דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


N.L.P לכל גיל! האומנם? 

מאת    [ 26/05/2009 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 3211 פעמים ]

רבות דובר אודות שיטת ה-N.L.P Neuro Linguistic Programming -
ניתוב לשוני פיזיולוגי // לימוד הדפוסים השכליים באדם

שיטה שהיא פסיכולוגיה אלטרנטיבית, קצרת מועד שנבנתה מתצפיות ואסוף תהליכי טיפול מתוך חיי השטח . תצפית מדוקדקת של דר' ריצ'רד בנדלר וג'ון גרינדר על דר' אריקסון (פסיכיאטר) ופועלו נאספו ונבנו לשיטה להשגת שינוי בדפוסי חיינו המכשילים אותנו. שיטה חווייתית העושה שימוש נרחב בעולם הדמיון ומיושמת בהצלחה ע"י החלפת דפוס ישן ומכשיל בדפוס חדש ורצוי.

בבואנו לבדוק את מגוון המטופלים הפונים, עומדת לפנינו קשת מגוונת של אנשים מכל טווח הגילאים. הצעירים בעשור השלישי והרביעי הם הצרכנים הבולטים, שכבר גדלו לתוך חברה המקדישה תשומת לב רבה להתפתחות אישית, למודעות עצמית ולחיפוש אחר חיים טובים יותר משוחררים ממגבלות ואמונות שמפריעות להם בהשגת הצלחה בקריירה, זוגיות, אושר פנימי, התמודדות עם חרדות, דיכאון, השגת הריון ולידה, קושי בריאותי, בטחון עצמי, הגשמה עצמית ואחרים.

בני הארבעים חמישים שצברו כבר ניסיון חיים לרבות קשיים, שכבר התמודדו אתם בעבר, מגיעים לטיפול, עם נכונות ונחישות להשיג את מטרתם. ניסיון חייהם המצטבר עומד לרשותם בהתנסות במטרות ביניים המתפתחות ונבנות בדרך אל במטרה. אנשים אלו מגיעים להצלחה תוך מספר פגישות מצומצם יחסית (8-9) וחוזרים למעגלי חייהם כאשר הכלים הנדרשים להם כבר בידם. רובם מצליחים להמשיך לעשות שימוש יעיל בכלי ה-N.L.P שנרכשו במהלך הפגישות, לממש ולשכלל את מטרותיהם בכוחות עצמם. נושא הזוגיות מהווה דוגמא בולטת בין אם מכשילה או שאינה מושגת אין זה מוגזם לומר, שלעיתים במהלך הפגישות המטרה מושגת רק באמצעות הדמיון והתהליכים היישומיים של השינוי נעשים רק אחרי זמן מה, כחודש חודשיים ואפילו עד שנה מתום סדרת הפגישות. מה שאומר, שתהליך השינוי דורש הטמעה וזמן כדי לאפשר לדפוס החדש לערוך את האינטגרציה הנדרשת, להתעצם כדי לפעול להשגת המטרה.

קבוצה נוספת הינה בני נוער וצעירים בגיל צבא. המאפיין הבולט זו סקרנות רבה ורצון ללמידה והתנסות בחידושים. מחד מתלהבים הם ומאידך מהססים להסתכן ולקחת אחריות על ההשלכות כתוצאה מהחלטה, יתכן ואין להם עוד את המוכנות והיכולת לעמוד בה. כמו התלבטות בתוך המערכת הצבאית לגבי קורס זה אחר או תוך כדי ההכשרות (קרבי או אחר) השונות במסגרת הצבאית. במילים אחרות קשה להם להחליט ולנקוט עמדה לעיתים בשל הקושי לשאת בתוצאות. גם להם דרוש זמן והתנסות ולמידה של עצמם בתוך מסגרת שהיא בעצם ראשונית מחוץ לכותלי ה"חממה" הביתית המוכרת.

פינה חמה ושמורה אקדיש לקהל גיל הזהב. הם פשוט מדהימים אותי בכל פעם מחדש. איזה חן וחכמה שמורים אצל אדם מבוגר שמתעורר לטפל בעצמו ומקדיש תשומת לב לחלק שמכשיל אותו. אין זה משנה מה הגיל הכרונולוגי, כשאדם מפנים משהו חשוב לעצמו כל המימיקה של פניו משתנה פניו נאורים ופרץ של אנרגיה חיובית מתפשט מתוכו. הפנמה כזאת הופכת לנגד עיני ממצב של לחץ למצב של שמחה רגיעה ויישום התהליך.

התוצאה המושגת הינה בדר"כ תיקון בתוך מערכת יחסים בין דורית או במשפחה המורחבת. דפוס "ישן נושן" המקבל מענה ריפוי ואלטרנטיבה אט אט יהפוך למיותר והדפוס החדש והרצוי יהפוך למוביל באסטרטגיה המשפחתית. שינוי בתוך המעגל המשפחתי יביא עם הזמן לשינוי בגישה גם במעגלי חיים נוספים כמו הצטרפות של האדם המבוגר לחוג פעילות גופנית, טיולים, מפגש עם חברים וכדומה. כך שאין זה משנה באיזה גיל אתם? החשוב הוא, שתדעו שיש דרך מתאימה לכל אחד ואחת מכם להשיג את מבוקשו ולשחרר את עצמו מכל מה שחוסם או מפריע. איש איש על פי דרכו על פי מבוקשו בקצב שלו ויכולתו.

הכותבת: מנחה ומטפלת במצבי גוף-נפש
בשיטת דימיון מודרך ו-N.L.P








איריס טנא,
מנחה, מטפלת ומרצה ב-N.L.P ודמיון מודרך.

מתמחה בהנחיה וטיפול פרטני בדמיון מודרך N.L.P ושיטות של פסיכותרפיה גופנית. N.L.P Master Practitioner בוגרת מרכז "רטר" ומרכז רב תחומי - N.L.P PLUS
משלבת טיפול גופנפש - אינטגרטיבי. תלמידתו של אסף רולף בן שחר מאנגליה (Integrative Mindbody Therapy (IMT) כמו כן, כותבת ומנחה סדנאות ברחבי הארץ ומפרסמת בקביעות באתר "מאמרים" ובעתונים אחרים.

נייד: 0504986580
iristene@gmail.com
מושב בית חנן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב