דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגבלות הכוח 

מאת    [ 30/06/2006 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 4095 פעמים ]

צה"ל הוא אחד הצבאות המתקדמים והחזקים בעולם. אין ספק שבמלחמה כנגד צבאות אויב יש לצה"ל עדיפות גדולה באיכות הלוחמים, כלי הנשק וחילות האוויר הים והיבשה. לצה"ל יכולות אדירות וזרוע ארוכה היכולה לפעול בכל מקום במזרח התיכון ואף מעבר לכך.

צינור פח, מעט חומר נפץ לא תיקני ו"מותג ששמו קאסם" מנצח את צה"ל ושם ללעג ולקלס את עוצמתו. ידוע לכל שצה"ל יכול למחוק את כל רצועת עזה תוך מספר שעות אבל.... כמובן מגבלות הכוח.

כל עוד מאחורי (או לפני) צה"ל עומדות ממשלות חלשות אשר מאפשרות לכמה עשרות מחבלים לפגוע בריבונות מדינת ישראל וכל האיומים - כי ביום ההינתקות צה"ל יפגע קשה בכל היורה לשטח מדינת ישראל ובכל הפוגע בריבונותה - אינם מתקיימים וצה"ל מורשה לירות ארטילריה לשטחים פתוחים ובצורה מדודה, כל עוד מהלך העניינים ימשך כך, ימשיכו ארגוני החבלה להפציץ את שדרות וישובי הסביבה וירי למרכז אשקלון הוא עניין של זמן קצר.

מה הרווחנו מההינתקות? מאומה פרט למתן פרס לטרור וקיצור טווחים לעבר שדרות אשקלון וישובי הנגב המערבי, חזרנו לגבולות 67 ועדיין אנו מותקפים ולא מנצלים את זכותנו להגנה על תושבי המדינה. תושבי שדרות והסביבה הפכו לבשר תותחים (קסאמים) ואין מושיע.

והיה וטיל קאסם נפל על ביתו של מר פרץ ופגע חלילה במי מבני ביתו או חלילה בכבוד שר הביטחון, יש למישהו ספק מה תהיה אז תגובת צה"ל? אז כמובן שיש תו מחיר אחד לשר ותו שונה לתושבי שדרות וכמובן תו מחיר אחר לתושבי אשקלון, ואם חלילה תהיה הינתקות בשומרון וקאסמים יפלו בכפר סבא הרצליה ורמת השרון אין ספק שתגובת צה"ל תהיה שונה התכלית.

גם בלבנון אנו מפגינים בסה"כ חולשה ומאפשרים לחיזבאללה להיות היוזם בתקיפות צה"ל וישובי הצפון. החיזבאללה פותח באש ובדר"כ פוגע בכל עיתוי הנראה לו ומיד לאחר מכן "מקרר" את הגזרה עד הפעם הבאה, גם בדרום פועלים המחבלים באותה מתכונת, אך שם הירי מבוצע בקביעות לשטחים אזרחיים.

תושבי שדרות חייבים להפוך עולמות ולא לאפשר את המשך החיים בעיר עד אשר יבינו מקבלי ההחלטות שהגיעו מים עד נפש. יש לפגוע קשות בכל איזור שממנו משוגרים הקאסמים וכמובן ירי לתשתיות החשמל והמים של רצועת עזה.

אף מדינה מאותן מדינות שתוקפות אותנו על הפגיעה במשפחה בחוף עזה לא היתה מאפשרת להפציץ דרך קבע ישובים אזרחיים ללא תגובה או בתגובות מינוריות כפי שדורשים מאיתנו. אנו מדינה ריבונית החייבת להגן על אזרחיה בכל מחיר ואל לנו לאפשר למדינה כלשהי, ויהיו האינטרסים אשר יהיו, להכתיב לנו את דרך הפעולה.

במלחמה כמו במלחמה!!!

בקרו באתר האישי של אביב ירון
http://www.2all.co.il/web/Sites/aviv_ron/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב