אימון לפיצוח הקוד המגנטי הורים ילדים ונוער עוברים בשלום ובשיתוף פעולה את גיל ההתבגרות.
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אימון לפיצוח הקוד המגנטי הורים ילדים ונוער עוברים בשלום ובשיתוף פעולה את גיל ההתבגרות. 

מאת    [ 25/05/2009 ]
מילים במאמר: 919   [ נצפה 2211 פעמים ]

 
 

אימון לפיצוח הקוד המגנטי הורים ילדים ונוער
עוברים בשלום ובשיתוף פעולה את גיל ההתבגרות.


אני רוצה לספר לכם מה מביא אותי לאמן לחנוך ולהעצים את היחסים בין הורים ילדים ונוער.,
לחיזוק הקשרים בין הורים לילדים לחיזוק הקשר בין ילד לעצמו ולביטחון העצמי שלו.
אני תמיד אומרת שאני נולדתי עם מתנה עטופה בבוץ. אני נולדתי גם דיסלקטית וגם היפראקטיבית. בזמנו לא הובחנתי. ושתי המתנות האלה ביחד נראו לי כבוץ גדול מאוד.המציאות של חיי זה התבטא בכך שאני לא הבנתי מה הגננת רוצה, מה ההורים רוצים וגם לא מה הילדים רוצים.
והם מצידם לא הבינו מה אני רוצה. בגיל צעיר מאוד מצאתי פתרון אינטואיטיבי ומאוד יצירתי הלכתי לשחות. כבר בגיל 8.5 עסקתי בשחייה תחרותית , פעמיים עד 3 פעמים ביום, קילומטרים רבים של שחיה, תרמו לכך שאהיה מאוד עייפה ונתנו צידוק רציני לסביבה "לרדת ממני"-. הילדה עייפה.
עד גיל 14 שחיתי נמרצות, אליפויות אזוריות והארץ. בגיל 14 החלטתי "לפרוש בשיא" ואז פתאום נאלצתי להתמודד עם כל אותם דברים שברחתי מהם עד גיל זה... תקשורת ומכיוון שלא רכשתי מיומנויות וכלים מהתמודדות, כעת בגיל 14 זה היה חמור פי כמה וכמה:
הביטחון העצמי שלי בהקשר לתקשורת היה נמוך ומכאן צפו ועלו בעיות התקשורת ביני ובין הורי, ביני ובין המורים וכן גם ביני ובין ילדים אחרים. מבחינתי מגיל 14 ועד הצבא ואפילו אחרי, הקשיים היו
"קשים מנשוא". מהמקום הזה התחלתי לחפש פתרונות.
אני לא אלאה יותר מידי על הדרכים רק אומר שאותה חוויה של הצפת הקושי בגיל ההתבגרות הביא אותי להבנת חשיבות וההתמסרות שלי לילדים ונערים כדי שהם לא יחוו את שאני חוויתי.

כי אני יודעת - אפשר לעבור את גיל ההתבגרות בשלום.

אם עד גיל 14 לא פתרנו את קשיי התקשורת של הילד, הילד יחווה הצפה קשה מנשוא, בכל גיל ההתבגרות וגם אחריו.
בגישה הרוחנית שאיתה אני עובדת, כל אדם מגיע עם סוג של אופי סוג של התמודדות. להתמודדות הזאת אני אקרא קוד מגנטי ובמילים יותר רוחניות, שיעור שעמו הילד התמודד לאורך כל ימי חייו מילדות ועד בגרות.
פיתגורס ( אותו פיתגורס מהמשולשים) חידש שיטת חישוב לפיה ניתן לראות לפי תאריך הלידה ,
לחשב מה יהיו שלושת עד ארבעת שיעורי החיים עמם מתמודד האדם בחייו.

החשיבות הגדולה בחישובו של פיתגורס נמצאת במיקוד, בפשטות ובהבנת השיעור !!!
( ממש כמו במשפט פיתגורס,ההוא של בית הספר )

מרגע שאדם, ילד או נער, מכיר את השיעורים העיקריים עימם הוא מתמודד, מכיר את ביטויי החולשה ומכיר מה הם ביטויי העוצמה של אותו שיעור הרי שההפנמה של תהליך זה מאפשרת לילד או לנער להתחיל לשחק וליהנות עם ההתמודדויות של חייו ,

כלומר במקום לסבול מאותן התמודדויות שממילא כל אדם נדרש לקיים, פענוח השיעורים מאפשר לילדלנער להתחיל לפצח את הקוד המגנטי שלו וללמוד לשאוב אל מציאות חייו את ביטויי העצומה במקום את ביטויי החולשה.

נחזור אליי...מהיכן המוטיבציה הסבלנות ויכולות המיוחדות שלי לאמן, להשקיע ולהתמסר לילדים ונערים עם קשיים.

מכיוון היה לי קושי לבטא את עצמי להסביר מה אני רוצה או להבין מה אחרים רוצים, מה ששאבתי אל מציאות חיי הייתה סגירות, התבודדות, בדידות וניקור אלו דברים שהם ביטויי חולשה.
כיום כשאני שואבת אל מציאות חיי יותר ביטויי עוצמה אני יכולה לשאוב תקשורת שונה,
אני יכולה להבין באופן לא קונוונציונלי את הלך חשיבתו של ילד שנסגר בתוך הקושי שלו,
לזרום איתו בתוך עולמו לשוט איתו בתוך נפתולי נפשו וביחד למצוא את החוט או החבל שיאפשר לו לחזור ולתקשר בדרך עוצמתית, בדרך שמקדמת אותו.
התוצאה תהיה התקדמות בתקשורת בינו לבין סביבתו: הוריו, מוריו, סביו וחבריו.
אך התוצאה החשובה מכול תהיה התקשורת שלו עם עצמו, תקשורת שתהווה מפתח האמיתי לפיצוח הקוד המגנטי האישי שלו.
המפתח האמיתי שלו אל הגאונות האישית שלו.
זו שאינה תלויה במוסכמות ודעות קדומות, גאונות אמיתית המונחית מתוכו, גיאונות שתביא לו אושר רב, משמעות, ערכים וטעם חדש לחיי היומיום.

אני רוצה לתת דוגמא אמיתית כיצד העבודה דרך פיצוח הקוד המגנטי אפשרה לאם ובנה לשנות באופן משמעותי את המציאות:

אמא חד הורית וילד בין כ-12 הגיעו למשרדנו כשבעיית אלימות מרחפת בין שניהם צעקות כעסים ואפילו הרמת ידיים. כשראינו את הקוד המגנטי של האם ושל הילד מייד כל אחד מביניהם בנפרד יכול היה לראות את איזור ההתנגשות ביניהם. הילד שהקוד המגנטי שלו דיבר על ביטויי חולשה בתקשורת יכולת הביטוי היתה סגורה מכיוון שלא דיבר על מה שמרגיש, ביטא עצו באלימות, אולי החשוב יותר להבנה הייתה העובדה כי הוא חווה אלימות במילים שאנשים מדברים אליו.
כל שיחה שהיה בה צליל של ביקורת או של אי הסכמה, תורגמה מבחינתו כהאשמה פוגענית והחוויה שלו הייתה מאוד אלימה,
כאילו פגעו בו פיסית. אמו הייתה דברנית גדולה כך שמבחינתו , בעולם המושגים שלו, היא כל הזמן תקפה אותו.
ברור לכולנו שאין מדובר בעובדות מדויקות אלא בחוויות.
כשהנערהילד יכול היה לראות גם הוא דרך הקוד המגנטי שלו ושל אימו שאין מודבר בעובדות
אלא שזאת דרך הפענוח שלו את המציאות, החלו להגיע תמורות בהתמסרות שלו לתהליך והוא התחיל לשחק.
תהליך פיצוח הקוד המגנטי הוא כמו משחק עם פאזל, לשים חלק ועוד חלק.
הפיצוח הקוד המגנטי ביניהם התבטא בבניית שפה חדשה.
שהייתה כמו שפה של קודים קצרים המבטאים משפטים ארוכים המובנים לשניהם כך נוצר הגשר בתקשורת, האם חדלה מלדבר מילים רבות וכך הילד הבין בדיוק מה ביקשה ויכול היה לעמוד בציפיות. הילד שעד כה התקשה בלבטא את רצונותיו השתמש בקודים הקצרים והחל לבטא, בקצרה אך באפקטיביות את רצונותיו והפלא ופלא, ככל שהשתמשו בקודים קצרים יותר כך צמחה, גדלה והתפתחה עם הזמן תקשורת הרציפה יותר ביניהם.
הם החלו לשהות יותר שעות ביחד בהבנה. החלו לתכנן פעולות משותפות מיוזמתם והכיף הגדול ביותר שהיה זה שהילד רתם את אימו לפרויקט אשר שדרש ביניהם שיתוף פעולה ותקשורת וזה הצליח.
היום אנחנו כשנתיים אחרי תקופת אימונים זו והם עדיין מספרים כיצד הם ממשיכים ומשכללים את שפת הסימנים שבנו לעצמם

ואני מרגישה בהתפעמות כיצד חוסר ההבנה והתקשורת שאני חוויתי כילדהנערה ממונפת לעוצמה וחדוות יצירה עבור הורים ילדים.ונוער

כן, יש דרך לעבור בשלום ובשיתוף פעולה את גיל ההתבגרות.


אילת שלום
מאסטר לאימון התודעה
מנהלת הדרכה
התמחות באימון ילדים ונוער
sunvision-מאמנים לניווט התודעה.
טל' 03-5711882,054-7998799
http://www.sunvision-israel.com
shalomayelet@gmail.com
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב