דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האירנים באים 

מאת    [ 30/06/2006 ]

מילים במאמר: 328   [ נצפה 3909 פעמים ]


עוד לא חלף חודש ימים מתקרית האש האחרונה בגבול הצפון בה התגאה צה"ל, כי השמיד את כל מוצבי חיזבאללה ופגע בהם פגיעה אנושה, וכבר אנו מתבשרים כי כל המוצבים/ביצורים שופצו, חוזקו והותקנו בהם מערכות מתקדמות למעקב ותיעוד המתרחש בשטח ישראל.

מדיניות ממשלת ישראל אינה ברורה; לא לנו - האזרחים, לא לחיזבאללה ולבטח לא לממשלה עצמה. אפשר לראות בבירור שממשלה זו, כמו קודמתה, נגררת אחרי המתרחש, ואינה מתווה קו ברור למותר ולאסור על קו הגבול.

צה"ל מאשר כי אנשי מודיעין ומדריכים מאירן נמצאים ממש על קו הגבול במוצבים החדשים של החיזבאללה. הם פעילים, מדריכים, עורכים ביקורות ובעצם חלק בלתי נפרד מכוח החיזבאללה, הנמצא על הגבול.

אין זה סוד, שאט-אט, מאז נסיגת צה"ל מלבנון, בנה החיזבאללה צבא מצויד היטב, והעמיד כ-13,000 קני טילים וארטילריה מול צפון מדינת ישראל. אין ספק, שמתקיים "מאזן אימה" בין צה"ל לחיזבאללה כאשר החשש הישראלי מאותו יום בו ישוגרו אלפי קטיושות ומרגמות ויופעלו כלי משחית אחרים כלפי ישובי הצפון - הם אלה שבעצם גורמים לתגובות המינוריות והנקודתיות של צה"ל בעקבות תקיפות החיזבאללה.

לבנון היא מדינה ריבונית עם ממשלה וצבא, אשר בעצם אינם שולטים כלל בנעשה בדרום לבנון. החיזבאללה הקים בעצם מדינה משלו הממומנת ונשלטת ע"י אירן ונתמכת על-ידי הסורים, המאפשרים העברת נשק ותחמושת דרך שטחם. צה"ל, על-פי החלטות הדרג המדיני - אינו עושה דבר לעצור את כדור האש המתגלגל לעבר צפון מדינת ישראל. לאחר האירוע האחרון בו הושמדו המוצבים ונקודות התצפית של החיזבאללה היה על הדרג המדיני להורות לצה"ל שלא לאפשר חזרת כוחות החיזבאללה לקרבת הגדר. אי התגובה של צה"ל נותנת לחיזבאללה לגיטימציה לשליטה בדרום לבנון ואת המחיר הכבד של הטעות - אשר נמשכת מאז הנסיגה מלבנון - נשלם בעתיד ובגדול.

ממשלת ישראל חייבת לקחת את הסיכון ולהרחיק את כוחות החיזבאללה מגבול ישראל. לבנון, כמדינה ריבונית, צריכה "להיענש" כל אימת שפעולה כלשהי כנגד מדינת ישראל יוצאת משטחה. צה"ל חייב להחזיר לעצמו את ההרתעה. איבוד ההרתעה משדר גם לפלשתינים בעזה ובשומרון, שבכוח אפשר להשיג הישגים מול מדינת ישראל. כל עוד צה"ל נלחם עם ידיים קשורות מאחורי גבו - התקיפות כלפי מדינת ישראל יימשכו ויצברו תאוצה.

בקרו באתר האישי של אביב ירון
http://www.2all.co.il/web/Sites/aviv_ron/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב