דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אומגה 3 באמת חיוני ? 

מאת    [ 31/05/2009 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 6252 פעמים ]

אומגה 3

 

אומגה 3 הדור החדש: חביב תוספי המזון בשנים האחרונות, שלא לומר הכוכב העולה הוא אומגה 3. מה תפקידו בגופנו והאם אנו באמת צריכים לצרוך אותו בנוסף למזון היומי שלנו? חומצת שומן אומגה 3 היא למעשה שם כללי לקבוצת חומצות שומן מסוג אומגה 3, אשר הידועות והנפוצות שבהן הם הצמחית והדגית, או לסימונן המקצועי: ALA, EPA, DHA. את יתרונות האומגה 3 גילו כאשר צמד מדענים מן המערב בחנו תיאוריה ולפיה בריאותם של שוכני הקוטב, האסקימוסים, איתנה תודות לתפריט עשיר בדגים וכלבי ים. עשרות ומאות מחקרים שנערכו בנושא, בהם מחקרים ידועים ומפורסמים דוגמת מחקר האחיות ומחקר הכבאים, בחן בין היתר את הקשר בין אומגה 3 לגורמים מבודדים בבריאות האדם. נמצא קשר אמפירי בין מחלות לב ועורקים,שיער ,ציפורניים,בעיות של קשב וריכוז, דיכאון, עור, בעיות עיכול ועוד לרמות תקינות של אומגה 3 בדם.

 

מקורות אומגה 3

מאחר וגוף האדם אינו מייצר אומגה 3, הוא נדרש לקבל אותו ממקור חיצוני בצורת מזון. אולם התזונה המערבית דלה מאוד באומגה 3. לאומגה 3 מקורות מגוונים מן הצומח ומן החי, ולמעט מקרים בהם התפריט היומי עשיר במיוחד במקורות אלו, אנו זקוקים לתוספת "חומצות שומן אומגה 3". הצריכה היומית המומלצת היא בין 1-2 גרם ליום לאדם בריא של אומגה 3 צמחית, אליה ניתן להוסיף 0.5-0.8 גרם ליום של אומגה 3 דגי. אחד המקורות המשובחים לאומגה 3 צמחי היא המרווה המרושתת(מרוולס), ללא כספית, ללא רעלנים, ללא אלרגנים, ואינה גורמת לבעיות עיכול(כגון הפשתן/דגי). יתרון בולט נוסף הוא היציבות הגבוהה(אינו מתחמצן בקלות) רצוי גורמי בריאות עולמיים ממליצים לצרוך  אומגה 3 ע"ב יומי. מאחר וגוף האדם יודע להמיר את האומגה 3 הצמחית לדגית, ניתן בהחלט לצרוך אומגה 3 צמחית ובכך לשמור על רמות תקינות של חומצות אומגה 3 בדם.

 

תוסף מזון אומגה 3 אומגה 3 שמן דגים

ההקשר בין שמן דגים לבין אומגה 3 כמעט מיידי. EPA&DHA הן חומצות שומן חיוניות החשובות לתפקוד מוח ועשויות לסייע במחלות לב. תוספי אומגה 3 נשענו זמן רב על שמן דגים כמעט לבדו. עניין בחומצות אומגה 3 צמחי התחדש לאור כמה עובדות בהן כמובן זיהום האוקיינוסים והדלדלות הדגה בעולם. עובדה נוספת היא שלמעשה אומגה 3 צמחי הוא המקור בטבע לחומצות שומן וכי אספקת ALA תעניק לגוף גם "אומגה 3 דגי" כלומר EPA&DHA אך לא להיפך!

אומגה 3 שמן פשתן

פשתן משמש את האנושות אלפי שנים לצרכים שונים ומגוונים. אומגה 3 שמן פשתן מכיל אומגה 3 צמחי מסוג ALA אך הוא מתחמצן בקלות. בנוסף, שמן פשתן מכיל אלרגנים והורמונים צמחיים(פיטו אסטרוגנים). יש הצורכים זרעי פשתן וטוחנים אותם במקום אך יש לזכור כי פשתן מתחמצן במהירות וכאשר הוא בא במגע עם חמצן, אור או חום התהליך מתחיל.

אומגה 3 מרווה מרושתת

אומגה 3 צמחי ממקור חדש "מרווה מרושתת" אשר פותח בשנים האחרונות עונה למעשה על בעיות הזיהום, החמצון ובנוסף מכיל שלל ויטמינים ונוגדי חמצון למינהם. אומגה 3 מרווה מרושתת מכיל כ 50% ALA, אומגה 3 צמחי, 25% אומגה 9 הנקראת "חומצה אולאית", ורכיבים נוספים. יחס אומגה 3 לאומגה 6 חשוב מאוד ושמן מרווה מרושתת מכיל יחס של 1 ל-3.

לסיכום, אומגה 3 הוא תוסף מזון מקובל ומצרך בעולם המערבי של ימנו. מחסור בחומצות אומגה 3 ועודף בחומצות אומגה 6, בשילוב עם התועלות והנחיצות של אומגה 3 הפך אותו לתוסף מזון מבוקש ומקובל גם בעולם הרפואה הקונבנציונלית. ריבוי המקורות לאומגה 3 עשוי לבלבל. פרמטרים כגון זיהום, סוג המקור, והאם הוא מכיל ALA חשובים. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב