כל עסק, בכל היקף, גם עסק שקיים יומיים, חייב פרופיל חברה מקצועי על מנת להציג עצמו בצורה ראויה למול לקוחות, ספקים ומשתפי פעולה. חלקנו כותבים לבד את הפרופיל, אחרים נעזרים באיש מקצוע, אך איך נדע בעצם אם הפרופיל שלנו עושה את העבודה. להלן כמה טיפים לבדיקת פרופיל חברה.
מבחן השוק- תנו לכמה שיותר אנשים שאינם קשורים לתחום, לקרוא את הפרופיל וראו האם הם מבינים בדקה אחת מהו השירות שאתם נותנים. בהירות, בהירות, בהירות. לא משנה אם אתם מדפיסים את הפרופיל או שמים את פרופיל החברה באתר האינטרנט, הפרופיל שלכם חייב להיות מובן כמו קיומה של השמש בשמיים. יש מקום למסר שיווקי, יש מקום למשפטים פרסומיים אולם אף פעם לא על חשבון ההבנה של מה אתם בעצם נותנים.
מבחן המלך- תנו ללקוח עבר לקרוא את הפרופיל ושאלו אותו האם עדיין היה לוקח אתכם לאחר קריאת הפרופיל. פרופיל חברה חייב להיות מכוון לקהל היעד שלכם ומי יכול לתת לכם את האינדיקציה הטובה ביותר אם לא הקהל עצמו. כאשר אנו כותבים פרופיל חברה אין אנו מנתקים את השפה מקהל היעד ולפיכך פנייה שתהיה נכונה לקהל א לא תמיד תעבוד על קהל ב.
מבחן הבולטים- לא פעם אני מקבלת לידי פרופיל חברה הבנוי כולו בצורת רשימה ארוכה של בולטים. המסקנה, אותו אדם שכתב את הפרופיל אינו יודע כיצד לכתוב טקסט רציף עם התחלה, אמצע וסוף ולכן הוא יוצר פרופיל הבנוי כולו מבולטים. בולט זה דבר טוב ושימושי כאשר רוצים להבליט נקודות מסוימות כמו למשל שירותי החברה, אך אין להם מקום לאורך כל הפרופיל. קראו שוב את פרופיל החברה שלכם ושימו לב כמה בולטים מופיעים בו ואיפה.
מבחן הקולה עם הלימון- בעולם העסקים של ימינו מאוד קשה לחדש ולהציע משהו שונה, אך יחד עם זאת, אם תסתכלו היטב תראו שכל עסק עושה דברים קצת אחרת, גם בשל העובדה שכל עסק מנוהל על ידי אדם אחר. זה הזמן לבחון מה אתם מביאים שונה, איפה נקודות החוזק שלכם והאם הן באות לידי ביטוי בפרופיל חברה. אל תקחו את הפרופיל כמובן מאליו ואל תסכימו שהפרופיל המייצג אתכם לא יהיה, לפחות ברמה בסיסית, כלי שיווקי שיביא לכם לקוחות.
מבחן השוק- תנו לכמה שיותר אנשים שאינם קשורים לתחום, לקרוא את הפרופיל וראו האם הם מבינים בדקה אחת מהו השירות שאתם נותנים. בהירות, בהירות, בהירות. לא משנה אם אתם מדפיסים את הפרופיל או שמים את פרופיל החברה באתר האינטרנט, הפרופיל שלכם חייב להיות מובן כמו קיומה של השמש בשמיים. יש מקום למסר שיווקי, יש מקום למשפטים פרסומיים אולם אף פעם לא על חשבון ההבנה של מה אתם בעצם נותנים.
מבחן המלך- תנו ללקוח עבר לקרוא את הפרופיל ושאלו אותו האם עדיין היה לוקח אתכם לאחר קריאת הפרופיל. פרופיל חברה חייב להיות מכוון לקהל היעד שלכם ומי יכול לתת לכם את האינדיקציה הטובה ביותר אם לא הקהל עצמו. כאשר אנו כותבים פרופיל חברה אין אנו מנתקים את השפה מקהל היעד ולפיכך פנייה שתהיה נכונה לקהל א לא תמיד תעבוד על קהל ב.
מבחן הבולטים- לא פעם אני מקבלת לידי פרופיל חברה הבנוי כולו בצורת רשימה ארוכה של בולטים. המסקנה, אותו אדם שכתב את הפרופיל אינו יודע כיצד לכתוב טקסט רציף עם התחלה, אמצע וסוף ולכן הוא יוצר פרופיל הבנוי כולו מבולטים. בולט זה דבר טוב ושימושי כאשר רוצים להבליט נקודות מסוימות כמו למשל שירותי החברה, אך אין להם מקום לאורך כל הפרופיל. קראו שוב את פרופיל החברה שלכם ושימו לב כמה בולטים מופיעים בו ואיפה.
מבחן הקולה עם הלימון- בעולם העסקים של ימינו מאוד קשה לחדש ולהציע משהו שונה, אך יחד עם זאת, אם תסתכלו היטב תראו שכל עסק עושה דברים קצת אחרת, גם בשל העובדה שכל עסק מנוהל על ידי אדם אחר. זה הזמן לבחון מה אתם מביאים שונה, איפה נקודות החוזק שלכם והאם הן באות לידי ביטוי בפרופיל חברה. אל תקחו את הפרופיל כמובן מאליו ואל תסכימו שהפרופיל המייצג אתכם לא יהיה, לפחות ברמה בסיסית, כלי שיווקי שיביא לכם לקוחות.
סטודיו דף בית כתיבת תוכן לאתרים http://www.dafbait.com/ מפתח אתר פרופיל און ליין http://www.onlineprofile.co.il
פרופיל חברה מקצועי כותב על ידי מומחי תוכן תוך 48 שעות
פרופיל חברה מקצועי כותב על ידי מומחי תוכן תוך 48 שעות