דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת מטח שבועית מבית פורקס פרוז 

מאת    [ 25/05/2009 ]

מילים במאמר: 799   [ נצפה 2913 פעמים ]

דולר-שקל: מי שעקב אחר הסקירה הקודמת - הרוויח, שכן דובר על בלימה של גל העליות הקודם, כמו גם סימנים לירידות דווקא. גם לקראת שבוע המסחר הקרוב מרבית הסימנים מצביעים על המשך ירידות, אולם ניכר שגם ירידות אלו נבלמות לעת עתה, שכן יש לשים לב שהתיקון עדיין נמצא בגבולות התיקון הטכני ואף הגיע כמעט עד לשלב המלא, ויחד עם זאת ניכרת מידה של סטייה באינדיקאטורים. לכן -בשלב זה מומלץ לסוחרים לטווח ארוך לבחון כניסה לשורט רק בפריצה מטה של שער 3.7900. לעומת זאת לגבי אפשרות לעסקה שורית - ניראה שבשלב זה עדיין מוקדם לדבר עליה.

יורו-דולר: כפי שדווח בסקירה הקודמת שהיורו אמור להתאושש - כך אכן קרה בפועל. על הגרף נצפו עליות חדות יחסית, וככל הנראה הן גם עשויות להימשך עוד קצת, אולם ניכר שהעליות הגיעו בשלב זה "למנוחה" מסוימת, וזאת עד להמשכן הצפוי בעוד זמן. יש להביא בחשבון שבסה"כ המגמה הראשית נמצאת בעליה, וכמו-כן נפרצה תבנית המשולש בכיוון מעלה הטומנת מתח רווחים עשיר שעדיין לא נוצל, אולם יחד עם זאת הסימנים מצביעים על כך שאנו עומדים בפני מימושים שיאטו את קצב העליות ואולי אף יתאפיינו לזמן מה בירידות שיבואו לפני גל העליות הבא, שכן ניכר שהדרך למעלה עדיין זרועה בהרבה פיפסים רווחים בדרך.

סטרלינג-דולר: סוף כל סוף זכינו לראות תנועה עולה מעט יותר דינמית ומשמעותית של הפאונד מזו שצפינו בה לאורך לא מעט זמן. כפי שנאמר בסקירות הקודמות - הכיוון העולה הוא זה שהיה צפוי יותר. כל הסימנים מצביעים כרגע על המשך עליות צפויות. עם זאת - אל לנו לשכוח, וחשוב ביותר לעקוב ולשים לב באם אנו חותרים עם פוזיציות במעלה הגרף, שעלינו גם לבחון את תמונת המצב בפרספקטיבה הרחבה, שם נמצא שכרגע אנו במגמה משנית שורית, שגם נמצאת על גבול הכניסה לתיקון טכני של גל העליות האחרון של המגמה הראשית הדובית. לכן, אמנם אכן מומלץ לשקול עסקאות לונג, אך להמשיך ולעקוב בצמידות ולא לפתח שאננות שעלולה להופיע כתוצאה "מהתפרצות" אפשרית של השער בכיוון מעלה. זכרו שמדובר בצמד מאוד דינמי, מה גם שצפויה בלימה בגבולות שער 1.6300 .

דולר-יין: תמונת המצב לטווח המסחר הקרוב עדיין מעט פרובלמאטית, שכן ירידות השערים של הדולר הן בניגוד אמנם למגמה המשנית העולה, אולם בד בבד הן המשכה של המגמה הראשית הדובית. בהחלט ייתכנו עליות שערים היות שהשער הגיע לנקודת הבלימה של "גאן", אולם הכיוון באופן כללי ניראה עדיין יורד. כך גם עולה מבחינת המצב מההיבט הרחב. ניראה שראוי בשלב זה שלא לשקול עסקאות לונג, ולעומת זאת להמתין מעט להתפתחויות בכיוון השורט. שער החורג בכיוון מטה מתחת ל - 92.00, ומלווה בחיוויים הולמים של האינדיקאטורים עשוי להוות איתות חיובי לפתיחת פוזיציה דובית רווחית.

דולר-קנדי: גבול הדשדוש החיצוני נפרץ כלפי מטה מה שמלמד על פעילות דובית צפויה. לזה גם מצטרפת העובדה שהירידות חרגו מגבול התיקון הטכני של גל העליות הקודם. לכן - הכול מצביע אמנם על המשך ירידות, אך קרוב לוודאי שעוד נצפה בקרוב בהאטה מסוימת שבאה לידי ביטוי בכמה אינדיקאטורים. אבל נכון לעכשיו ולמרות הכול הכיוון נשאר וניראה שגם ימשיך להיות יורד. לרגע זה - זה עניין של זמן. לכן - לא מומלץ לרוץ ולפתוח פוזיציות שורט, אלא במנות קטנות, אולם לאחר פריצה מטה של שער 1.0900 הגוון הדובי עשוי להיות כבר יותר החלטי.

אוסטרלי-דולר: כפי שתואר בסקירה הקודמת - הכיוון הנכון היה עסקאות הלונג, וכך בא הדבר לידי ביטוי גם על הגרף. גם בהמשך אנו צפויים לראות את השער האוסטרלי מטפס מעלה, אולם בדרך, כפי שניראה לרגע זה, הדבר לא יהיה כל כך מהר, שכן השער נמצא על קו הבלימה של "גאן", בעוד מופיעים כמה סימנים המצביעים על התמתנות צפויה של העליות לפרק זמן. עם זאת, כאמור, סביר שהדבר לא יימשך זמן רב עד שנוכל להבחין בשור הדוהר שוב למעלה.

דולר-פרנק: הסקירה הקודמת הוכחה כרלוונטית ואף נשארה דומה גם לשבוע המסחר הקרוב. כפי שנמסר, האינדיקאטורים שהצביעו על בלימה מסוימת אשר באה לידי ביטוי במימושים ועליות שערים לא העידו על שינוי מגמה. צפינו ואנו עדיין צופים מגמת ירידה של המטבע האמריקאי, בעוד שפריצת קו התמיכה בשער 1.0800 בכיוון מטה, ובעיקר פריצת שער 1.0700 ונמוך יותר, תסמל כיוון יורד יותר חד משמעי, ובמיוחד אם הדבר יגובה גם עם סימנים רלוונטיים מצד האינדיקאטורים. נכון לרגע זה, ובמידה ולא יתעורר עניין כזה או אחר שאינו צפוי - לא ניראה שיש משהו שיעצור את המשך הירידות של המטבע האמריקאי, גם אם השער עשוי קצת "לשחק בסווינג" ויתנהל בהתחלה לאיטו לכיוון הדובי.

הסקירה מבית פורקס פרוז

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי"? נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.
הסקירה מבית פורקס פרוז
http://www.forexpros.co.il

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" http://www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.
אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב