דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשבון משכנתא וממלץ 

מאת    [ 26/05/2009 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 5612 פעמים ]

מחשבון משכנתא מומלץ

מחשבון משכנתא הוא כלי נהדר ויעיל שיכול לסייע לכם כאשר אתם עומדים בפניי רכישת דירה ומצבכם הכלכלי מחייב אתכם ליטול הלוואת משכנתא, לכיסוי ההוצאות. מאחר ומדובר בעסקה כל כך גדולה חשוב ורצוי שתדעו לאן פניכם מועדות. משכנתא זהו אותו מונח המתאר את שיעבודו נכס כערובה להחזר הלוואה. ההלוואה עבורה ניתנת המשכנתא היא לרוב הלוואה של סכום כספי גבוה הניתן להחזירו בטווח זמן ארוך. ברוב המקרים גובה ההחזר החודשי עבור ההלוואה הוא כאלפי שקלים. לאור העובדה שההחזר הכספי בגין המשכנתא הוא חלק נכבד מההוצאות החודשיות של כל אדם ממוצע רצוי לבצע בדיקה מקיפה ולהבין מושגים בסיסים. תכנון נכון של החזרים חודשיים יכול להבטיח לכם ביטחון כי הנכס שאתם עומדים לרכוש  יהיה כולו שלכם - בעתיד. באמצעות מחשבון משכנתא תוכלו לחשב את גובה ההלוואה אליה אתם מסוגלים להתחייב. מחשבון משכנתא הינו כלי חיוני, שיסייע בידכם להימנע מלקיחת הלוואה בסכומים שתתקשו להחזיר.

מושגים בסיסים- ריבית משכנתא

לפני שפונים ועורכים חישוב באמצעות מחשבון משכנתא חשוב להבין כמה מושגים בסיסיים. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מסלולי משכנתאות וכדאי לפנות אל מחשב משכנתא לאחר שמבינים מה משמעותם של מונחים בסיסיים אלו.

מסלולי משכנתא מתחלקים לשני סוגים עיקריים: משכנתאות צמודות למדד ומשכנתאות שאינן צמודות מדד. בנוסף ניתן לבחור משכנתא בריבית קבועה ומשכנתא בריבית משתנה. הסוג הראשון - משכנתא צמודה למדד, כלומר צמודה למדד הצרכן הנקבע לפי רמת המחירים במשק כגון חשמל, מים, אוכל וכדומה. כאשר המחירים עולים כלומר, כאשר  יש אינפלציה, המדד עולה. חשוב להבין כי המדד נקבע על ידי בנק ישראל מדי חודש. יתרון בסוג זה הוא שהחזר המשכנתא תמיד יהיה יחסי לשאר ההוצאות. החיסרון הוא שאם בזמן אינפלציה לא יועלה השכר החודשי לא יהיה איזון מול התשלומים החודשיים. משכנתא שאינה צמודה למדד מבוססת על ריבית פריים, זו ריבית הנקבעת על ידי בנק ישראל ומהווה ריבית ייחוס על פיה קובעים שאר הבנקים את הריבית עבור המשכנתא. ריבית זו אינה מושפעת מהמדד. בנוסף לסוג המשכנתא יש להתחשב בריבית המשכנתא, משתנה או קבועה. בריבית משתנה, המצב תלוי במשק, בריבית קבועה אין הפתעות, הריבית היא לפי מה שנקבע מראש מול הבנק.

מה זה מחשבון משכנתא? ואיזה מחשבון משכנתא מומלץ?

מחשבון משכנתא, כלי לחישוב הלוואה המתאימה לכיס שלך. לפני הכול חשוב להבין את הפרמטרים הנלקחים בזמן החישוב. ראשית מתחילים עם סכום המשכנתא, ככל שהסכום נמוך כך ההחזר יהיה נמוך וכמו כן גם הריבית. חשוב לזכור שלא רק מחיר הנכס נלקח בחשבון יש עוד הוצאות נלוות כגון מיסים שונים, קניית רהיטים, שיפוצים וכדומה. לאחר מכן, מחושבים תקופת ההחזר וגובה ההחזר. ניתן לבחור משכנתא למגוון רחב של תקופות. היבט נוסף הוא נקודות הזכאות, מחשבון משכנתא מהווה גם כלי מחשבון זכאות משכנתא . מאחר והמדינה מאפשרת מערכת הקלות בתנאי משכנתא על פי קריטריונים שונים כגון מספר שנות נישואים, מספר נפשות במשפחה, שרות צבאי ועוד. בעזרת מחשב משכנתא תוכלו להבין איך נקודות הזכות שלכם במדינה מתורגמות להנחות משמעותיות במשכנתא.

איפה מוצאים מחשבון משכנתא ?

מחשבון משכנתא מוצע לציבור הרב על ידי גופים פיננסים שונים. ניתן למצוא מחשבונים באתרים שונים כגון אתר משרד השיכון בו תוכלו לקבל מידע מהימן באשר ליכולת שלכם לעמוד בפריסת המשכנתא.

לסיכום, כמו בכל תחום, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בהלוואה גדולה כגון משכנתא, יש לבצע סקר שוק לגבי מסלולי המשכנתא והריביות, מידע זה תוכלו  לקבל באמצעות מחשבון משכנתא.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב