דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חדרי ילדים - משימה מורכבת 

מאת    [ 26/05/2009 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2181 פעמים ]

עיצובם של חדרי ילדים זו משימה לא פשוטה כלל ועיקר משום שהיא מורכבת ממספר רב של אלמנטים הדורשים התייחסות. ראשית ישנם שיקולי מקום ונוחות והמטרה שלנו היא לאפשר לילד מקסימום מרחב בתוך החלל העומד לרשותנו. בנוסף עלינו לזכור כי החדר הוא מבצרו של הילד בו הוא מארח חברים, משחק במחשב או עושה שיעורים ועלינו לצייד את החדר בכל הרהיטים שיתנו מענה פונקציונאלי לצרכים הללו.
עוד אלמנט שיש לקחת בחשבון הוא האלמנט הפסיכולוגי שיש לעיצוב החדר, אלמנט שהמודעות אליו עלתה מאוד בשנים האחרונות. היום כבר ברור כי לאווירה שהחדר משדר השפעה מכרעת על התנהגותו של הילד והתפתחותו.
אלמנט נוסף ולא פחות חשוב שיש לתת עליו את הדעת הוא רצונו וצרכיו של הילד עצמו. לדעה של הילד צריכה להיות חשיבות גדולה בהחלטות העיצוביות שניקח בנוגע לחדרו, אחרת נחטא למטרה.
בקיצור, עיצוב חדרי ילדים זו מטלה לא פשוטה אך בהחלט אפשרית אם עושים את כל הדברים נכון.

חדרי ילדים - ניצול המרחב

הדבר החשוב ביותר בעיצוב חדרי ילדים הוא ניצול מקסימאלי של המרחב כך שמצד אחד יותיר לילד מספיק מקום לכל הפעילויות שלו אך מצד שני ימלא את החדר ברהיטים הנחוצים לפעילויות היום-יומיות כמו מיטה, ספרייה, ארון בגדים, שולחן כתיבה, שולחן מחשב ועוד. בבתים בהם ישנה אפשרות כזאת נוטים לבצע הפרדה בין חדר הילדים לבין חדר המשחקים והצעצועים. בבתים בהם אינה קיימת אפשרות כזו ניתן ליצור ארגון שיספק סדר תפקודי וויזואלי על ידי מחיצות נעות. כך תוכלו ליצור חלל המיועד ללימודים, חלל למשחקים וחלל לשינה.
על מנת לחסוך במקום כדאי להצטייד ברהיטים מודולאריים שיכולים למשמש גם לאחסון חפצים כמו מיטה בעלת תא אחסון. חשוב להקפיד על כך משום שבתוך חדרי ילדים מצטבר ציוד רב לאורך השנים הדורש פתרונות אחסון שלא יפגעו במרקם החדר.

חדרי ילדים - גוונים

מבחינה עיצובית אחד האלמנטים החשובים ביותר בעיצוב חדרי ילדים הם הגוונים. מחקרים רבים מראים כי לגוונים השפעה פסיכולוגית רבה על הילד ולכן מומלץ להשקיע בבחירתם מחשבה עמוקה ולא להשתולל איתם כפי שרבים מתפתים לעשות כשמדובר בחדר הילדים.
על הגוונים בחדר לגרום לילד להרגיש שלווה ורוגע ולכן מומלץ לבחור בצבעים בהירים יותר המשדרים רוגע. חשוב במיוחד לשמור על האיזון בגוונים שבין הרהיטים לקירות ולא ליצור ניגודים עזים מדיי שעלולים לייצר אווירה תזזיתית ולא נינוחה.
ברמה הפרקטית, קירות של חדרי ילדים הם דבר המועד לפורענות ולכן מומלץ לבחור בצבעים העמידים בפני שריטות.

המיטה בחדרי ילדים

הרהיט החשוב והשימושי ביותר בתוך חדרי ילדים הוא המיטה. שוק המיטות לילדים הוא רחב ומגוון ומציע אפשרויות רבות. בבואנו לבחור מיטה עבור הילד כדאי לחשוב לטווח הארוך. ילדים גדלים ומתפתחים ומיטה שטובה עבורם היום לא תתאים בעוד שנה.
בנוסף כדאי לזכור כי המיטה אינה משמשת את הילד לשינה בלבד אלא גם לאירוח חברים, צפייה בטלוויזיה וקריאה וזה שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון.
לעיצוב המיטה חשיבות מכרעת במראה הכללי של החדר, שכן היא הרהיט המרכזי בו ולכן חשוב לבצע את הבחירה בשיתוף הילד. עליו להרגיש נוח עם הבחירה כי היא המפתח להרגשה שלו לגבי החדר כולו.
ובכלל, כשמעצבים חדרי ילדים כדאי לשאול לדעתם של הילדים ולעשות זאת בשיתוף איתם, בסופו של דבר הם אלו שהולכים לבלות בו את מרבית זמנם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב