דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצורך בהחדרת מוטיבציה 

מאת    [ 26/05/2009 ]

מילים במאמר: 990   [ נצפה 4259 פעמים ]

כדי להעפיל מעלה ולהגיע לפסגת ההר יש צורך בגיבוש חבריך לעבודה כדי שיחד, כולכם, תכבשו את היעד במלוא העוצמה החיובית והאפקטיבית. השיתופיות היא אחת ממילות המפתח בהצלחה, ככל ששותפיך לעמל, יהיו חדורים ברצון עז לנצח, להצליח ולהגיע לפסגה הקרובה בדרך הטובה ביותר עליך כמנהיג לדרבן אותם, לעודדם ולנסות למצות את מירב היכולת הטמונה בהם, להוציא מן הכוח אל הפועל המצוי והחבוי בתוכו של כל אדם ולראות תוצאות מעשיות עם היעד החשוב ביותר של מנהיג. החדרת מוטיבציה באנשים ייתן לך את התפוקה הטובה ביותר בעבודה כך תקבל יותר תמורה על השקעתך בעסקים ובחינוך. פיתוח הרצון לפעול תחושת המחויבות להשגת המטרות -תוגבר יותר ככל שקיימת בעובדים מוטיבציה מנהיג טוב ואמיתי חש האם קיימת אנרגיה חיובית בעובדיו. קיימים סימנים מובהקים לחוסר שביעות רצון לעשייה ולהתקדמות:
אין שיתוף פעולה מצד עובדים כאשר יש צורך במאמץ מיוחד.
קיימת התנגדות, הסתייגות מהנכונות לבצע מטלות נוספות ורבות.
זלזול-בהגעה בזמן לעבודה ולישיבות ויציאה טרם הסיום.
הפסקות ארוכות ובזבוז זמן.
אי עמידה בסטנדרטים חשובים, כולל אי מילוי הוראות ובקשות.
הטלת האשמה בעובדים במצב של אי הצלחה.
חוסר הקפדה במילוי הוראות וחשיבה שיתופית.
התנהגותם של האנשים מעידה אם הם חדורי מוטיבציה או בעלי אי שביעות רצון חוסר מוטיבציה יכול להדביק אנשים אחרים -שרצונם להצליח גבוה.
מה עושים כאשר התפוקה נמוכה ?, האם תוצרים לא יעילים הם תוצאה של מוטיבציה נמוכה, או שייתכן שישנם סיבות נוספות אחרות לאי הצלחה.
כמו: הכשרה בלתי מספיקה מידת ההשתלמויות נמוכה קטנה ובעלת רמה נמוכה. ככל שהעובד כמו איש החינוך יהיה בעל הכשרה , השכלה , תלמיד חכם וקורא כל הזמן הרי הבסיס להצלחה קיים .
שמא קיימת חוסר התאמה בין העובד לתפקיד, תנו למורה ללמד מתמטיקה מדעים או מוסיקה כאשר היא אינה מתאימה להוראת המקצועות האלו - הכישלון ברור וידוע.
כאשר המשמעת לקויה -של העובדים , המורים אינם מבצעים משימות הנדרשות למשל בהכנה קפדנית של השיעור, במערך - תהליך חכם ויעיל של השיעורים - ללא גיוון וללא חדוות לימוד, ללא הערכה מתאימה ובעיקר לאי לקיחת אחריות להצלחה.
אם העובד - קובע סטנדרטים נמוכים לעמלו- ברור שהתוצר יהא לקוי .
עובדים ללא יחס כבוד והערכה, לא יגלו התלהבות בעמלם והתוצאות תהיינה נמוכות
2
ככל שהמנהיג יחדיר בעובדיו היכולת להגיע להישגים ולראות התוצאות ויפאר המצליחים כאשר היעד הסופי יהא ברור ובהיר אך יינתן חופש פעולה לביצוע באופן עצמאי ובעיקר אם תוחדר באנשים האחריות, שכל הצלחה תלויה באחריות הנישאת על גבם, כן יזכו לראות פרי בעמלם.
בכל הדוגמאות ניתן לראות תוצרים חיוביים אם נשכיל למצוא את הכלים המתאימים להחדיר מוטיבציה בעובדים.
תגמול כספי ואישי, הקניית בטחון בעבודה, שיפור הדימוי העצמי, החדרת אהבה בין אדם לחברו ובין עובד למקום עבודתו.
הם חלק מהאלמנטים המחדירים מוטיבציה.
השלב הראשון בהחדרת מוטיבציה - ובהצלחה, הוא זיהוי סיבת חוסר המוטיבציה כמו כל רופא - המאבחן קודם כל את גורם המחלה . או אז יבין ויוכל להתגבר על כל גורם - מחלה . מציאת פתרונות ניתן לבצע אחרי ברור הסיבות לכישלון.
ככל שהמנהיג יכיר את עובדיו, ככל שישכיל לזהות סיבות חוסר מוטיבציה, מהם הגורמים לכך, כן יוכל הוא לתקוף הבעיה ולגרום למוטיבציה לכל אחד מעובדיו.
מה מניע אנשים להצליח?
היש תחומי חים בסיסיים שמהווים תנאי ליצירת מוטיבציה?
ישנם 3 כוחות מניעים:
דרישות בסיסיות כמו מים , מזון,מקוטם ומשכורת.
מעמד חברתי אנשים זקוקים לתחושת שייכות ומעמד בחברה. תמריץ על הישגים ועל מאמץ.
שאפתנות אישית, אדם מעוניין לפתח כישוריו ולהשתפר כל הזמן.
פיתוח נקודות החוזק של כל אדם מהווה קוד חשוב במוטיבציה.
השאפתנות האישית מהווה תהליך מתמשך שאינו פוסק לעולם הנושא מתחלף כל פעם התכונה קיימת לעד. שלושת הדרכים חיוניות כאשר השאפתנות לא תצליח אם אין קיימת הדרישות הבסיסיות אם נכיר בזאת אם נשכיל לאתר כל בעיה, נטפל בה הרי יצירת המוטיבציה תרקיע שחקים.
אנשים יהיו מוכנים להתאמץ ולהפיק מלוא יכולתם ומרצם אם תהא להם תחושת סיפוק בעבודתם. שיחושו שהם עושים משהו בעל ערך, שהם שותפים ויודעים על כל העשייה, שהם חוליה חשובה בשרשרת ההצלחה ולא חוליה בודדת שאינה מכירה בשרשרת. עובדים ובתוכם מורים שבעי רצון ומאושרים בעמלם, אם הם מיומנים במשימותיהם, יודעים היטב החומר אותו עליהם ללמד, מבינים לעומק הסטנדרטים הגבוהים ומגלים עידוד, פרגון וחיזוקים חיוביים על מאמציהם. חשוב להקנות תכונת האחריות לכל עובד, לכל מורה, שיבינו כי איכות עבודתם תלויה במאמץ שלהם ולא בגורמים חיצוניים. למורים כאלה תהא גאווה שבתחושת שליחות בעמלם החינוכי, יהא להם אינטרס רב להצליח כאמור- חיזוקים כל הדרך מהווים מתכון מדהים להגברת המוטיבציה.
חשוב מידי פעם לשנות, לקדם, לחדש, העבודה חייבת להיות מגוונת כך מגדילים יכולת המיומנויות, התהליכים צריכים להשתנות כל הזמן, הסיפוק רב יותר וכך ההרגשה. חשוב להדגיש מבחינה פסיכולוגית "אני עשיתי את זה..." "זו העבודה שלי.." "ניסיתי פעלתי והצלחתי.." חשוב
3
שכל תחום מועיל שבו עסקו אנשים בעלי מוטיבציה תפורסם ותעבור תהליך של שיווק פנימי וחיצוני, כך מגבירים מאוד מוטיבציה. ראוי להקשיב לכל עובד, לשמוע כל רעיון של כל מורה, כך נמריץ אותו יותר לחשוב, לקחת אחריות, כאשר הגאווה האישית גבוהה המוטיבציה מרקיעה שחקים אדם מעורב במכלול העשייה יגביר המוטיבציה להתגבר על כל בעיה ולהצליח. האצלת סמכויות לעובד מגבירות האחריות וכמובן מוטיבציה, המשוב, הפידבק על כל שלב מעודד שיפור בעבודה דברי שבח ביקורת בונה הקשבה לרעיונות חדשניים מוסיפים נדבך חשוב להפעלת המוח היצירתי.
מנהל שהוא מנהיג אמיתי, מספק תנאי עבודה מתאימים ליצירת שביעות רצון בעבודה, רוגע, אווירה שקטה, נעימות, ושיפור הערך העצמי.
כל אלה מוסיפים השראה להשגת תוצאות טובות יותר - כך העובד יהא יותר יצירתי- האווירה יוצרת יצירתיות מגבירה הביטחון העצמי ומשפרת את הדימוי העצמי.אווירה - המשולבת בהשתלמויות המקנה לעובד תחושה של חכמה מגבירה מאוד המוטיבציה.
מתן תמריצים ,מחמאה, מכתבי תודה, משוב חיובי, נתינת גמול, מילה טובה מעודדים חשיבה מעמיקה. מנהיג חכם - שומר על המומנטום אצל חדורי המוטיבציה , המורל, החיוך, האכפתיות, ההומור, עדכון, ההתייעצות, תשומת לב, שיחה אישית סביבה אנושית ופיזית חיובית, סדר, ארגון, ניקיון, קפה, תה עם לימון, משקאות קלים, מטבחון קטן וחכם.
הסביבה של העבודה חייבת להיות מעניינת מאתגרת ומספקת, כך יהיו הם מוכנים לתרום יותר מיכולתם, ההתלהבות העידוד ועשייה בחברותות ההקשבה האמיתית, תחושת אמינות, אמונה בכל אחד, עמל מתוך ערכים, מנהיג מקנה דוגמא אישית של נחישות, העזה, חכמה, אנושיות, אמפתיה, סובלנות, גישה חיובית וריאלית, יעילות, עבודה מתוך שמחה, למידה מעמיתים, עקביות, אהבת הרע, רגוע, נגיש בכל עת, איפוק, שלווה. המוטיבציה והגברתה כל הזמן מהווים הגורם הדומיננטי ביותר להתחדשות ולהשגת כל יעד.
המוטיבציה מגבירה את השימוש בשכל בשילוב הרגש, ובעיקר דוחפת מעלה מעלה את היצירתיות שהיא מקור ההצלחה בעולמנו המתקדם.

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב