דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אופנה - הרבה יותר מטרנד 

מאת    [ 27/05/2009 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2253 פעמים ]

עיצוב אופנה - הרבה יותר מטרנד !

עיצוב אופנה הוא תחום של אמנות שימושית העוסק בעיצוב ביגוד ועזרי ביגוד תוך התייחסות לתרבות, להשפעות חברתיות ולתקופה נתונה. מדובר בתחום מרתק ודינאמי שכובש את העולם ומצוי בכל מקום, בכל פינה ובכל עת. פאריס, ניו יורק ומילאנו נחשבות לערים מובילות ופורצות דרך בתחום זה של עיצוב אופנה, ובהן מתקיימות תצוגות האופנה הגדולות והנחשבות ביותר בעולם. בתצוגות האופנה יכולים מעצבי העל להציג את עיצוביהם, כאשר אלה נחשבות לאירועים גדולים, נחשקים ורווי יחסי ציבור, ומעצבי האופנה עצמם נחשבים לדמויות ידועות, גדולות ומוערכות ביותר. כיום אין זה פלא שרבים מוצאים עצמם עוסקים בתחום של עיצוב אופנה, מממשים את כישרונם ואת נטיית לבם, ומתפרנסים מעסקים ומיצירה ומכירה של עיצובים אישיים.

עיצוב אופנה הוא תחום שהחל במאה התשע עשרה עם הדבקת תווית ראשונה על מוצר טקסטיל מעוצב. עיצוב אופנה מחלק אופנה לסוגים שונים: עיצוב אופנה עילית, עיצוב לבוש ועזרי לבוש לצריכה כללית, עיצוב אופנה של בגדים מן הקולב, וסוג נוסף - עיצוב אופנה לייצור המוני. העוסקים בתחום של עיצוב אופנה יכולים להיות מעצבים לחנויות בגדים ומעצבים עצמאיים שעובדים באופן פרטי ומוכרים את עיצוביהם, בצירוף התווית שלהם, לבתי אופנה. מעצבים אחרים מוצאים עצמם שכירים בחברה שבה עיצוביהם הופכים להיות רכוש החברה, ואין ביכולתם למכור את עיצוביהם באופן עצמאי. מעצבים אחרים מקימים חברה משלהם, שבה נמכרות יצירות האופנה שלהם, הנושאות את תווית שמם.

עיצוב אופנה וקריירה

עיצוב אופנה כעיסוק נע בין מקצועות של ציור ואיור אופנה, תדמיתנות (סטיילינג), תפירה וביצוע, עיצוב קולקציות אישיות, עיצוב בגדים מורכבים כבגדי ערב, שמלות כלה ומערכות לבוש מתקדמות, עיצוב פריטים ואביזרים כגון כובעים, נעליים, חגורות ותיקים, ולבסוף - עיסוק בתחום באופן עקיף, למשל בהפקת תערוכות ותצוגות אופנה, ייעוץ לבתי אופנה וכיוצא באלה. מאחר שתחום זה כה רחב, העוסקים בו יכולים למצוא עצמם במגוון של פוזיציות. עיצוב אופנה כעיסוק אמנם דורש למידה ורכישת ידע ומיומנויות, אך מי שליבו נוטה לעסוק בתחום זה ימצא עצמו רק נהנה מתהליך של לימודים, ארוך ככל שיהיה, ומביצוע עבודות הכרוכות בלימודי התחום.

לימודי עיצוב אופנה - מקצוע עם סגנון

בין בתי הספר לעיצוב אופנה בישראל המציעים תכניות הכשרה אקדמית ישנם שנקר - בית ספר הגבוה להנדסה ולעיצוב, והאקדמיה לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה. שם אפשר ללמוד עיצוב אופנה לא רק כתואר אקדמי, אלא גם בצורה של קורסים מקצועיים ומדורגים ברמתם, שההתאמה אליהם מתבצעת באופן אישי - ההולם את רמתו הבסיסית של הסטודנט, את הניסיון המעשי שלו, ואת אופן ההתקדמות שלו בתהליך הלימוד. כמובן, בחו"ל ישנם בתי ספר מקצועיים רבים עם תכניות להכשרת מעצבי אופנה, כדוגמת ביה"ס "מרגוני" במילאנו, בפריז ובלונגון, שבין בוגריו הידועים נמנים דולצ'ה וגבאנה.


לפרטים נוספים: קווים המכון לעיצוב ואדריכלות
www.cavim.co.il


לימודי עיצוב אופנה במכון קווים - לימודי עיצוב: לימודי עיצוב פנים, לימודי אדריכלות, עיצוב אופנה ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב