מתי מגיעים לחתונה?
דף הבית  >> 
 >> 
הרשם  |  התחבר
מאמרים

מתי מגיעים לחתונה? 

מאת    [ 31/05/2009 ]
מילים במאמר: 763   [ נצפה 2369 פעמים ]

 
 
היש שעה מסויימת בה מגיעים אנשים להשתתף בשמחתם של זוג נשוי? מתי מגיעים לחתונה? יש המגיעים לפני החופה, יש המאחרים, הגעתם לפני או אפילו לאחר החופה. היש כללים מתי להגיע? האם זמן בואם של האנשים תלוי בסוגי האנשים? באופיים? האם הדבר תלוי בהתנהגותם האנושית? המוסרית? הריגשית? או שמא האינטלקטואלית?
מתברר שמועד הגעתם של בני האדם תלויה, בעיקר, בקרבת משפחתם לבעלי השמחה, או במידת החברות שלהם עם המאושרים או אף עם הוריהם. היינו האדם מתאמץ יותר כדי להגיע בזמן הנכון - לפני קיומה של החופה אם יש לו "קירבה" גדולה או עמוקה יותר עם הזוג המאושר בשמחתם.
הקרבה החברית והאהבה הם הם הגורמים העיקריים למועד הגיעך לשמחתם.
מי ומי הם משכימי הקום לתפילה מדי בוקר ואף לתפילות מנחה ומעריב היתכן שקירבתם של האנשים אל הקב"ה קובעת את מועד הגעתם לבית הכנסת? לתפילה? האם ההגעה היא סימפטום של אהבת תורה של אהבת הקב"ה, של תחילת קירבה לבורא עולם?
הקובעים עיתים לתורה, אוהבים וקרובים יותר לקב"ה. והאם מידת אהדתם חינוכם תחושתם הטמונות בהם מהווים גורם מדרבן מזרז - קובע בהגעה לשיעורים ובקביעת עיתים לתורה?
אנשי חינוך ואף הורים רבים מתיחסים רבות לחשיבות הכנת כלים להאהיב תורה, רבנים מנהיגי הדור התורני, מתלבטים רבות במציאת "פתרונות" לחבב התורה על ילדינו יש לכך חשיבות גדולה וערך רב, שהרי הכלל האיתן הוא "אני מגיע ובזמן למי שאני אוהב ולקרובי הטובים". האמונה בבורא עולם מתוך רוחב לב ומוח פתוח מטמיע בנו יותר ויותר אהבת תורה, ככל שהאמונה תהא איתנה, חזקה ובעלת עוצמה, כן נזכה לראות יותר ויותר אנשים מגיעים בזמן לתפילה וקובעים יותר עיתים לתורה.
ראו נא עשרות ומאות האלפים לומדי הדף היומי בארץ ובעולם כולו. ההיקף המדהים של הלומדים תלוי רבות במרצה, במגיד השיעור, ככל שאישיותו מקרינה ככל ש"המלמד" אנושי, אוהב, שופע מרץ ועוצמה, נחישות ורוך לב, רוגע ושלוה המשולב בידע רב, הרי יהיו משתתפיו רבים יותר וכמובן מגיעים בזמן הקבוע ללימוד.
בקהילתנו מגידי השיעורים בדף היומי מכינים שיעוריהם כדבעי, משלבים טבלאות, תמונות צילומים, שימוש בלוח ובשפע אמצעים דידקטיים מגוונים, בכך הם גורמים להקשבה אקטיבית, לרתוק ולאהבה.
אפשר להוסיף פן חשוב נוסף הגורם להגעה ובזמן - "היחס האנושי" הנחמד והחביב לה זוכים הלומדים בדף היומי, כן.. כן... לומדים אצלנו בערב אך גם בבוקרו של יום, מדי בוקר ב - 6:30, כארבעים משתתפים נהנים מהלימוד בדף היומי המשולב והמוגש עם "כוס תה ולימון", דאגה זו ללומדים היא סיבה נוספת וחשובה להגיע לשיעור ובזמן. תה עם לימון מוסיף אהבה כבוד, יחס, עדוד והמון הגברת תורה. בהחלט מתכון חשוב וראוי להערכה המספק עילה חשובה להגיע וללמוד מדי יום "דף יומי" ולהגיע בזמן.
לומדי הדף היומי חשים קרבה משפחתית הדוקה לגמרא, לשוכן במרומים.
אף כי שעת בוקר מוקדמת היא, משתתפים כולם בעירנות ובנמרצות ומיישמים בעוצמה ובגיל תרבות של מחלוקת, מגיעים לשיעורים בערנות ובשקיקה ובולעים כל רעיון תורני ולימודי, כי הלימוד משולב ב"מה" במהות בתוכן בתורה, אך גם ב"איך" בדידקטיקה ביחס, בהתבוננות באדם, במבט בעיניו של כל אחד מן המשתתפים, כל אדם חשוב ולכל אחד מוקצה זמן - לכבוד ולאהבה.
ויש אף המקדימים להגיע ב- 5:30 מדי בוקר ללימוד הלכה יומית ומשנה יומית, כאשר האתגר הוא אינטלקטואלי, המעורר חשיבה עם אמונה, תורה ודעת, הרי השכל משלב את הרגש, המוח והלב מתאחדים יחדיו כדי להגדיל תורה ולהאדירה, שהרי הבאים אוהבי תורה הם.
קובעי העיתים לתורה בשפע השיעורים מציינים חשיבות "חיי חברה" המעוגנים בלימוד "ואהבת לרעך כמוך" אהבת החבר והרע מקבלים משמעות מעשית, שילוב הלימוד ביחסי אנוש, הגברת תורה מתוך אהבת אנשים, הרצון ללמוד הופך ממצוה למציאות, היחס האוהד בין האנשים, התמיכה האנושית גורמת להגיע ללמוד וללמוד.
המדרשה לנשים בישובנו ובארץ כולה מדהימה אף היא בהגעתן של הנשים ללמוד, לרכוש תורה ולהעצים האמנוה. הן הנשים המקסימות החכמות והנבונות מגיעות ובזמן למדרשה תורנית, גם הן חשות את חשיבות היחס הכבוד, אמצעי הדידקטיקה החשובים והכיבוד, הקפה התה הלימון והעוגיות.
הרקע מסביב התפאורה, המוסיקה והאומנות האופפים את הסביבה מגבירים את הרצון, מוסיפים המון מוטיבציה להגיע... ולהגיע... ובזמן.
ישנם תלמידים המגיעים לבית הספר בזמן, מעולם אינם מאחרים, בבדיקה יסודית על סיבת הגיעם בזמן אנו לומדים כי כאשר כיף לו בבית הספר, כאשר אני מאושר בלימודי, כאשר המורה חביב נחמד, אנושי, בעל מידות המהווה דוגמא אישית בהליכותיו כשהקרקע הבסיס, התשתית נפלאה, רגועה ואוהבת הרי התלמיד שמח ומאושר להגיע למקום כזה. על כן הוא יקום בזמן ויגיע ללימודים במועד ולא יאחר.
אם המורה יוצר חיי חברה במוסד החינוכי, אם קיימת הוראת עמיתים בכיתת הלימוד אם העזרה ההדדית שרירה מועצמת ומקסימה, כאשר הנתינה מהווה מוקד באהבת אדם, או אז אני מגיע בזמן לבית ספר זה. חברי אוהבים אותי ואני אותם. חיי החברה המקסימים מהווים סיבה נפלאה ומתוקה להגיע בזמן.
אוהבי המוסיקה, מביני הקונצרטים והאופרות מגיעים למופעים בזמן, אינם מאחרים, הם אוהבי מוסיקה, לא כדאי לאחר, המאחר מפסיד, חבל להפסיד תחומים שאני אוהב אותם. אין דומה שמיעה של יציר מוסיקלית מושלמת לעומת מחציתה בלבד.
כאשר יש סיבה אמיתית, חכמה, מגוונת ומרתקת איננו מאחרים- מגיעים בזמן.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב