עוד יותר חשובה: היום אתה תחליט אם אני שותף שלך או לא. אבל אם כן אז ממחר רק אני מחליט ורק אני עשיתי ובקיצור אם לא אני שותף שלך העולם כנראה היה מגיע לסופו...!
נוח מאוד להתעלם מה"אני" הזה ברגע שלפני, אולם בדרך הארוכה והמתישה תתעסקו הרבה עם ה"אני" הזה שילווה אתכם בכל החלטה טובה ורק הטובות, בכישלון זה יהיה - אני אמרתי לך - בלי לקחת אחריות חס וחלילה. עוד אני מציע, לבלות עם המועמד ואישתו בארוחה שקטה ובמהלך הארוחה, כיאה לארוחה באווירה כזו, תלמדו הרבה מעקיצות קטנות של רעייתו ומהתשובות שלו.
אני מאוד ממליץ על בדיקת השותף תוך כדי שיגרה, מפני שהרבה פעמים בהם נכשלנו, אנו נזכרים במילה או משפט שנזרקו באוויר ובחרנו לא להתייחס אליהם. הקול שבבטן צעק לנו והזהיר אותנו רק שבחרנו לא להקשיב לו. לכן, בסיטואציות היומיומיות האלו נבחן אותו, אלא שהפעם נקשיב לא למה שנוח לנו אלא ל"מילים הקטנות" אותן מילים והתנהגויות שמסתתרות מהמודע ונקלטות ע"י התת מודע, עוברות לבטן ומשם יוצאת הקריאה שלא ידענו להקשיב לה!!!
במאמר שכתבתי על איזה שותף לא נרצה, יש את סעיף ההקרבה, כלומר כמה זמן נכון המועמד להשקיע במיזם החדש. זכרו - הקמת מיזם דורשת שינוי בסדרי העדיפויות, נושא מאוד עדין ומסובך בין שותפים. לכן, חשוב להבין מהמועמד, לא להסתפק בתשובה אלא ממש להבין, מה מידת ההקרבה מצידו.
דברו איתו על מה הוא עושה עכשיו, מה הן המחויבויות שלו ומה הוא לוח הזמן להגשה של פרויקטים עליהם הוא עובד. בשלב זה הכניסו את השאלה לפיה תלמדו את מידת ההקרבה של המועמד: אחרי רקע קצר שלכם על מה צריך לעשות בשבועות הבאים, שאלו את המועמד, איזה פרויקטים הוא מעביר למישהו אחר ואיך הוא הולך להסביר לכאלה איתם הוא מנהל מו"מ, שהוא לא ממשיך איתם את הקשר.
היו מרוכזים והפעילו את כל החושים, שימו לב טוב לתגובה כי היא חשובה מאוד. אם תבינו שאין ויתורים על פרויקטים ואפילו תקבלו הסבר הגיוני על מצב כספי קשה שעל פניו נראה הגיוני בעקבותיו לא לוותר על הכנסה צפויה, תבינו שהוא הולך להמשיך לעשות לביתו ואתם הולכים - גם לעשות לביתו.
ברור, שתמיד יהיה מי שיעשה יותר ולא לשם אני מביא אתכם, אני מציג בפניכם את השותף שהופך להיות נטל על המיזם בכך שהוא לא שם איתכם. מצב כזה יביא אתכם להתמודד עם תלונות מצידו ועל כך תבזבזו הרבה זמן ואנרגיה שכל כך דרושים להקמת מיזם.
בשלב הזה ועם הנתונים האלו אתם מוכנים לקבלת ההחלטה! ראוי לציין שאלו הם נתונים בסיסיים שעליהם צריך להוסיף כישורים שונים, אלא שלא משנה מידת כישוריו בתחום המיזם ואפילו לא אם הוא כל כך חיוני למיזם הספציפי אותו אתם רוצים להקים, אם הוא לא עומד בבדיקה שעשיתם עדיף לשלם לו על מתן השירות ולא להיות שותפים שלו.
היפרדו ממנו כך שתוכלו לשכור את שירותיו בהמשך, או לא ועיברו למועמד הבא - עדיף ! ! !



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב