דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתה יזם בנשמה, והאם זה מספיק ? 

מאת    [ 25/05/2009 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2076 פעמים ]

האם אתה "יזם בנשמה", והאם זה מספיק - אם תמיד היית "ראש גדול", אנשיםקולגות פונים דווקא אליך לבקשת עצהעזרה, אתה מנהיג בולט או "מתחת לפני השטח" בסביבה שלך אז כנראה שאתה מתאים להיות בעל עסק (ואם אתה שכיר אז בעל העסק עשה עסקה ממש טובה כששכר אותך...) אם אתה יזם, והחלטת לרתום את הכישורים שלך..... עבורך, שווק לא קונבנציונלי(כגון מכירה ישירה) יכול להיות דרך טובה עבורך לפתוח עסק, מאחר ואינך נדרש לסכן הון ואתה פטור מהסיבוכיות הקשורה בעסק קונבנציונלי(שכירות מקום פיזי, עובדים, משכורות, מלאי, מחסן, הנה"ח...) תכונות שתידרש להן ע"מ להצליח בשווק:


 - מוטיבצייה עצמית - נכונות ללמוד עסק חדש - נכונות לפעול בתחום החדש - הצבת יעדים ועמידה בהם מוטיבצייה עצמית: כאן עשויים לחלוף מספר חודשים לפני שהעסק שלך יתחיל להניב(לעתים הרבה פחות ולעיתים יותר!). עד הזמן הזה, יהיו לך הוצאות כגון: הוצאות רכב, טלפונים ופרסום. עליך להיות נחוש מספיק, ומוכן מספיק ע"מ לצלוח את החודשים הראשונים, וכאן תידרש למוטיבצייה חזקה ממקור פנימי(או שיש או שאין) שתשאיר אותך בעסק!


המוטיבצייה הזו היא השאיפות העזות ביותר שלך מבחינה חומרית - אם אין לך כאלה ייקשה עליך לשרוד בעסק(למה אתה צריך את זה...?) נכונות ללמוד עסק חדש: אין לי ספק שאתה בעל ממחיות כלשהיא בעיסוקך הקודםעיקרי וכו. אם אתה נכנס כיזם לעסק חדש עליך לשים בצד את "הידע" שאתה מניח שיש לך בתחום זהז ולהיות "כדף חלק" וללמוד את אשר יש לחונך שלך ללמד אותך.


זכור: לחונך שלך אינטרס כלכלי חזק שתצליח! אם החונך שלך אינו חזק דיו כדי לחנוך אותך מבחינה מקצועית תוכל למצוא מעליו חונך כזה. נכונות לפעול בתחום החדש: לאחר שלמדת מנסיונם של אלו שהצליחו בפועל בעסק, עליך ליישם את אשר למדת. זה אולי נשמע טריוויאלי, אך אולמות ההדרכה מלאים במפיצים "חרוצים" אשר רושמים כל מילה, ואינם עושים שום "עבודת שטח" ומילה ממה שהם רשמו.


הדבר אמור אגב לספרי ההדרכה. הצבת ייעדים בתחום החדש: נושא הצבת היעדין הינו פרטני, ורצוי לעשותו יחד עם החונך. הצבת הייעדים צריכה להיות מוגדרת מבחינה מספרית ומוגבלת בזמן. כמו כן היעדים ייתחלקו ל"שבועיים" "חודשיים" "ושנתיים".


מוכנית שכזו ניתן יהייה לגזור תוכנית עבודה שבועית, קבועה ומסודרת. אם אתה אכן "יזם בנשמה" תמצא ששוק לא קונבנציונלי היא אחת הדרכים הנוחות, המספקות, והזולות(המונחים של השקעה-תפוקה), ואף המהנות להביא את היכולת האישית שלך ליידי מימוש!


 אם ניסית בעבר תחומים חדשים,בתחום היזמות, הרי שכאן תהליך הלימוד יהייה קצר וזול בהרבה, והרווח - כמעט מיידי במונחים שאתה מכיר מתחום היזמות הקלסית(מאחר שיש לך ביד מוצר מוגמר ושיטה). בהצלחה !

מואיז אלוש
יזמות עסקית המעבר משכיר לעצמאי
new.omega3@gmail.com
0543170576



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב