דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיתוך תמונות ויישור קו אופק - קורס פוטושופ בגרייס דיזיין 

מאת    [ 29/05/2009 ]

מילים במאמר: 574   [ נצפה 6999 פעמים ]

איך לחתוך תמונות

כלי חיתוך התמונות Crop Tool


    • ניתן לבחור בכלי בקיצור ע"י לחיצה על מקש C במקלדת.
    • לאחר שפתחנו תמונה בפוטושופ, נוכל להגדיר איזה איזור נרצה מתוך התמונה ואיזה איזור נרצה לחתוך. תחילה יש להגדיר את האזור אותו רוצים להשאיר ע"י לחיצה בנקודה כלשהי בתמונה וגרירת העכבר לנקודה הנגדית באלכסון. לאחר עזיבת העכבר, האזור יתוחם במלבן עם 8 נקודות בדומה לכלי שינוי הצורה Transform Tool. זהו האזור שישאר לאחר אישור פעולת הכלי. האזור שמסביבו הוחשך על מנת שנוכל לקבל תצוגה נוחה יותר של איך יראה האיזור לאחר החיתוך. בחלק העליון של התוכנה בבר האפשרויות של הכלי, ניתן לשלוט בצבע של הרקע המוחשך מסביב (עדיף להשאיר שחור) ובמידת האטימות של השחור. ברירת המחדל היא 75% שחור. אישית אני מעדיף לעבוד ב-95%.
    • לאחר עזיבת העכבר והופעת המלבן עם 8 הנקודות, ניתן לערוך את האיזור המבוקש. ניתן להקטין ולהגדיל אותו ע"י גרירת כל אחת מהפינות פנימה או החוצה. ניתן להצר או להרחיב אותו ע"י גרירת כל אחת מנקודות האמצע. ניתן להזיז אותו לאיזור אחר ע"י גרירת העכבר בתוך האיזור. שימו לב, להיות עם הסמן בתוך המלבן אך לא לגרור את נקודת המרכז של המלבן אלא את כל האזור.
    • כאשר מרוצים מהחיתוך מאשרים את הפעולה ע"י לחיצה כפולה בתוך שטח המלבן או ע"י לחיצה על מקש Enter. כך  נוכל ליצור ב- פוטושופ, קומפוזיציה שונה ולחתוך אזורים לא רצויים בתמנוה.

יישור קו אופק


    • לפעמים יש תמונות עקומות לדוגמה תמונה של ים כאשר קו האופק לא ישר. מה עושים? עם כלי חיתוך התמונות גוררים מפינה אחת עד לפינה הנגדית באלכסון כך שכל התמונה מוקפת במלבן. אם נצא אם העכבר מעבר לגבולות המלבן ובצמוד לאחת הפינות, נוכל לסובב את אזור החיתוך. כעט  את נסובב את שטח המלבן עם כיוון ההטיה ולא נגד. למה? כי לאחר אישור הפעולה, התמונה תסובב את עצמה בכיוון הנגדי, כלומר תתיישר וזו מטרתנו, ליישר את קו האופק.
    • שימו לב, לאחר אישור הפעולה, נשארו משולשים בצבע שהוגדר כצבע הרקע: שחור, לבן או צבע רקע שהיה בחור. לכן, נבטל את הפעולה האחרונה ע"י לחיצה על Ctrl + Z במקלדת ונגרור שוב עם כלי חיתוך התמונות מסביב לכל התמונה ונסובב בכיוון ההטיה. כעט, לפני אישור הפעולה, נקטין מפינה אחת את שטח המלבן עד שהמשולשים כבר לא יהיה חלק מהאזור הרצוי. נקטין את שטח המלבן גם מהפינה הנגדית כדי להעלים את המשולשים המיותרים וכעט אפשר לאשר את פעולת החיתוך. מה שעשינו: יישרנו את קו האופק, נפתרנו מהמשולשים המעצבנים שמסביב אך גם וויתרנו על חלקים מסויימים בתמונה.

דרך נוספת ליישר קו אופק


    • לחיצה ארוכה על כלי הטפטפת בארגז הכלים, תגלה עוד כלים. בחרו בכלי הסרגל - Ruler Tool.
    • לחצו בנקודה בצד אחד של קו האפק העקום וגררו את העכבר על מנת ליצור קו מדידה עם הסרגל. קו זה מודד את האורך ואת הזוית. מה שמעניין אותנו זו הזוית.
    • כעט גשו לתפריט Image ובחרו באפשרות Image Rotation > Arbitrary.
    • שימו לב שבחלון שנפתח הזוית של הקו שיצרתם עם הסרגל כבר רשומה. כל שנותר לעשות הוא לבחור בכיוון הסיבוב עם כיוון השעון - CW או נגד כיוון השעון - CCW. לאחר אישור התמונה תסובב בזוית הרצויה וקו האופק יהיה ישר.
    • לאחר הסיבוב, נשארנו שוב עם החלק העודף - שנראה כמו משולשים. כעט תוכלו: 1 - לחתוך את התמונה עם כלי החיתוך Crop Tool או מי שיודע כבר לדגום עם כלי החותמת, להשלים את האזורים הבעייתים מסביב.

אם בכל זאת התקשתם, דברו איתנו ונשמח לעזור ולייעץ.

גרייס דיזיין - קורס גרפיקה,  עיצוב אתרים, עיצוב גרפי, הדרכה אישית ולקבוצות 052-4484044 באתר של גרייס דיזיין תוכלו למצוא מאמר זה ומאמרים נוספים בתוספת תמונות הסבר וסרטוני הדרכה // המדיה - אינדקס אתרים בתחום המדיה בלבד - הוסף אתר חינם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב